Pirelli zřejmě nebude souhlasit s požadavkem Lewise Hamiltona na to, aby pro Velkou cenu Mexika příští rok vyrobili pneumatiky na míru.
Mexiko před letošním návratem do Formule 1 po 23leté přestávce prošlo významnou úpravou. Piloti si během prvního víkendu na novém okruhu stěžovali na nedostatek přilnavosti. Lídr šampionátu Hamilton proto přišel se svým návrhem směrem k dodavateli pneumatik: "Myslím, že by měli pro tento závod zavést speciální pneumatiky, protože potřebujeme více přilnavosti."
Pirelli bylo před prvním závodem jako obvykle velmi konzervativní - přivezlo měkkou a středně-tvrdou směs, zatímco podle některých inženýrů by i super-měkká byla příliš tvrdou. Sportovní ředitel Paul Hembery připustil, že příští rok, kdy se jejich portfoliu navíc rozroste o ultra-měkkou směs, zřejmě nabídnou měkčí pneumatiky, vyloučil však výrobu speciální směsi pro Mexiko.
"Vždy je to těžké, když přijedete na nový okruh, protože si nikdy nejste jistí, jak bude během prvních jízd povrch reagovat a tohle byl na něm doslova první závod. Když se ohlédnete zpět za prvním závodem v Austinu, byl velmi hladký, podobně jako tento," popisuje Hembery pro Autosport.
"Ale Austin se v posledních letech hodně využíval a dramaticky se změnil. Soči je velmi podobné, ale tolik se nevyužívalo, proto tam velmi hladký povrch zůstal. Možná příští rok budete mít v Mexiku super-měkké, když budete mít k dispozici stejně tři směsi. Ale šance na výrobu jedné speciální jsou nepravděpodobné," hodnotí sportovní ředitel Pirelli.
Nepřímo s ním souhlasí také další piloti. Nico Rosberg kupříkladu prohlásil, že přilnavost přirozeně stoupne s vývojem povrchu: "Nějakou dobu to trvá, protože asfalt je nový. Šlo o jednu z výzev, kterým jsme čelili."
Jezdec Williamsu Valtteri Bottas k tomu dodal: "V každém kole se to zlepšovalo, časy na kolo zrychlovaly. Možná příští rok budeme mít více přilnavosti, což by bylo příjemné."
Jak rychle se povrch vyvíjel, to doložil Hamilton svými časy na středně-tvrdé směsi: během Velké ceny Mexika na ní zajel rychlejší kolo než v úvodní části kvalifikace, což je během závodní víkendů velmi neobvyklé (více zde).
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.