Mercedes podle svého sportovního ředitele Tota Wolffa může řešit dilema, pokud přijde s dalším vylepšením své pohonné jednotky, která by ale byla k dispozici pouze Nicovi Rosbergovi a ne jeho týmovému kolegovi Lewisovi Hamiltonovi.
Stříbrné šípy do Belgie přivezly vylepšenou pohonnou jednotku, kterou poskytli oběma svým jezdcům. Hamilton před každým tréninkem nasadil jednu (celkem tři), aby si tam vybral penalizace a měl jich pro zbytek sezóny dostatek. V Brixworthu na svém motoru dále pracují, nemají však konkrétní termín, kdy nasadí další novinky.
Ty by však později podle Wolffa byly k dispozici pouze jednomu jezdci: "Pokud přijdeme na další vylepšení, tak bude k dispozici pouze Nicovi. Je to těžké, ale takové už je motorové závodění. Jednu sezónu to jde proti vám, další se zas vyvíjí pro vás. V této fázi jsme ještě nedospěli k závěru, jestli došlo k dostatečnému výkonnostnímu zisku pro další vylepšení."
Pokud ale Mercedes najde další výkonnostní zisky, poskytne je Rosbergovi: "Pak je zřejmě nasadíme, tak to zkrátka chodí. Pokud přijdeme na to, jak dále zvýšit výkonnost, tak to Lewisovi pomůže příští rok. Ale zatím se nám to nepodařilo, takže jde o akademickou diskusi."
Hamilton ví, že další vylepšení by letos nahrálo Rosbergovi: "Motory neustále vyvíjejí. A existuje možnost, že později v tomto roce dojde k dalšímu vylepšení a já ho nebudu moci nasadit. Jde ale o oběť, kterou musí podstoupit. Musel jsem nasadit motory, které mám, další už nebudou."
"Motor, s kterým jsem dokončil poslední závod, ho mohl, ale také nemusel zvládnout. Proto jsme sem museli přivézt ty tři kusy motoru, jenž je určitě lepší než ten, který jsem měl v předchozím závodě. Já věřím v boj s těmi třemi," pokračuje lídr šampionátu.
Oproti Rosbergovi má jednu pohonnou jednotku navíc (3 čerstvé před závodem v Belgii, Nico 2), podle Wolffa ale nejde o žádnou velkou výhodu: "Zaprvé si myslím, že sezónu můžete dokončit s dvěma pohonnými jednotkami. Proto si nemyslím, že by šlo o skutečnou výhodu. Jen vám to dává trochu prostoru, pokud se dostanete do dalšího problému. Lewis měl velkou smůlu, že dopadl tak, jak dopadl. A možná je tohle drobnou kompenzací, ale určitě to nevynahradí start z posledního místa."
Otazník se však vznáší nad výkonnostním módem, který piloti mohou používat. Protože Hamiltonovi nyní zbývá méně kilometrů na jeden motor, nemůže v závodech využívat vyšší výkon po delší dobu než Rosberg?
"Máme své specifikace, v jak náročných podmínkách provozovat motor, a to se týká každého závodu. Neexistuje nějaká celková povolená vzdálenost, ale vzdálenost pro každý závod," odmítá Wolff takovou výhodu.
Hamilton však výkonnostní mód bude moci využívat naplno po celou tuto vzdálenost, zatímco v předchozích závodech své pohonné jednotky kvůli jejich nedostatku šetřil: "Určitě na ně můžu více tlačit. Mají nějakou životnost, omezení na závodní víkend, a já jsem se mu nikdy nepřiblížil. Když jsem měl pět motorů, tak jsem pořád šetřil a šetřil v naději, že toho ujedou více. Zítra využiju celou tu povolenou vzdálenost, a nyní to tak můžu dělat ve všech závodech."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.