VC BAHRAJNU - KVALIFIKACE; Vyřazovací systém byl zachován i do druhého kola sezóny 2016. Přinese zase štěstí Mercedesu, nebo tentokrát vytáhne Ferrari esa z rukávu?
Ferrari zřejmě očekávalo rušný začátek kvalifikace. Zbývaly dvě minuty, než se rozsvítí zelené světlo, a Vettel už stál na konci boxové uličky. Zanedlouho se za něj seřadily mercedesy a Räikkönen. Na trať hned vyjela asi desítka jezdců. Další se připojují krátce na to. Před nájezdem do rychlého kola se mercedesy a ferrari ještě přetahovaly o pozici na trati.
Po prvních pokusech šel do čela Nico Rosberg, těsně za ním se nacházel Hamilton, s odstupem 3 desetin Vettel a těsně za ním Iceman. Na páté místo se dostall Grosjean na haasu, postupně jej ale překonal Ricciardo, Massa a Bottas. Vandoornovo první kolo bylo o 2,1 s pomalejší než Rosbergovo, v předposlední zatáčce ale zažil těžší chvilku.
Nejdříve vyřazení hrozilo Sainzovi, on i Verstappen však stihli zajet rychlé kolo, a tak byl vyřazen jako první Nasr. Druhým byl Harjanto, který nestihl vyjet k dalšímu rychlému kolu. Dalším na řadě je Palmer, rychlé kolo dokončit stihne. Pod ním je Ericson, který je na trati, pokud se oba zlepší, vyřazen bude 18. Vandoorne.
Ericsson se zlepšuje na 13. místo. Palmer se zlepšuje o jedno místo za Vandoorna. Belgičan se však hned zlepšuje, a tak je dalším vyřazeným Palmer. Další na řadě byl Magnussen, ten se rozhodl zajet rychlé kolo, i přestože bude startovat z pit lane. Asi nechce mít problémy s komisaři, kteří by mu jinak museli udělit výjimku, jelikož by nesplnil pravidlo107 %.
Další na řadě byl Wehrlein, ten se však zlepšil a na poslední místo se posunul Pérez, který už neměl šanci stihnout rychlé kolo v časovém limitu. Je tedy dalším, kdo vypadává. Po Mexičanovi byl na řadě Ericsson, který se už nacházel v boxech, takže byl dalším, kdo vypadne. Na 16. místě se nacházel Wehrlein, který právě zajel své rychlé kolo a do boxů a na trať to už neměl šanci znova stihnout. Tím první část kvalifikace končí, i když zbývají skoro 2 minuty.
Z kvalifikace vypadli (od prvního vyřazeného po posledního vyřazeného): Nasr, Harjanto, Palmer, Magnussen, Pérez, Ericsson a Wehrlein.
Q2Na začátku se stala velmi zajímavá věc, čas začal ubíhat, ale světlo na konci boxové uličky svítilo červeně. Traťoví maršálové tak museli použít zelené vlajky, aby mohli jezdci z boxů. První vyjel Räikkönen a po něm mercedesy a pak Vettel.
Po prvních pokusech se na čelo vyšvihl Hamilton, se čtyřdesetinovou ztrátou byl druhý Vettel, desetinu za ním byl Rosberg a kousek za ním Iceman. Za ním se seřadil Bottas, Ricciardo, Massa a Grosjean. To byla první osmička.
První vypadl Kvjat, další bude Button, který už neměl šanci stihnout další kolo. Další vypadnuvší byl Gutiérrez, který také nestihl zajet další rychlé kolo, kdyby stavěl v boxech. Na řadě byl Vandoorne, který se ale rozhodl, že už další kolo nezajede. Po první sérii kol vypadli tedy rovnou čtyři jezdci. 11. Hülkenberg už další kolo má stihnout. Na dalších nepostupových místech jsou obě toro rossa.
Hülkenberg vyjel ke svému rychlému kolu, ale na trati není nikdo jiný! Toro rossa stojí v boxech, i když mají šanci stihnout své rychlé kolo. Řadí se na 8. místo, takže postupuje. Mimo TOP8 posunul Grosjeana. Vypadává tedy Sainz, dále Verstappen, nevyjel už ani Grosjean.
Překvapivě se trať podívaly ještě oba williamsy - co zkoušejí? Vyjely na super-měkkých pneumatikách, takže nešlo o strategický záměr startovat na středních pneumatikách. Massa zajel hned do boxů. Bottas se na chvíli chtěl předvést před kamerami a zajel rychlé kolo, lehce se zlepšil. Tím ale druhá část kvalifikace skončila.
Vypadli tedy (od posledního): Kvjat, Button, Gutiérez, Vandoorne, Sainz, Verstappen a Grosjean.
Q3Nyní se už zelené světlo rozsvítilo, takže tandem ferrari a za ním tandem mercedesu mohl vyrazit. V zápětí na trať míří i další piloti. Iceman dokončil své rychlé kolo za 1:30:244, Vettel jej překonává s časem 1:30:065, Hamilton udělal chybu v poslední zatáčce a své kolo zajel za 1:30:627. Rosberg všechny nakonec překonává s časem 1:29:897! Na 5. místo se dostal Ricciardo, po něm následují Bottas, Massa a Hülkenberg, který také vypadává. Dále vypadli Massa a Bottas. Poté i Ricciardo.
Všichni ostatní se ale vydali na trať. Hamilton nejrychlejší v prvním sektoru, Fin v něm ztrácí a celkově se nezlepšuje. Hamilton jde do čela s časem 1:29:493! Má náskok 4 desetin na Rosberga. Vettel je třetí. A do cíle ještě míří Nico Rosberg, ten nakonec zaostal jen o 77 tisícin sekundy za svým týmovým kolegou.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.