Mercedes podle svého sportovního ředitele Tota Wolffa může řešit dilema, pokud přijde s dalším vylepšením své pohonné jednotky, která by ale byla k dispozici pouze Nicovi Rosbergovi a ne jeho týmovému kolegovi Lewisovi Hamiltonovi.
Stříbrné šípy do Belgie přivezly vylepšenou pohonnou jednotku, kterou poskytli oběma svým jezdcům. Hamilton před každým tréninkem nasadil jednu (celkem tři), aby si tam vybral penalizace a měl jich pro zbytek sezóny dostatek. V Brixworthu na svém motoru dále pracují, nemají však konkrétní termín, kdy nasadí další novinky.
Ty by však později podle Wolffa byly k dispozici pouze jednomu jezdci: "Pokud přijdeme na další vylepšení, tak bude k dispozici pouze Nicovi. Je to těžké, ale takové už je motorové závodění. Jednu sezónu to jde proti vám, další se zas vyvíjí pro vás. V této fázi jsme ještě nedospěli k závěru, jestli došlo k dostatečnému výkonnostnímu zisku pro další vylepšení."
Pokud ale Mercedes najde další výkonnostní zisky, poskytne je Rosbergovi: "Pak je zřejmě nasadíme, tak to zkrátka chodí. Pokud přijdeme na to, jak dále zvýšit výkonnost, tak to Lewisovi pomůže příští rok. Ale zatím se nám to nepodařilo, takže jde o akademickou diskusi."
Hamilton ví, že další vylepšení by letos nahrálo Rosbergovi: "Motory neustále vyvíjejí. A existuje možnost, že později v tomto roce dojde k dalšímu vylepšení a já ho nebudu moci nasadit. Jde ale o oběť, kterou musí podstoupit. Musel jsem nasadit motory, které mám, další už nebudou."
"Motor, s kterým jsem dokončil poslední závod, ho mohl, ale také nemusel zvládnout. Proto jsme sem museli přivézt ty tři kusy motoru, jenž je určitě lepší než ten, který jsem měl v předchozím závodě. Já věřím v boj s těmi třemi," pokračuje lídr šampionátu.
Oproti Rosbergovi má jednu pohonnou jednotku navíc (3 čerstvé před závodem v Belgii, Nico 2), podle Wolffa ale nejde o žádnou velkou výhodu: "Zaprvé si myslím, že sezónu můžete dokončit s dvěma pohonnými jednotkami. Proto si nemyslím, že by šlo o skutečnou výhodu. Jen vám to dává trochu prostoru, pokud se dostanete do dalšího problému. Lewis měl velkou smůlu, že dopadl tak, jak dopadl. A možná je tohle drobnou kompenzací, ale určitě to nevynahradí start z posledního místa."
Otazník se však vznáší nad výkonnostním módem, který piloti mohou používat. Protože Hamiltonovi nyní zbývá méně kilometrů na jeden motor, nemůže v závodech využívat vyšší výkon po delší dobu než Rosberg?
"Máme své specifikace, v jak náročných podmínkách provozovat motor, a to se týká každého závodu. Neexistuje nějaká celková povolená vzdálenost, ale vzdálenost pro každý závod," odmítá Wolff takovou výhodu.
Hamilton však výkonnostní mód bude moci využívat naplno po celou tuto vzdálenost, zatímco v předchozích závodech své pohonné jednotky kvůli jejich nedostatku šetřil: "Určitě na ně můžu více tlačit. Mají nějakou životnost, omezení na závodní víkend, a já jsem se mu nikdy nepřiblížil. Když jsem měl pět motorů, tak jsem pořád šetřil a šetřil v naději, že toho ujedou více. Zítra využiju celou tu povolenou vzdálenost, a nyní to tak můžu dělat ve všech závodech."
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.