Lewis Hamilton si před prvním závodem sezóny 2016 stěžoval na to, že vedení Formule 1 jezdcům nenaslouchá. V Austrálii Charlie Whiting kontroval tím, že se piloti mohou účastnit všech schůzek, nemají však o ně zájem. Přitom zmínil konkrétně mistra světa, jenž v Barceloně setkání s piloty vynechal.
"Myslím, že piloti se mohou hodně vyjadřovat. Jak víte, pořádáme schůzky technických a sportovních pracovních skupin, na kterých jsou piloti vždy vítání. Využívají toho zřídka, ale jsou vítáni a dostávají programy a časové rozpisy schůzek," reagoval Whiting v Melbourne na prvotní kritiku Hamiltona.
"Mají místo v Komisi okruhů FIA, ale opět - návštěvnost není tak vysoká, jak by se patřilo. Během každého závodního víkendu mají například možnost usednout v této místnosti, prodiskutovat večer cokoliv by chtěli. Nehovoříme jen o tom, co se dnes událo na trati, hovoří se o všech možných věcech.
To je další perfektní příležitostí prodiskutovat cokoliv, co by si přáli. Já s nimi mluvím rád. Jak víte, tak jsme v Barceloně měli schůzku, na kterou přišlo celkem dost jezdců, což bylo příjemné. Lewis byl pozvaný, ale nepřišel," vysvětloval ředitel závodů FIA.
Hamiltonovi se ale nelíbilo, že se o něm zmínil: "To je zajímavé, že si na mě Charlie stěžoval." Pro SpeedWeek svou nepřítomnost omlouvá slovy: "Je pravda, že jsem tam v Barceloně nebyl. Měl jsem schůzku s inženýry Mercedesu."
Za stížností, že FIA pilotům moc nenaslouchá, si dále stojí: "Je také velmi vzácné, když je něco zavedeno jako výsledek našich pozorování při těchto schůzkách. Na většině z těch, kterých jsem se zúčastnil, byl Sebastian Vettel jediný, kdo mluvil. Proč bych tam tedy měl chodit? Můžu si později přečíst, co se stalo."
"Znovu můžu říct jen to, že ti, kdo dělají rozhodnutí, by je s námi měli více konzultovat. Například nyní máme jen jednu páčku spojky, ale ztížilo to starty? Ne, nikoliv. Určitě se mě nikdy nezeptali na problém s jízdou za jiným autem, což byl v Austrálii problém," dodává Hamilton.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.