Jak to vypadá před začátkem závodu v Bahrajnu?
Včera se kvalifikace vůbec nepovedla Nasrovi, ten dokonce uvažuje o tom, že by odstartoval z pit lane, aby tým mohl změnit nastavení jeho vozu. Prý se jeho vůz velmi změnil mezi 3. tréninkem a kvalifikací, řízení potom bylo prý přímo tragické.
Mnohem více se ale před závodem mluví o předělaném kvalifikačním systému. Šéfové týmů se dnes ráno sešli a projednali možnosti. Jak uvedl Bernie Ecclestone, F1 se nechce vracet ke starému formátu kvalifikace!
Týmy naopak přišly s jistým hybridním agregátním řešením. Podle Sky Sports to vypadá následovně: Q1 by trvala 18 minut a všem jezdcům by se sečetla dvě nejrychlejší kola, 8 nejpomalejších by vypadlo, 15 by postoupilo. V Q2 by se znova sečetla dvě nejrychlejší kola, vypadlo by 7 nejpomalejších jezdců a 8 by pokračovalo do Q3, trvala by 15 minut. V Q3 by se znova sečetla dvě nejrychlejší kola a výsledek by určoval pořadí na startu, celkový čas pro tuto část má být 12 minut.
Jedná se jen o návrh, který by musely ve čtvrtek schválit všechny týmy, aby se stal skutečností už pro další VC. Pokud se tak nestane, F1 se nevrátí ke starému formátu, ale jednoduše zůstane tento. Týmy se ale skodly, že se tento systém musí změnit.
Lewis Hamilton se při track parade vyjadřoval i ke svému hudebnímu CD, ale nás spíše bude zajímat, co říká o závodě. Celkem se bojí podseknutí, tj. zastavení v boxech o kolo dříve než soupeř - ten je v Bahrajnu velký, možná až tři vteřiny.
Vettel: "Auto máme dobré, snad dostaneme Mercedes pod tlak, doufám v dobrý start, hodně jsme na ně trénovali. Je to dobré, když máte dobré starty, nemusíte se pořád dívat do zrcátek. Strategie - Máme hrubý plán, ale je to těžké v závodě, když máme sledovat hodně věcí okolo, když nemáme informace od mechaniků. Doufám, že přijde nějaký zajímavý strategický plán z pit wall během závodu. Myslím, že bychom mohli vyhrát."
Rosberg: "Máme tu 3 typy pneumatik, strategie budou zajímavé, možná do toho promluvi safety car, uvidíme, co se stane. Trošku se bojím Ferrari, mělo v Melbourne dobrý start, každopádně doufám ve vítězství."
Vandoorne: "Dosáhl jsem svého maximálního výsledku v kvalifikaci. Je těžké skočit do auta bez testování, a potom nedělat začátečnické chyby. Závod bude zajímavý, jsou tu možnosti na předjíždění, opotřebení pneumatik tu je velké, mohli bychom vidět zajímavý závod. Pro mě to je krok do neznáma."
Rosberg málem odstoupil z minulého závodu, protože se mu do brzdového kanálku dostal kousek gumy. V Bahrajnu tým přišel s velmi zajímavým řešením. Na brzdový kanálek nasadil něco ve smyslu kovového síta, které bez problémů propouští vzduch, ale kousky gumy už dovnitř nepustí. Výhodou je, že při brzdění se kousky gumy uvolní lépe, než kdyby byly vevnitř kanálku.
Nezapomeňte se podívat na postavení jezdců na startovní roštu! Stejně jako včera má být v Bahrajnu trošku chladněji, než je zvykem - nemluvě o tom, že se pojede v noci, takže nemůžeme očekávat tak vysoké teploty jako za dne. I tak bychom se ale měli dostat přes 20°C, déšť nehrozí.
Do začátku závodu zbývá půlhodina, takže se otevírá boxová ulička. Téměř všichni si na jejím konci zkouší starty. Toto Wolff si myslí, že zde má Ferrari velkou výhodu. Mercedesy i další vozy se na konec boxové uličky vrací, aby si starty zopakovaly ještě jednou. Další příležitost zkusit start budou mít až při nájezdu do zaváděcího kola, ale poté už nemohou komunikovat s inženýry.
"Je to hodně divné, když nejsem teď v autě, ale musím se s tím smířit," prohlásil Alonso pro Sky Sports na startovním roštu. Dále prozdradil, že si je na 99 % jistý, že v autě bude sedět už v Číně.
Niki Lauda ještě uvedl, že to dneska bude velmi zajímavý závod, možná 3, možná dvě zastávky v boxech. Touto informací předzávodní servis končí, přejeme zajímavý závod!
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.