Mercedes podle svého sportovního ředitele Tota Wolffa může řešit dilema, pokud přijde s dalším vylepšením své pohonné jednotky, která by ale byla k dispozici pouze Nicovi Rosbergovi a ne jeho týmovému kolegovi Lewisovi Hamiltonovi.
Stříbrné šípy do Belgie přivezly vylepšenou pohonnou jednotku, kterou poskytli oběma svým jezdcům. Hamilton před každým tréninkem nasadil jednu (celkem tři), aby si tam vybral penalizace a měl jich pro zbytek sezóny dostatek. V Brixworthu na svém motoru dále pracují, nemají však konkrétní termín, kdy nasadí další novinky.
Ty by však později podle Wolffa byly k dispozici pouze jednomu jezdci: "Pokud přijdeme na další vylepšení, tak bude k dispozici pouze Nicovi. Je to těžké, ale takové už je motorové závodění. Jednu sezónu to jde proti vám, další se zas vyvíjí pro vás. V této fázi jsme ještě nedospěli k závěru, jestli došlo k dostatečnému výkonnostnímu zisku pro další vylepšení."
Pokud ale Mercedes najde další výkonnostní zisky, poskytne je Rosbergovi: "Pak je zřejmě nasadíme, tak to zkrátka chodí. Pokud přijdeme na to, jak dále zvýšit výkonnost, tak to Lewisovi pomůže příští rok. Ale zatím se nám to nepodařilo, takže jde o akademickou diskusi."
Hamilton ví, že další vylepšení by letos nahrálo Rosbergovi: "Motory neustále vyvíjejí. A existuje možnost, že později v tomto roce dojde k dalšímu vylepšení a já ho nebudu moci nasadit. Jde ale o oběť, kterou musí podstoupit. Musel jsem nasadit motory, které mám, další už nebudou."
"Motor, s kterým jsem dokončil poslední závod, ho mohl, ale také nemusel zvládnout. Proto jsme sem museli přivézt ty tři kusy motoru, jenž je určitě lepší než ten, který jsem měl v předchozím závodě. Já věřím v boj s těmi třemi," pokračuje lídr šampionátu.
Oproti Rosbergovi má jednu pohonnou jednotku navíc (3 čerstvé před závodem v Belgii, Nico 2), podle Wolffa ale nejde o žádnou velkou výhodu: "Zaprvé si myslím, že sezónu můžete dokončit s dvěma pohonnými jednotkami. Proto si nemyslím, že by šlo o skutečnou výhodu. Jen vám to dává trochu prostoru, pokud se dostanete do dalšího problému. Lewis měl velkou smůlu, že dopadl tak, jak dopadl. A možná je tohle drobnou kompenzací, ale určitě to nevynahradí start z posledního místa."
Otazník se však vznáší nad výkonnostním módem, který piloti mohou používat. Protože Hamiltonovi nyní zbývá méně kilometrů na jeden motor, nemůže v závodech využívat vyšší výkon po delší dobu než Rosberg?
"Máme své specifikace, v jak náročných podmínkách provozovat motor, a to se týká každého závodu. Neexistuje nějaká celková povolená vzdálenost, ale vzdálenost pro každý závod," odmítá Wolff takovou výhodu.
Hamilton však výkonnostní mód bude moci využívat naplno po celou tuto vzdálenost, zatímco v předchozích závodech své pohonné jednotky kvůli jejich nedostatku šetřil: "Určitě na ně můžu více tlačit. Mají nějakou životnost, omezení na závodní víkend, a já jsem se mu nikdy nepřiblížil. Když jsem měl pět motorů, tak jsem pořád šetřil a šetřil v naději, že toho ujedou více. Zítra využiju celou tu povolenou vzdálenost, a nyní to tak můžu dělat ve všech závodech."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.