Mercedes podle svého sportovního ředitele Tota Wolffa může řešit dilema, pokud přijde s dalším vylepšením své pohonné jednotky, která by ale byla k dispozici pouze Nicovi Rosbergovi a ne jeho týmovému kolegovi Lewisovi Hamiltonovi.
Stříbrné šípy do Belgie přivezly vylepšenou pohonnou jednotku, kterou poskytli oběma svým jezdcům. Hamilton před každým tréninkem nasadil jednu (celkem tři), aby si tam vybral penalizace a měl jich pro zbytek sezóny dostatek. V Brixworthu na svém motoru dále pracují, nemají však konkrétní termín, kdy nasadí další novinky.
Ty by však později podle Wolffa byly k dispozici pouze jednomu jezdci: "Pokud přijdeme na další vylepšení, tak bude k dispozici pouze Nicovi. Je to těžké, ale takové už je motorové závodění. Jednu sezónu to jde proti vám, další se zas vyvíjí pro vás. V této fázi jsme ještě nedospěli k závěru, jestli došlo k dostatečnému výkonnostnímu zisku pro další vylepšení."
Pokud ale Mercedes najde další výkonnostní zisky, poskytne je Rosbergovi: "Pak je zřejmě nasadíme, tak to zkrátka chodí. Pokud přijdeme na to, jak dále zvýšit výkonnost, tak to Lewisovi pomůže příští rok. Ale zatím se nám to nepodařilo, takže jde o akademickou diskusi."
Hamilton ví, že další vylepšení by letos nahrálo Rosbergovi: "Motory neustále vyvíjejí. A existuje možnost, že později v tomto roce dojde k dalšímu vylepšení a já ho nebudu moci nasadit. Jde ale o oběť, kterou musí podstoupit. Musel jsem nasadit motory, které mám, další už nebudou."
"Motor, s kterým jsem dokončil poslední závod, ho mohl, ale také nemusel zvládnout. Proto jsme sem museli přivézt ty tři kusy motoru, jenž je určitě lepší než ten, který jsem měl v předchozím závodě. Já věřím v boj s těmi třemi," pokračuje lídr šampionátu.
Oproti Rosbergovi má jednu pohonnou jednotku navíc (3 čerstvé před závodem v Belgii, Nico 2), podle Wolffa ale nejde o žádnou velkou výhodu: "Zaprvé si myslím, že sezónu můžete dokončit s dvěma pohonnými jednotkami. Proto si nemyslím, že by šlo o skutečnou výhodu. Jen vám to dává trochu prostoru, pokud se dostanete do dalšího problému. Lewis měl velkou smůlu, že dopadl tak, jak dopadl. A možná je tohle drobnou kompenzací, ale určitě to nevynahradí start z posledního místa."
Otazník se však vznáší nad výkonnostním módem, který piloti mohou používat. Protože Hamiltonovi nyní zbývá méně kilometrů na jeden motor, nemůže v závodech využívat vyšší výkon po delší dobu než Rosberg?
"Máme své specifikace, v jak náročných podmínkách provozovat motor, a to se týká každého závodu. Neexistuje nějaká celková povolená vzdálenost, ale vzdálenost pro každý závod," odmítá Wolff takovou výhodu.
Hamilton však výkonnostní mód bude moci využívat naplno po celou tuto vzdálenost, zatímco v předchozích závodech své pohonné jednotky kvůli jejich nedostatku šetřil: "Určitě na ně můžu více tlačit. Mají nějakou životnost, omezení na závodní víkend, a já jsem se mu nikdy nepřiblížil. Když jsem měl pět motorů, tak jsem pořád šetřil a šetřil v naději, že toho ujedou více. Zítra využiju celou tu povolenou vzdálenost, a nyní to tak můžu dělat ve všech závodech."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.