Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff nedávno varoval své piloty, že pokud nezvládnou vzájemné soupeření a dojde k poškození týmu, pak budou muset tým opustit. Na víkendové akci potvrdil, že Lewis Hamilton i Nico Rosberg jeho varování nejen slyšeli, ale i pochopili.
"Nico a Lewis velmi dobře ví, co to znamenalo. Duch týmu je to hlavní. Byl jednou z těch sil, která z nás dělá to, kým a čím jsme. Pokud by v týmu panovalo nepřátelství, bylo by to pro něj škodlivé," uvádí Wolff na víkendové akci Stars & Cars ve Stuttgartu.
"A já jsem řekl, že pokud nebudeme moci zvládnout tvrdé soupeření, které by se mohlo přenést na tým, pak bychom se museli poohlédnout po tom, jakou jezdeckou sestavu v budoucnosti zvolíme," opakuje sportovní ředitel Mercedesu své dřívější varování.
Rosberg oceňuje to, jak jeho tým zvládá vzájemnou rivalitu se svým týmovým kolegou: "Já doufám, že se Toto vždy vrátí k závěru, že to je vlastně dobré tak, jak to je. To je vše, co k tomu můžu říct. A moc ti děkuji za skvěle odvedenou práci ve zvládání te situaci. Všímám si několika šedivých vlasů, které přibyly - možná za ně můžeme my."
A Hamilton s ním souhlasí: "V podstatě souhlasím s Nicem. Nemyslím si, že by ze soupeření vzešlo něco negativního, je to přirozené. V každém prostředí chcete zajistit silnou atmosféru a my jsme vítězným týmem, takže si přejeme, aby byl Mercedes neustále vpředu. A není nic, co bychom společně nezvládli. Vždy budeme komunikovat a chyby jsme vždy napravovali a budeme napravovat. Nyní to neděláme, nemáme žádné problémy."
Wolff pokračuje s tím, že Mercedes nebude chtít do vzájemných bitev svých pilotů zasahovat: "Milujeme soupeření na dráze. Myslíme si, že kontroverze a závodění musí být tvrdé - a bylo to skvělé. Je to dobré pro tým, protože nás to žene kupředu. Na klidu nám to nepřidává, nic jiného bychom od Nica a Lewise neočekávali."
"Není nic, co bychom chtěli udělat pro omezení tohoto závodění. Vlastně to bylo naší filozofií od prvního okamžiku, kdy jsme se rozhodli pro dva jezdce, kteří by mohli vyhrát titul. V minulosti neexistuje žádný tým, který by s takovou sestavou přežil déle než jeden rok.
Protože to je velmi soutěživé a velmi tvrdé, je důležité to na dráze krotit a zajistit, že se to nepřenese na tým a nezpůsobí v garáži kontroverzi. Tohle je jeden tým a my se kupředu posouváme společně," dodává sportovní ředitel Mercedesu.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.