Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff přiznal, že kontroverzní rozpory mezi jeho piloty - Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem, jsou již únavné. Díky úspěchům v podobě dominance a vítězství v F1 však stojí za to se s nimi vypořádávat.
I když německý tým jasně míří za svým třetím titulem v řadě za sebou a jeho piloti letos vyhráli vše kromě jednoho závodu, tak se sezóna u nich neobešla bez dramatických událostí. Hamilton s Rosbergem kolidovali ve Španělsku a v Rakousku, napětí stouplo také po tlačenici v první zatáčce v Kanadě. Vedení týmu proto přijalo přísná odstrašující pravidla pro jezdce, aby k podobným problémům v budoucnu nedocházelo.
"Na první polovinu sezóny se dívám jako na dobrou polovinu, protože jak jste řekl, tak vyhrát téměř všechny závody je rozhodně to, v co jsme doufali. Kontroverze a rivalita jsou rozhodně něčím, co není vždy lehké zvládnout. Akceptujeme a uznáváme, že jde o něco, co vychází z toho, že máme dva piloty číslo jedna, kterým poskytujeme stejným materiál a příležitost," uvádí Wolff.
"Samozřejmě to ale zabírá spoustu našeho času, což by mohlo mít dlouhodobý dopad. Pozitivní je, že pokud k tomu nedochází každý závodní víkend, tak se to postaralo o zajímavé příběhy letošního šampionátu. Mé pocity jsou jasné - raději bych se tomu vyhnul a zároveň se vyhnul některým titulkům, a raději bych vyhrál závody. Myslím si však, že působíme v zábavním průmyslu," vypočítává sportovní ředitel Mercedesu.
"Pokud se týmoví kolegové nacházejí vždy ve stejné řadě na roštu - nyní to bývá ta první řada - a jde o vítězství v závodech a v šampionátu, pak to někdy může překypět. Příští rok to může být úplně jiné: může jít o bitvu mezi čtyřmi, šesti nebo i více jezdci. A pak budou vaši dva piloti neustále oddělení. Jde tedy o příjemný problém, někdy je však únavný," přiznává Wolff.
Svou jezdeckou sestavu udržují stálou již čtvrtým rokem: "Trvá to už čtyři sezóny. Když se podíváte na jiné příklady v historii, tak se to při boji o titul s konkurenceschopným vozem jiným nepodařilo déle než dva roky, takže jsem vlastně hrdý na tým a na to, jak jsme to zvládli.
A neustále to musíte vyvažovat mezi pozitivním dopadem, který v oblasti výkonnosti mají skvělí piloti tlačící se navzájem na nové úrovně a zrychlující auto, a na druhou stranu mezi rivalitou, u níž hrozí riziko, že se to přeleje do týmu a poškodí ducha uvnitř. Jde o vyvažování, kterému se věnujeme neustále. Momentálně to je pořád pozitivní," říká Wolff.
Pak se vrací k letošním kolizím: "Španělsko bylo trochu překvapením, protože došlo k naprostému vymazání auta, které je schopné získat první a druhé místo. To jsem nikdy předtím nezažil a určitě ani většina členů týmu. Zároveň to poskytlo příběh pro budoucího šampiona, který získal své první vítězství. I když nešlo o něco, co bychom čekali, F1 to pozitivně rozvířilo. Naší povinností či hlavním cílem nicméně není vytvářet příběhy, takovým titulkům bychom se raději vyhnuli.
Cítili jsme, že to možná je čas od času nezbytné. Pokud dosáhnete limitů, pak k tomu může dojít, nikdo z nich to přitom neudělal úmyslně. Šlo o nešťastnou shodu událostí na obou stranách.
Montreal byl pak pro mě ale tvrdý. Vyšli jsme z toho v pořádku. Potom Rakousku došlo k něčemu, o čem jsme si mysleli, že se to už nestane, protože jsme se poučili. Ale ty lekce rozhodně nestačily," kroutí hlavou šéf Mercedesu.
"Nechcete mít hlídacího psa ve voze a pak očekávat, že budou přehnaně opatrní. Nicméně očekáváme, že budou respektovat to úsilí, které je na pozadí vynakládáno. A to dělají. Myslím si, že všechny incidenty mají své vysvětlení, ale při určité míře - a to jsme udělali po Rakousku - jsme se rozhodli, že je nebudeme chtít už dále analyzovat. Zkrátka si nepřejeme žádný kontakt," varuje Wolff.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.