Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff nedávno varoval své piloty, že pokud nezvládnou vzájemné soupeření a dojde k poškození týmu, pak budou muset tým opustit. Na víkendové akci potvrdil, že Lewis Hamilton i Nico Rosberg jeho varování nejen slyšeli, ale i pochopili.
"Nico a Lewis velmi dobře ví, co to znamenalo. Duch týmu je to hlavní. Byl jednou z těch sil, která z nás dělá to, kým a čím jsme. Pokud by v týmu panovalo nepřátelství, bylo by to pro něj škodlivé," uvádí Wolff na víkendové akci Stars & Cars ve Stuttgartu.
"A já jsem řekl, že pokud nebudeme moci zvládnout tvrdé soupeření, které by se mohlo přenést na tým, pak bychom se museli poohlédnout po tom, jakou jezdeckou sestavu v budoucnosti zvolíme," opakuje sportovní ředitel Mercedesu své dřívější varování.
Rosberg oceňuje to, jak jeho tým zvládá vzájemnou rivalitu se svým týmovým kolegou: "Já doufám, že se Toto vždy vrátí k závěru, že to je vlastně dobré tak, jak to je. To je vše, co k tomu můžu říct. A moc ti děkuji za skvěle odvedenou práci ve zvládání te situaci. Všímám si několika šedivých vlasů, které přibyly - možná za ně můžeme my."
A Hamilton s ním souhlasí: "V podstatě souhlasím s Nicem. Nemyslím si, že by ze soupeření vzešlo něco negativního, je to přirozené. V každém prostředí chcete zajistit silnou atmosféru a my jsme vítězným týmem, takže si přejeme, aby byl Mercedes neustále vpředu. A není nic, co bychom společně nezvládli. Vždy budeme komunikovat a chyby jsme vždy napravovali a budeme napravovat. Nyní to neděláme, nemáme žádné problémy."
Wolff pokračuje s tím, že Mercedes nebude chtít do vzájemných bitev svých pilotů zasahovat: "Milujeme soupeření na dráze. Myslíme si, že kontroverze a závodění musí být tvrdé - a bylo to skvělé. Je to dobré pro tým, protože nás to žene kupředu. Na klidu nám to nepřidává, nic jiného bychom od Nica a Lewise neočekávali."
"Není nic, co bychom chtěli udělat pro omezení tohoto závodění. Vlastně to bylo naší filozofií od prvního okamžiku, kdy jsme se rozhodli pro dva jezdce, kteří by mohli vyhrát titul. V minulosti neexistuje žádný tým, který by s takovou sestavou přežil déle než jeden rok.
Protože to je velmi soutěživé a velmi tvrdé, je důležité to na dráze krotit a zajistit, že se to nepřenese na tým a nezpůsobí v garáži kontroverzi. Tohle je jeden tým a my se kupředu posouváme společně," dodává sportovní ředitel Mercedesu.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.