Podle sportovního ředitele Tota Wolffa nebylo nic špatného na tom, že se Lewis Hamilton vyptával na důvody toho, proč má ve Velké ceně Mexika zajet podruhé do boxů.
Britský pilot ve druhém stintu ujel na středně-tvrdé směsi jen 20 kol, když ho Mercedes po Rosbergovi povolal také do boxů. Cítil, že je má v dobrém stavu a že by na nich mohl ještě 23 kol až do cíle vydržet a vyhrát. Představa to nebyla nereálná, jak potvrdil Sergio Pérez, jenž na nich se svou Force Indií vydržel až 53 kol.
Hamiltonův inženýr mu v 47. kole předal pokyn týmu: "OK Lewisi, přecházíme na plán B. Dej nám vědět, jestli potřebuješ upravit klapku [předního křídla]." Trojnásobný šampion se dotázal: "Můžu se zeptat proč?" "Máme obavy o opotřebení u těchto pneumatik. Jsme až na plátně. Takže zajeď v tomto kole do boxů," kázal inženýr Bonnington.
Tým na něj už čekal, když Lewis záměrně nájezd k mechanikům minul. Z boxové zídky zněl opakovaný rozkaz: "Takže Lewisi, v příštím kole jedeš do boxů!" Pilot jen naštvaně odpověděl: "Měli byste zkontrolovat jeho [Rosbergovy] pneumatiky. Ty moje jsou všechny v pořádku!"
Jeho inženýr se mu to snažil vysvětlit: "Takže Lewisi, u první sady jsme se dostali až na nulu. Pokud na této sadě pojedeme déle, dostaneme se na nulu, ne-li hůře. Na konci tohoto kola zajeď do boxů - instrukce!" Hamilton na příkaz zareagoval: "Myslím, že jde o špatné rozhodnutí. Ale přijedu." "Ok, pohovoříme o tom později," dodal jeho závodní inženýr. Po zastávce Lewis ještě žádal tým o to, aby zkontroloval opotřebení, protože stále pochyboval o tomto strategickém kroku.
Hamiltonovi pak nahrál výjezd safety caru - pokud by nezajel do boxů, byl by sice před Rosbergem, ale bez náskoku a na sjetých pneumatikách. Nehledě na pozdvižení v týmu, které by způsobilo to, že Nico pokyn uposlechl a Lewis ne. Oba Mercedesy měly velký náskok, takže kvůli zastávkám o pozice na dráze přijít nemohly. A po restartu byli díky čerstvým pneumatikám v bezpečí.
Své rozladění nedokázal zakrýt ani v pozávodním rozhovoru pro televizi Sky Sports: "Neposkytli mi zpětnou vazbu. Ale teď už na tom stejně nezáleží. Tým řekl, že má obavy o bezpečnost a já nevím, jestli to vzešlo od Pirelli nebo odkud. Pneumatiky moc nedegradovaly, pokud vůbec."
Wolff: "Měl právo to zpochybnit" - Lowe: "Měl hned poslechnout"Sportovní ředitel se na svého pilota za zpochybňování jeho strategie nezlobil: "Jde o emoce a závodního pilota v autě. Musí to zpochybňovat a klást otázky. My jsme tam měli přehled. Byli jsme na plátně na měkčí směsi [v prvním stintu], vybudovali jsme si náskok, proto jsme se tak rozhodli."
Hamilton to v kokpitu nechápal: "Proto je zcela rozumné vést takovou diskusi. Chci mít v autě robota? Ne. Chci toho nejlepšího závodního pilota. Tak to je. Zpochybňuje věci, a my jsme to pozorovali u Sebastiana. Není v tom problém, dokud má tým přehled. Já v tom nic špatného nevidím."
Technický ředitel Paddy Lowe byl v hodnocení Hamiltonova chování o něco odměřenější: "Technicky to není správné, nezajet do boxů, když mu to řekneme. Když se na to podívám z jeho pohledu, tak očividně nechápal, proč to děláme. Když kluk jezdí kolem 350 km/h, tak mu opravdu nemůžete poskytnout technické vysvětlení, které zabere pár minut."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.