Lewis Hamilton popisuje první okamžiky Velké ceny Bahrajnu, v níž krátce po startu kolidoval s Valtterim Bottasem.
Stejně jako v Austrálii byl jeho rozjezd pomalý a dostal se před něj jeho týmový kolega. Měl nějaký technický problém? "Opravdu nevím, co se vlastně na startu stalo. Nemyslím si, že bych měl nějaký očividný, skutečný problém."
"Podle mě šlo zkrátka o to, že jsem se sám dobře nerozjel. Nebylo to nic technické nebo něco takového," vysvětluje britský pilot. Nepovedený start přičítá své pomalé reakční době, samotný rozjezd pak podle něj nebyl tak špatný, jak to vypadalo.
V první zatáčce nato došlo ke kolizi s Williamsem Valtteriho Bottase, kterou podle komisařů zavinil finský jezdec - proto také dostal poněkud přísný trest v podobě průjezdu boxovou uličkou.
"Bylo to v mém mrtvém úhlu. Nevěděl jsem, jestli tam někdo je. Nevěděl jsem, co se stalo," hodnotí Hamilton. "Alespoň jsem mohl pokračovat, podařilo se mi jet dál a ve voze stále zbývala nějaká výkonnost, takže jsem se mohl dostat zpět mezi nejlepší tři."
Podle Mercedesu ale kvůli poškození podlahy ztrácel osm desetin až jednu sekundu v každém kole. Musel ztrátu přítlaku nějak kompenzovat agresivnějším módem motoru? "Zkrátka jsme jeli v normálním závodním módu, už nemáme... Udělali jsme zkrátka totéž, co bychom dělali normálně," odpovídá Hamilton
Třetím místem v cíli se mu podařilo minimalizovat škody. Na svého týmového kolegu Rosberga po prvních dvou závodech v šampionátu na druhé příčce ztrácí 17 bodů, třetí Daniel Ricciardo je o dalších 9 bodů zpět.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.