Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff přiznal, že kontroverzní rozpory mezi jeho piloty - Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem, jsou již únavné. Díky úspěchům v podobě dominance a vítězství v F1 však stojí za to se s nimi vypořádávat.
I když německý tým jasně míří za svým třetím titulem v řadě za sebou a jeho piloti letos vyhráli vše kromě jednoho závodu, tak se sezóna u nich neobešla bez dramatických událostí. Hamilton s Rosbergem kolidovali ve Španělsku a v Rakousku, napětí stouplo také po tlačenici v první zatáčce v Kanadě. Vedení týmu proto přijalo přísná odstrašující pravidla pro jezdce, aby k podobným problémům v budoucnu nedocházelo.
"Na první polovinu sezóny se dívám jako na dobrou polovinu, protože jak jste řekl, tak vyhrát téměř všechny závody je rozhodně to, v co jsme doufali. Kontroverze a rivalita jsou rozhodně něčím, co není vždy lehké zvládnout. Akceptujeme a uznáváme, že jde o něco, co vychází z toho, že máme dva piloty číslo jedna, kterým poskytujeme stejným materiál a příležitost," uvádí Wolff.
"Samozřejmě to ale zabírá spoustu našeho času, což by mohlo mít dlouhodobý dopad. Pozitivní je, že pokud k tomu nedochází každý závodní víkend, tak se to postaralo o zajímavé příběhy letošního šampionátu. Mé pocity jsou jasné - raději bych se tomu vyhnul a zároveň se vyhnul některým titulkům, a raději bych vyhrál závody. Myslím si však, že působíme v zábavním průmyslu," vypočítává sportovní ředitel Mercedesu.
"Pokud se týmoví kolegové nacházejí vždy ve stejné řadě na roštu - nyní to bývá ta první řada - a jde o vítězství v závodech a v šampionátu, pak to někdy může překypět. Příští rok to může být úplně jiné: může jít o bitvu mezi čtyřmi, šesti nebo i více jezdci. A pak budou vaši dva piloti neustále oddělení. Jde tedy o příjemný problém, někdy je však únavný," přiznává Wolff.
Svou jezdeckou sestavu udržují stálou již čtvrtým rokem: "Trvá to už čtyři sezóny. Když se podíváte na jiné příklady v historii, tak se to při boji o titul s konkurenceschopným vozem jiným nepodařilo déle než dva roky, takže jsem vlastně hrdý na tým a na to, jak jsme to zvládli.
A neustále to musíte vyvažovat mezi pozitivním dopadem, který v oblasti výkonnosti mají skvělí piloti tlačící se navzájem na nové úrovně a zrychlující auto, a na druhou stranu mezi rivalitou, u níž hrozí riziko, že se to přeleje do týmu a poškodí ducha uvnitř. Jde o vyvažování, kterému se věnujeme neustále. Momentálně to je pořád pozitivní," říká Wolff.
Pak se vrací k letošním kolizím: "Španělsko bylo trochu překvapením, protože došlo k naprostému vymazání auta, které je schopné získat první a druhé místo. To jsem nikdy předtím nezažil a určitě ani většina členů týmu. Zároveň to poskytlo příběh pro budoucího šampiona, který získal své první vítězství. I když nešlo o něco, co bychom čekali, F1 to pozitivně rozvířilo. Naší povinností či hlavním cílem nicméně není vytvářet příběhy, takovým titulkům bychom se raději vyhnuli.
Cítili jsme, že to možná je čas od času nezbytné. Pokud dosáhnete limitů, pak k tomu může dojít, nikdo z nich to přitom neudělal úmyslně. Šlo o nešťastnou shodu událostí na obou stranách.
Montreal byl pak pro mě ale tvrdý. Vyšli jsme z toho v pořádku. Potom Rakousku došlo k něčemu, o čem jsme si mysleli, že se to už nestane, protože jsme se poučili. Ale ty lekce rozhodně nestačily," kroutí hlavou šéf Mercedesu.
"Nechcete mít hlídacího psa ve voze a pak očekávat, že budou přehnaně opatrní. Nicméně očekáváme, že budou respektovat to úsilí, které je na pozadí vynakládáno. A to dělají. Myslím si, že všechny incidenty mají své vysvětlení, ale při určité míře - a to jsme udělali po Rakousku - jsme se rozhodli, že je nebudeme chtít už dále analyzovat. Zkrátka si nepřejeme žádný kontakt," varuje Wolff.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.