Jak to vypadá před začátkem závodu v Bahrajnu?
Včera se kvalifikace vůbec nepovedla Nasrovi, ten dokonce uvažuje o tom, že by odstartoval z pit lane, aby tým mohl změnit nastavení jeho vozu. Prý se jeho vůz velmi změnil mezi 3. tréninkem a kvalifikací, řízení potom bylo prý přímo tragické.
Mnohem více se ale před závodem mluví o předělaném kvalifikačním systému. Šéfové týmů se dnes ráno sešli a projednali možnosti. Jak uvedl Bernie Ecclestone, F1 se nechce vracet ke starému formátu kvalifikace!
Týmy naopak přišly s jistým hybridním agregátním řešením. Podle Sky Sports to vypadá následovně: Q1 by trvala 18 minut a všem jezdcům by se sečetla dvě nejrychlejší kola, 8 nejpomalejších by vypadlo, 15 by postoupilo. V Q2 by se znova sečetla dvě nejrychlejší kola, vypadlo by 7 nejpomalejších jezdců a 8 by pokračovalo do Q3, trvala by 15 minut. V Q3 by se znova sečetla dvě nejrychlejší kola a výsledek by určoval pořadí na startu, celkový čas pro tuto část má být 12 minut.
Jedná se jen o návrh, který by musely ve čtvrtek schválit všechny týmy, aby se stal skutečností už pro další VC. Pokud se tak nestane, F1 se nevrátí ke starému formátu, ale jednoduše zůstane tento. Týmy se ale skodly, že se tento systém musí změnit.
Lewis Hamilton se při track parade vyjadřoval i ke svému hudebnímu CD, ale nás spíše bude zajímat, co říká o závodě. Celkem se bojí podseknutí, tj. zastavení v boxech o kolo dříve než soupeř - ten je v Bahrajnu velký, možná až tři vteřiny.
Vettel: "Auto máme dobré, snad dostaneme Mercedes pod tlak, doufám v dobrý start, hodně jsme na ně trénovali. Je to dobré, když máte dobré starty, nemusíte se pořád dívat do zrcátek. Strategie - Máme hrubý plán, ale je to těžké v závodě, když máme sledovat hodně věcí okolo, když nemáme informace od mechaniků. Doufám, že přijde nějaký zajímavý strategický plán z pit wall během závodu. Myslím, že bychom mohli vyhrát."
Rosberg: "Máme tu 3 typy pneumatik, strategie budou zajímavé, možná do toho promluvi safety car, uvidíme, co se stane. Trošku se bojím Ferrari, mělo v Melbourne dobrý start, každopádně doufám ve vítězství."
Vandoorne: "Dosáhl jsem svého maximálního výsledku v kvalifikaci. Je těžké skočit do auta bez testování, a potom nedělat začátečnické chyby. Závod bude zajímavý, jsou tu možnosti na předjíždění, opotřebení pneumatik tu je velké, mohli bychom vidět zajímavý závod. Pro mě to je krok do neznáma."
Rosberg málem odstoupil z minulého závodu, protože se mu do brzdového kanálku dostal kousek gumy. V Bahrajnu tým přišel s velmi zajímavým řešením. Na brzdový kanálek nasadil něco ve smyslu kovového síta, které bez problémů propouští vzduch, ale kousky gumy už dovnitř nepustí. Výhodou je, že při brzdění se kousky gumy uvolní lépe, než kdyby byly vevnitř kanálku.
Nezapomeňte se podívat na postavení jezdců na startovní roštu! Stejně jako včera má být v Bahrajnu trošku chladněji, než je zvykem - nemluvě o tom, že se pojede v noci, takže nemůžeme očekávat tak vysoké teploty jako za dne. I tak bychom se ale měli dostat přes 20°C, déšť nehrozí.
Do začátku závodu zbývá půlhodina, takže se otevírá boxová ulička. Téměř všichni si na jejím konci zkouší starty. Toto Wolff si myslí, že zde má Ferrari velkou výhodu. Mercedesy i další vozy se na konec boxové uličky vrací, aby si starty zopakovaly ještě jednou. Další příležitost zkusit start budou mít až při nájezdu do zaváděcího kola, ale poté už nemohou komunikovat s inženýry.
"Je to hodně divné, když nejsem teď v autě, ale musím se s tím smířit," prohlásil Alonso pro Sky Sports na startovním roštu. Dále prozdradil, že si je na 99 % jistý, že v autě bude sedět už v Číně.
Niki Lauda ještě uvedl, že to dneska bude velmi zajímavý závod, možná 3, možná dvě zastávky v boxech. Touto informací předzávodní servis končí, přejeme zajímavý závod!
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.