Podle sportovního ředitele Tota Wolffa nebylo nic špatného na tom, že se Lewis Hamilton vyptával na důvody toho, proč má ve Velké ceně Mexika zajet podruhé do boxů.
Britský pilot ve druhém stintu ujel na středně-tvrdé směsi jen 20 kol, když ho Mercedes po Rosbergovi povolal také do boxů. Cítil, že je má v dobrém stavu a že by na nich mohl ještě 23 kol až do cíle vydržet a vyhrát. Představa to nebyla nereálná, jak potvrdil Sergio Pérez, jenž na nich se svou Force Indií vydržel až 53 kol.
Hamiltonův inženýr mu v 47. kole předal pokyn týmu: "OK Lewisi, přecházíme na plán B. Dej nám vědět, jestli potřebuješ upravit klapku [předního křídla]." Trojnásobný šampion se dotázal: "Můžu se zeptat proč?" "Máme obavy o opotřebení u těchto pneumatik. Jsme až na plátně. Takže zajeď v tomto kole do boxů," kázal inženýr Bonnington.
Tým na něj už čekal, když Lewis záměrně nájezd k mechanikům minul. Z boxové zídky zněl opakovaný rozkaz: "Takže Lewisi, v příštím kole jedeš do boxů!" Pilot jen naštvaně odpověděl: "Měli byste zkontrolovat jeho [Rosbergovy] pneumatiky. Ty moje jsou všechny v pořádku!"
Jeho inženýr se mu to snažil vysvětlit: "Takže Lewisi, u první sady jsme se dostali až na nulu. Pokud na této sadě pojedeme déle, dostaneme se na nulu, ne-li hůře. Na konci tohoto kola zajeď do boxů - instrukce!" Hamilton na příkaz zareagoval: "Myslím, že jde o špatné rozhodnutí. Ale přijedu." "Ok, pohovoříme o tom později," dodal jeho závodní inženýr. Po zastávce Lewis ještě žádal tým o to, aby zkontroloval opotřebení, protože stále pochyboval o tomto strategickém kroku.
Hamiltonovi pak nahrál výjezd safety caru - pokud by nezajel do boxů, byl by sice před Rosbergem, ale bez náskoku a na sjetých pneumatikách. Nehledě na pozdvižení v týmu, které by způsobilo to, že Nico pokyn uposlechl a Lewis ne. Oba Mercedesy měly velký náskok, takže kvůli zastávkám o pozice na dráze přijít nemohly. A po restartu byli díky čerstvým pneumatikám v bezpečí.
Své rozladění nedokázal zakrýt ani v pozávodním rozhovoru pro televizi Sky Sports: "Neposkytli mi zpětnou vazbu. Ale teď už na tom stejně nezáleží. Tým řekl, že má obavy o bezpečnost a já nevím, jestli to vzešlo od Pirelli nebo odkud. Pneumatiky moc nedegradovaly, pokud vůbec."
Wolff: "Měl právo to zpochybnit" - Lowe: "Měl hned poslechnout"Sportovní ředitel se na svého pilota za zpochybňování jeho strategie nezlobil: "Jde o emoce a závodního pilota v autě. Musí to zpochybňovat a klást otázky. My jsme tam měli přehled. Byli jsme na plátně na měkčí směsi [v prvním stintu], vybudovali jsme si náskok, proto jsme se tak rozhodli."
Hamilton to v kokpitu nechápal: "Proto je zcela rozumné vést takovou diskusi. Chci mít v autě robota? Ne. Chci toho nejlepšího závodního pilota. Tak to je. Zpochybňuje věci, a my jsme to pozorovali u Sebastiana. Není v tom problém, dokud má tým přehled. Já v tom nic špatného nevidím."
Technický ředitel Paddy Lowe byl v hodnocení Hamiltonova chování o něco odměřenější: "Technicky to není správné, nezajet do boxů, když mu to řekneme. Když se na to podívám z jeho pohledu, tak očividně nechápal, proč to děláme. Když kluk jezdí kolem 350 km/h, tak mu opravdu nemůžete poskytnout technické vysvětlení, které zabere pár minut."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.