Pirelli zřejmě nebude souhlasit s požadavkem Lewise Hamiltona na to, aby pro Velkou cenu Mexika příští rok vyrobili pneumatiky na míru.
Mexiko před letošním návratem do Formule 1 po 23leté přestávce prošlo významnou úpravou. Piloti si během prvního víkendu na novém okruhu stěžovali na nedostatek přilnavosti. Lídr šampionátu Hamilton proto přišel se svým návrhem směrem k dodavateli pneumatik: "Myslím, že by měli pro tento závod zavést speciální pneumatiky, protože potřebujeme více přilnavosti."
Pirelli bylo před prvním závodem jako obvykle velmi konzervativní - přivezlo měkkou a středně-tvrdou směs, zatímco podle některých inženýrů by i super-měkká byla příliš tvrdou. Sportovní ředitel Paul Hembery připustil, že příští rok, kdy se jejich portfoliu navíc rozroste o ultra-měkkou směs, zřejmě nabídnou měkčí pneumatiky, vyloučil však výrobu speciální směsi pro Mexiko.
"Vždy je to těžké, když přijedete na nový okruh, protože si nikdy nejste jistí, jak bude během prvních jízd povrch reagovat a tohle byl na něm doslova první závod. Když se ohlédnete zpět za prvním závodem v Austinu, byl velmi hladký, podobně jako tento," popisuje Hembery pro Autosport.
"Ale Austin se v posledních letech hodně využíval a dramaticky se změnil. Soči je velmi podobné, ale tolik se nevyužívalo, proto tam velmi hladký povrch zůstal. Možná příští rok budete mít v Mexiku super-měkké, když budete mít k dispozici stejně tři směsi. Ale šance na výrobu jedné speciální jsou nepravděpodobné," hodnotí sportovní ředitel Pirelli.
Nepřímo s ním souhlasí také další piloti. Nico Rosberg kupříkladu prohlásil, že přilnavost přirozeně stoupne s vývojem povrchu: "Nějakou dobu to trvá, protože asfalt je nový. Šlo o jednu z výzev, kterým jsme čelili."
Jezdec Williamsu Valtteri Bottas k tomu dodal: "V každém kole se to zlepšovalo, časy na kolo zrychlovaly. Možná příští rok budeme mít více přilnavosti, což by bylo příjemné."
Jak rychle se povrch vyvíjel, to doložil Hamilton svými časy na středně-tvrdé směsi: během Velké ceny Mexika na ní zajel rychlejší kolo než v úvodní části kvalifikace, což je během závodní víkendů velmi neobvyklé (více zde).
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.