Podle Daniela Ricciarda se letos z dalšího titulu Lewis Hamilton těšit nebude, protože ho poprvé přemůže jeho týmový kolega Nico Rosberg. S jeho názorem začíná souhlasit také také bývalý pilot Martin Brundle.
Němec poslední tři závody po letní přestávce vyhrál a otočil ve svůj prospěch stav šampionátu, v němž nad Hamiltonem vede o osm bodů. Ricciardo, jenž se v Singapuru dokázal mezi oba vklínit, věří, že to Rosberg tentokrát dotáhne do vítězného konce.
"Před letní přestávkou, když Lewis stáhl tu ztrátu na Nica, jsem si myslel, že jej už nikdo neohrozí. Jenže Nico se vrátil. Já tomu učiním přítrž a řeknu, že Rosberg [vyhraje]," uvádí Ricciardo.
Když s oběma piloty sdílel místnost před výstupem na pódiu, tak si povšiml, že týmoví kolegové Mercedesu spolu vůbec nemluví, což mu přišlo zvláštní: "Mě to přijde divné, protože jsou tak potichu. Já ticho moc rád nemám, takže se snažím mluvit buď sám se sebou, nebo konverzovat s nimi, ale oni si spokojeně užívají to divné ticho. To je celkem legrace!"
Jeho názor, že Rosberg má vůbec poprvé na to, aby Hamiltona porazil, sdílí i bývalý pilot F1 a současný komentátor televize Sky Sports - Martin Brundle: "Rosberg byl poslední měsíc nejlepší, když získal plný počet 75 bodů. A zdá se, že si se svou rychlostí věří."
"V Monze se zdálo, že to má Lewis svým nejlepším výkonem jisté do té doby, než došlo na jeho bídný start, ale pod singapurskými světly byl Rosberg jasně tím nejsilnějším jezdcem Mercedesu. Poprvé cítím, že Nico má tu rychlost, ingredience a sebedůvěru na to, aby vyhrál titul v přímém souboji. Může se ale rozhodnout až v posledním závodě," dodává Brundle.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.