Lewis Hamilton popisuje první okamžiky Velké ceny Bahrajnu, v níž krátce po startu kolidoval s Valtterim Bottasem.
Stejně jako v Austrálii byl jeho rozjezd pomalý a dostal se před něj jeho týmový kolega. Měl nějaký technický problém? "Opravdu nevím, co se vlastně na startu stalo. Nemyslím si, že bych měl nějaký očividný, skutečný problém."
"Podle mě šlo zkrátka o to, že jsem se sám dobře nerozjel. Nebylo to nic technické nebo něco takového," vysvětluje britský pilot. Nepovedený start přičítá své pomalé reakční době, samotný rozjezd pak podle něj nebyl tak špatný, jak to vypadalo.
V první zatáčce nato došlo ke kolizi s Williamsem Valtteriho Bottase, kterou podle komisařů zavinil finský jezdec - proto také dostal poněkud přísný trest v podobě průjezdu boxovou uličkou.
"Bylo to v mém mrtvém úhlu. Nevěděl jsem, jestli tam někdo je. Nevěděl jsem, co se stalo," hodnotí Hamilton. "Alespoň jsem mohl pokračovat, podařilo se mi jet dál a ve voze stále zbývala nějaká výkonnost, takže jsem se mohl dostat zpět mezi nejlepší tři."
Podle Mercedesu ale kvůli poškození podlahy ztrácel osm desetin až jednu sekundu v každém kole. Musel ztrátu přítlaku nějak kompenzovat agresivnějším módem motoru? "Zkrátka jsme jeli v normálním závodním módu, už nemáme... Udělali jsme zkrátka totéž, co bychom dělali normálně," odpovídá Hamilton
Třetím místem v cíli se mu podařilo minimalizovat škody. Na svého týmového kolegu Rosberga po prvních dvou závodech v šampionátu na druhé příčce ztrácí 17 bodů, třetí Daniel Ricciardo je o dalších 9 bodů zpět.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.