Mercedes podle svého sportovního ředitele Tota Wolffa tento víkend výjimečně nepatří mezi favority na vítězství velké ceny. Minulý rok v Singapuru zažil nepochopitelný propadák, ve formě podle něj bude Ferrari a Red Bull. Podobný scénář očekávají i oba jeho piloti - Lewis Hamilton a Nico Rosberg.
"Po velmi dobrém představení v Itálii míříme do Singapuru s velkou výzvou před sebou. Žádný tým zde nikdy nedojel na prvním a druhém místě, což má svůj důvod," uvádí Wolff před závodem na dlouhém, městském okruhu v Singapuru, který kvůli spoustě zatáček a vysokým teplotám patří k těm nenáročnějším v kalendáři z pohledu fyzické kondice.
"Jak jsme viděli již dříve, jde o závod, kde se může jeden drobný problém rozvinout během víkendu v mnoho dalších. Musíme vše optimalizovat, abychom získali solidní výsledek. Minulý rok se nám to nepovedlo, a i když věříme, že teď rozumíme proč, pouze výkonnost na závodní dráze může prokázat, že naše závěr jsou správné," upozorňuje sportovní ředitel Mercedesu.
"Jsme zvědaví a rozechvělí z toho, jak nám to půjde. Ferrari bylo loni nesmírně silné na tomto okruhu, který svědčí konstrukční filozofii vysokého přítlaku, jímž se ubírá Red Bull. Proto nesmíme udělat tu chybu, že bychom se považovali za favority tohoto víkendu," nabádá dále Wolff.
Mercedes ale už má i tak v podstatě oba šampionáty skoro vyhrané, proto se soustředí na příští sezónu, kdy se změní technická pravidla: "Jde o vzrušující období pro sport a budoucnost vypadá růžově. My to teď musíme dokoulet v obou šampionátech, zatímco si uvědomujeme, že příští rok nás čeká zcela odlišná výzva."
Souboj mezi Hamiltonem, který má náskok tří bodů, a Rosbergem, bude podle Wolffa napínavý až do samotného závěru sezóny: "U pilotů se podle mě bude bojovat až do konce a výzvou pro nás je zajistit, aby oba měli rovnou příležitost pro souboj, pokud jde o vybavení a provoz. Bude to skvělá podívaná."
Rosberg před víkendem říká: "Určitě to nebude snadné. Tohle je trať Red Bullu a my jsme tady zas tak silní loni nebyli. Ale věřím svému týmu a sobě tolik, co vždy. K víkendu přistupuji s cílem vyhrát závod."
A jeho týmový kolega Hamilton dodává: "Minulý rok jsme tady neprožili nejlepší víkend, tak snad to už budeme mít vyřešené. Myslím, že se to za pár dní dozvíme. Ferrari a Red Bull budou určitě ve formě, takže nás čeká velký boj, pokud budeme vpředu. Já mám bitvy rád, takže se moc těším na to, jak to dopadne."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.