VC BAHRAJNU - KVALIFIKACE; Vyřazovací systém byl zachován i do druhého kola sezóny 2016. Přinese zase štěstí Mercedesu, nebo tentokrát vytáhne Ferrari esa z rukávu?
Ferrari zřejmě očekávalo rušný začátek kvalifikace. Zbývaly dvě minuty, než se rozsvítí zelené světlo, a Vettel už stál na konci boxové uličky. Zanedlouho se za něj seřadily mercedesy a Räikkönen. Na trať hned vyjela asi desítka jezdců. Další se připojují krátce na to. Před nájezdem do rychlého kola se mercedesy a ferrari ještě přetahovaly o pozici na trati.
Po prvních pokusech šel do čela Nico Rosberg, těsně za ním se nacházel Hamilton, s odstupem 3 desetin Vettel a těsně za ním Iceman. Na páté místo se dostall Grosjean na haasu, postupně jej ale překonal Ricciardo, Massa a Bottas. Vandoornovo první kolo bylo o 2,1 s pomalejší než Rosbergovo, v předposlední zatáčce ale zažil těžší chvilku.
Nejdříve vyřazení hrozilo Sainzovi, on i Verstappen však stihli zajet rychlé kolo, a tak byl vyřazen jako první Nasr. Druhým byl Harjanto, který nestihl vyjet k dalšímu rychlému kolu. Dalším na řadě je Palmer, rychlé kolo dokončit stihne. Pod ním je Ericson, který je na trati, pokud se oba zlepší, vyřazen bude 18. Vandoorne.
Ericsson se zlepšuje na 13. místo. Palmer se zlepšuje o jedno místo za Vandoorna. Belgičan se však hned zlepšuje, a tak je dalším vyřazeným Palmer. Další na řadě byl Magnussen, ten se rozhodl zajet rychlé kolo, i přestože bude startovat z pit lane. Asi nechce mít problémy s komisaři, kteří by mu jinak museli udělit výjimku, jelikož by nesplnil pravidlo107 %.
Další na řadě byl Wehrlein, ten se však zlepšil a na poslední místo se posunul Pérez, který už neměl šanci stihnout rychlé kolo v časovém limitu. Je tedy dalším, kdo vypadává. Po Mexičanovi byl na řadě Ericsson, který se už nacházel v boxech, takže byl dalším, kdo vypadne. Na 16. místě se nacházel Wehrlein, který právě zajel své rychlé kolo a do boxů a na trať to už neměl šanci znova stihnout. Tím první část kvalifikace končí, i když zbývají skoro 2 minuty.
Z kvalifikace vypadli (od prvního vyřazeného po posledního vyřazeného): Nasr, Harjanto, Palmer, Magnussen, Pérez, Ericsson a Wehrlein.
Q2Na začátku se stala velmi zajímavá věc, čas začal ubíhat, ale světlo na konci boxové uličky svítilo červeně. Traťoví maršálové tak museli použít zelené vlajky, aby mohli jezdci z boxů. První vyjel Räikkönen a po něm mercedesy a pak Vettel.
Po prvních pokusech se na čelo vyšvihl Hamilton, se čtyřdesetinovou ztrátou byl druhý Vettel, desetinu za ním byl Rosberg a kousek za ním Iceman. Za ním se seřadil Bottas, Ricciardo, Massa a Grosjean. To byla první osmička.
První vypadl Kvjat, další bude Button, který už neměl šanci stihnout další kolo. Další vypadnuvší byl Gutiérrez, který také nestihl zajet další rychlé kolo, kdyby stavěl v boxech. Na řadě byl Vandoorne, který se ale rozhodl, že už další kolo nezajede. Po první sérii kol vypadli tedy rovnou čtyři jezdci. 11. Hülkenberg už další kolo má stihnout. Na dalších nepostupových místech jsou obě toro rossa.
Hülkenberg vyjel ke svému rychlému kolu, ale na trati není nikdo jiný! Toro rossa stojí v boxech, i když mají šanci stihnout své rychlé kolo. Řadí se na 8. místo, takže postupuje. Mimo TOP8 posunul Grosjeana. Vypadává tedy Sainz, dále Verstappen, nevyjel už ani Grosjean.
Překvapivě se trať podívaly ještě oba williamsy - co zkoušejí? Vyjely na super-měkkých pneumatikách, takže nešlo o strategický záměr startovat na středních pneumatikách. Massa zajel hned do boxů. Bottas se na chvíli chtěl předvést před kamerami a zajel rychlé kolo, lehce se zlepšil. Tím ale druhá část kvalifikace skončila.
Vypadli tedy (od posledního): Kvjat, Button, Gutiérez, Vandoorne, Sainz, Verstappen a Grosjean.
Q3Nyní se už zelené světlo rozsvítilo, takže tandem ferrari a za ním tandem mercedesu mohl vyrazit. V zápětí na trať míří i další piloti. Iceman dokončil své rychlé kolo za 1:30:244, Vettel jej překonává s časem 1:30:065, Hamilton udělal chybu v poslední zatáčce a své kolo zajel za 1:30:627. Rosberg všechny nakonec překonává s časem 1:29:897! Na 5. místo se dostal Ricciardo, po něm následují Bottas, Massa a Hülkenberg, který také vypadává. Dále vypadli Massa a Bottas. Poté i Ricciardo.
Všichni ostatní se ale vydali na trať. Hamilton nejrychlejší v prvním sektoru, Fin v něm ztrácí a celkově se nezlepšuje. Hamilton jde do čela s časem 1:29:493! Má náskok 4 desetin na Rosberga. Vettel je třetí. A do cíle ještě míří Nico Rosberg, ten nakonec zaostal jen o 77 tisícin sekundy za svým týmovým kolegou.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.