Jak to vypadá před začátkem závodu v Bahrajnu?
Včera se kvalifikace vůbec nepovedla Nasrovi, ten dokonce uvažuje o tom, že by odstartoval z pit lane, aby tým mohl změnit nastavení jeho vozu. Prý se jeho vůz velmi změnil mezi 3. tréninkem a kvalifikací, řízení potom bylo prý přímo tragické.
Mnohem více se ale před závodem mluví o předělaném kvalifikačním systému. Šéfové týmů se dnes ráno sešli a projednali možnosti. Jak uvedl Bernie Ecclestone, F1 se nechce vracet ke starému formátu kvalifikace!
Týmy naopak přišly s jistým hybridním agregátním řešením. Podle Sky Sports to vypadá následovně: Q1 by trvala 18 minut a všem jezdcům by se sečetla dvě nejrychlejší kola, 8 nejpomalejších by vypadlo, 15 by postoupilo. V Q2 by se znova sečetla dvě nejrychlejší kola, vypadlo by 7 nejpomalejších jezdců a 8 by pokračovalo do Q3, trvala by 15 minut. V Q3 by se znova sečetla dvě nejrychlejší kola a výsledek by určoval pořadí na startu, celkový čas pro tuto část má být 12 minut.
Jedná se jen o návrh, který by musely ve čtvrtek schválit všechny týmy, aby se stal skutečností už pro další VC. Pokud se tak nestane, F1 se nevrátí ke starému formátu, ale jednoduše zůstane tento. Týmy se ale skodly, že se tento systém musí změnit.
Lewis Hamilton se při track parade vyjadřoval i ke svému hudebnímu CD, ale nás spíše bude zajímat, co říká o závodě. Celkem se bojí podseknutí, tj. zastavení v boxech o kolo dříve než soupeř - ten je v Bahrajnu velký, možná až tři vteřiny.
Vettel: "Auto máme dobré, snad dostaneme Mercedes pod tlak, doufám v dobrý start, hodně jsme na ně trénovali. Je to dobré, když máte dobré starty, nemusíte se pořád dívat do zrcátek. Strategie - Máme hrubý plán, ale je to těžké v závodě, když máme sledovat hodně věcí okolo, když nemáme informace od mechaniků. Doufám, že přijde nějaký zajímavý strategický plán z pit wall během závodu. Myslím, že bychom mohli vyhrát."
Rosberg: "Máme tu 3 typy pneumatik, strategie budou zajímavé, možná do toho promluvi safety car, uvidíme, co se stane. Trošku se bojím Ferrari, mělo v Melbourne dobrý start, každopádně doufám ve vítězství."
Vandoorne: "Dosáhl jsem svého maximálního výsledku v kvalifikaci. Je těžké skočit do auta bez testování, a potom nedělat začátečnické chyby. Závod bude zajímavý, jsou tu možnosti na předjíždění, opotřebení pneumatik tu je velké, mohli bychom vidět zajímavý závod. Pro mě to je krok do neznáma."
Rosberg málem odstoupil z minulého závodu, protože se mu do brzdového kanálku dostal kousek gumy. V Bahrajnu tým přišel s velmi zajímavým řešením. Na brzdový kanálek nasadil něco ve smyslu kovového síta, které bez problémů propouští vzduch, ale kousky gumy už dovnitř nepustí. Výhodou je, že při brzdění se kousky gumy uvolní lépe, než kdyby byly vevnitř kanálku.
Nezapomeňte se podívat na postavení jezdců na startovní roštu! Stejně jako včera má být v Bahrajnu trošku chladněji, než je zvykem - nemluvě o tom, že se pojede v noci, takže nemůžeme očekávat tak vysoké teploty jako za dne. I tak bychom se ale měli dostat přes 20°C, déšť nehrozí.
Do začátku závodu zbývá půlhodina, takže se otevírá boxová ulička. Téměř všichni si na jejím konci zkouší starty. Toto Wolff si myslí, že zde má Ferrari velkou výhodu. Mercedesy i další vozy se na konec boxové uličky vrací, aby si starty zopakovaly ještě jednou. Další příležitost zkusit start budou mít až při nájezdu do zaváděcího kola, ale poté už nemohou komunikovat s inženýry.
"Je to hodně divné, když nejsem teď v autě, ale musím se s tím smířit," prohlásil Alonso pro Sky Sports na startovním roštu. Dále prozdradil, že si je na 99 % jistý, že v autě bude sedět už v Číně.
Niki Lauda ještě uvedl, že to dneska bude velmi zajímavý závod, možná 3, možná dvě zastávky v boxech. Touto informací předzávodní servis končí, přejeme zajímavý závod!
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.