Lewis Hamilton si před prvním závodem sezóny 2016 stěžoval na to, že vedení Formule 1 jezdcům nenaslouchá. V Austrálii Charlie Whiting kontroval tím, že se piloti mohou účastnit všech schůzek, nemají však o ně zájem. Přitom zmínil konkrétně mistra světa, jenž v Barceloně setkání s piloty vynechal.
"Myslím, že piloti se mohou hodně vyjadřovat. Jak víte, pořádáme schůzky technických a sportovních pracovních skupin, na kterých jsou piloti vždy vítání. Využívají toho zřídka, ale jsou vítáni a dostávají programy a časové rozpisy schůzek," reagoval Whiting v Melbourne na prvotní kritiku Hamiltona.
"Mají místo v Komisi okruhů FIA, ale opět - návštěvnost není tak vysoká, jak by se patřilo. Během každého závodního víkendu mají například možnost usednout v této místnosti, prodiskutovat večer cokoliv by chtěli. Nehovoříme jen o tom, co se dnes událo na trati, hovoří se o všech možných věcech.
To je další perfektní příležitostí prodiskutovat cokoliv, co by si přáli. Já s nimi mluvím rád. Jak víte, tak jsme v Barceloně měli schůzku, na kterou přišlo celkem dost jezdců, což bylo příjemné. Lewis byl pozvaný, ale nepřišel," vysvětloval ředitel závodů FIA.
Hamiltonovi se ale nelíbilo, že se o něm zmínil: "To je zajímavé, že si na mě Charlie stěžoval." Pro SpeedWeek svou nepřítomnost omlouvá slovy: "Je pravda, že jsem tam v Barceloně nebyl. Měl jsem schůzku s inženýry Mercedesu."
Za stížností, že FIA pilotům moc nenaslouchá, si dále stojí: "Je také velmi vzácné, když je něco zavedeno jako výsledek našich pozorování při těchto schůzkách. Na většině z těch, kterých jsem se zúčastnil, byl Sebastian Vettel jediný, kdo mluvil. Proč bych tam tedy měl chodit? Můžu si později přečíst, co se stalo."
"Znovu můžu říct jen to, že ti, kdo dělají rozhodnutí, by je s námi měli více konzultovat. Například nyní máme jen jednu páčku spojky, ale ztížilo to starty? Ne, nikoliv. Určitě se mě nikdy nezeptali na problém s jízdou za jiným autem, což byl v Austrálii problém," dodává Hamilton.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.