Pirelli odmítá Hamiltonův požadavek týkající se pneumatik

Lewis Hamilton s Mercedesm F1 W06 Hybrid
Lewis Hamilton s Mercedesm F1 W06 Hybrid, foto: Pirelli
Petr Hlawiczka 5. listopadu 2015 06:40
Sdílej:

Pirelli zřejmě nebude souhlasit s požadavkem Lewise Hamiltona na to, aby pro Velkou cenu Mexika příští rok vyrobili pneumatiky na míru.

Mexiko před letošním návratem do Formule 1 po 23leté přestávce prošlo významnou úpravou. Piloti si během prvního víkendu na novém okruhu stěžovali na nedostatek přilnavosti. Lídr šampionátu Hamilton proto přišel se svým návrhem směrem k dodavateli pneumatik: "Myslím, že by měli pro tento závod zavést speciální pneumatiky, protože potřebujeme více přilnavosti."

Pirelli bylo před prvním závodem jako obvykle velmi konzervativní - přivezlo měkkou a středně-tvrdou směs, zatímco podle některých inženýrů by i super-měkká byla příliš tvrdou. Sportovní ředitel Paul Hembery připustil, že příští rok, kdy se jejich portfoliu navíc rozroste o ultra-měkkou směs, zřejmě nabídnou měkčí pneumatiky, vyloučil však výrobu speciální směsi pro Mexiko.

"Vždy je to těžké, když přijedete na nový okruh, protože si nikdy nejste jistí, jak bude během prvních jízd povrch reagovat a tohle byl na něm doslova první závod. Když se ohlédnete zpět za prvním závodem v Austinu, byl velmi hladký, podobně jako tento,"  popisuje Hembery pro Autosport.

"Ale Austin se v posledních letech hodně využíval a dramaticky se změnil. Soči je velmi podobné, ale tolik se nevyužívalo, proto tam velmi hladký povrch zůstal. Možná příští rok budete mít v Mexiku super-měkké, když budete mít k dispozici stejně tři směsi. Ale šance na výrobu jedné speciální jsou nepravděpodobné,"  hodnotí sportovní ředitel Pirelli.

Nepřímo s ním souhlasí také další piloti. Nico Rosberg kupříkladu prohlásil, že přilnavost přirozeně stoupne s vývojem povrchu: "Nějakou dobu to trvá, protože asfalt je nový. Šlo o jednu z výzev, kterým jsme čelili."

Jezdec Williamsu Valtteri Bottas k tomu dodal: "V každém kole se to zlepšovalo, časy na kolo zrychlovaly. Možná příští rok budeme mít více přilnavosti, což by bylo příjemné."

Jak rychle se povrch vyvíjel, to doložil Hamilton svými časy na středně-tvrdé směsi: během Velké ceny Mexika na ní zajel rychlejší kolo než v úvodní části kvalifikace, což je během závodní víkendů velmi neobvyklé (více zde).

Stalo se
Grand Prix
Oscar Piastri, Lando Norris a Lewis Hamilton po sprintu v Miami.

Lando Norris vyhrál šílený sprint v Miami před Piastrim a třetím Lewisem Hamiltonem. Leclerc rozbil Ferrari už před startem

Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.

Novinky
Lewis Hamilton v Miami.

Toto Wolff promluvil o Lewisi Hamiltonovi, trápení Ferrari a dynamice Mercedesu

Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.

Novinky
Max Verstappen s přítelkyní Kelly Piquet

Max Verstappen po narození prvního dítěte dostal další radostnou zprávu od Red Bullu

Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.

Novinky
Jack Doohan v Miami.

Alpine testuje novou přední část: Náznak změn pro A525?

Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.