Mercedes podle svého sportovního ředitele Tota Wolffa tento víkend výjimečně nepatří mezi favority na vítězství velké ceny. Minulý rok v Singapuru zažil nepochopitelný propadák, ve formě podle něj bude Ferrari a Red Bull. Podobný scénář očekávají i oba jeho piloti - Lewis Hamilton a Nico Rosberg.
"Po velmi dobrém představení v Itálii míříme do Singapuru s velkou výzvou před sebou. Žádný tým zde nikdy nedojel na prvním a druhém místě, což má svůj důvod," uvádí Wolff před závodem na dlouhém, městském okruhu v Singapuru, který kvůli spoustě zatáček a vysokým teplotám patří k těm nenáročnějším v kalendáři z pohledu fyzické kondice.
"Jak jsme viděli již dříve, jde o závod, kde se může jeden drobný problém rozvinout během víkendu v mnoho dalších. Musíme vše optimalizovat, abychom získali solidní výsledek. Minulý rok se nám to nepovedlo, a i když věříme, že teď rozumíme proč, pouze výkonnost na závodní dráze může prokázat, že naše závěr jsou správné," upozorňuje sportovní ředitel Mercedesu.
"Jsme zvědaví a rozechvělí z toho, jak nám to půjde. Ferrari bylo loni nesmírně silné na tomto okruhu, který svědčí konstrukční filozofii vysokého přítlaku, jímž se ubírá Red Bull. Proto nesmíme udělat tu chybu, že bychom se považovali za favority tohoto víkendu," nabádá dále Wolff.
Mercedes ale už má i tak v podstatě oba šampionáty skoro vyhrané, proto se soustředí na příští sezónu, kdy se změní technická pravidla: "Jde o vzrušující období pro sport a budoucnost vypadá růžově. My to teď musíme dokoulet v obou šampionátech, zatímco si uvědomujeme, že příští rok nás čeká zcela odlišná výzva."
Souboj mezi Hamiltonem, který má náskok tří bodů, a Rosbergem, bude podle Wolffa napínavý až do samotného závěru sezóny: "U pilotů se podle mě bude bojovat až do konce a výzvou pro nás je zajistit, aby oba měli rovnou příležitost pro souboj, pokud jde o vybavení a provoz. Bude to skvělá podívaná."
Rosberg před víkendem říká: "Určitě to nebude snadné. Tohle je trať Red Bullu a my jsme tady zas tak silní loni nebyli. Ale věřím svému týmu a sobě tolik, co vždy. K víkendu přistupuji s cílem vyhrát závod."
A jeho týmový kolega Hamilton dodává: "Minulý rok jsme tady neprožili nejlepší víkend, tak snad to už budeme mít vyřešené. Myslím, že se to za pár dní dozvíme. Ferrari a Red Bull budou určitě ve formě, takže nás čeká velký boj, pokud budeme vpředu. Já mám bitvy rád, takže se moc těším na to, jak to dopadne."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.