Lewis Hamilton si před prvním závodem sezóny 2016 stěžoval na to, že vedení Formule 1 jezdcům nenaslouchá. V Austrálii Charlie Whiting kontroval tím, že se piloti mohou účastnit všech schůzek, nemají však o ně zájem. Přitom zmínil konkrétně mistra světa, jenž v Barceloně setkání s piloty vynechal.
"Myslím, že piloti se mohou hodně vyjadřovat. Jak víte, pořádáme schůzky technických a sportovních pracovních skupin, na kterých jsou piloti vždy vítání. Využívají toho zřídka, ale jsou vítáni a dostávají programy a časové rozpisy schůzek," reagoval Whiting v Melbourne na prvotní kritiku Hamiltona.
"Mají místo v Komisi okruhů FIA, ale opět - návštěvnost není tak vysoká, jak by se patřilo. Během každého závodního víkendu mají například možnost usednout v této místnosti, prodiskutovat večer cokoliv by chtěli. Nehovoříme jen o tom, co se dnes událo na trati, hovoří se o všech možných věcech.
To je další perfektní příležitostí prodiskutovat cokoliv, co by si přáli. Já s nimi mluvím rád. Jak víte, tak jsme v Barceloně měli schůzku, na kterou přišlo celkem dost jezdců, což bylo příjemné. Lewis byl pozvaný, ale nepřišel," vysvětloval ředitel závodů FIA.
Hamiltonovi se ale nelíbilo, že se o něm zmínil: "To je zajímavé, že si na mě Charlie stěžoval." Pro SpeedWeek svou nepřítomnost omlouvá slovy: "Je pravda, že jsem tam v Barceloně nebyl. Měl jsem schůzku s inženýry Mercedesu."
Za stížností, že FIA pilotům moc nenaslouchá, si dále stojí: "Je také velmi vzácné, když je něco zavedeno jako výsledek našich pozorování při těchto schůzkách. Na většině z těch, kterých jsem se zúčastnil, byl Sebastian Vettel jediný, kdo mluvil. Proč bych tam tedy měl chodit? Můžu si později přečíst, co se stalo."
"Znovu můžu říct jen to, že ti, kdo dělají rozhodnutí, by je s námi měli více konzultovat. Například nyní máme jen jednu páčku spojky, ale ztížilo to starty? Ne, nikoliv. Určitě se mě nikdy nezeptali na problém s jízdou za jiným autem, což byl v Austrálii problém," dodává Hamilton.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.