Mercedes zváží nahrazení Lewise Hamiltona či Nica Rosberga, pokud jejich třenice začnou týmu škodit. Sportovního ředitele Tota Wolffa již nyní trápí, jak se vzájemná rivalita přenáší na další spolupracovníky.
Mistrovský tým má dva talentované piloty, kteří s dominantním vozem spolu bojují o titul, což někdy vede k vyhroceným okamžikům. Podle sportovního ředitele Tota Wolffa ale pokračující problémy, které se objevují pokaždé, když některý z nich prohraje, už dále nebudou akceptovat.
"Někdy se s vítězstvím v závodech trápíme a jednoho z nich vždy naštveme. To se pak v týmu šíří. Jde o něco, co musí skončit," zlobí se Toto Wolff. Jeho slova přicházejí v reakci na Velkou cenu Abú Zabí, kde vznikla opět kontroverze kvůli volnosti v oblasti výběru strategie, módu motoru a kvůli nesouhlasu s instrukcemi předávanými v rádiu během závěrečných kol závodu.
"Rozhodli jsme se mít dva vyrovnané jezdce, aby tým mohl dělat rychlejší a větší pokroky. Před třemi lety šlo o velmi uvědomělé rozhodnutí. V budoucnu se rozhodneme, zda jde o to nejlepší osazenstvo týmu. Osobnost a vlastnosti jsou v týmu klíčovými ingrediencemi pro úspěch," pokračuje pro Motorsport.com sportovní ředitel Stříbrných šípů.
"Pokud budeme cítit, že to není v souladu s obecnou shodou, duchem a filozofii v týmu, můžeme zvážit, zda nepřijmout rozhodnutí, které by se týkalo jezdecké sestavy," varuje své piloty Wolff. "Myslím, že je to důležité mít ve voze talentované a rychlé jezdce. Chceme však pracovat s příjemnými kluky."
Rosbergovi vyprší smlouva na konci roku 2016, jsou s ní ale spjaty opce na prodloužení spolupráce. Hamilton se na počátku letošní sezóny Mercedesu upsal na tři roky, tedy až do konce 2018.
Wolff přiznal, že v soukromí letos odehrálo hodně věcí, se kterými není spokojený. A nesouvisejí jen s třenicemi mezi Hamiltonem a Rosbergem. Chování pilotů se totiž podepsalo nejen na napjatých vztazích mezi nimi, ale i mezi členy týmu.
"Za zavřenými dveřmi se toho děje hodně. Cítím, že tým je silnější než kdykoliv dříve. V rámci týmu panuje obrovská jednota, ale jednou z našich slabin je obtížný vztah mezi jezdci. A to není dobré. Kdybych měl analyzovat největší silné a slabé stránky týmu, pak bych řekl, že nejsilnější stránkou je kvalita a vlastnosti osobností v rámci týmu. Největší slabinou pak dynamika vztahů mezi piloty - a někdy i mezi piloty a týmem," přiznává Wolff.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.