Sportovní ředitel Merceesu Toto Wolff popírá, že by byl "hezký" přístup Nica Rosberga k soubojům s Lewisem Hamiltonem známkou slabosti.
Poslední tvrdý souboj, z něhož neustoupil, svedl Rosberg naposledy minulý rok v Belgii. V závodě pak dojel druhý, Hamilton po defektu a poškození vozu nedojel. Od té doby Nico při vzájemných duelech s Hamiltonem prohrává: z následujících 21 závodů vyhrál jen čtyři, zatímco Hamilton 14. A za kratší konec tahá také v kvalifikacích - letos má skóre 2:12 s průměrnou ztrátou 0,267 s.
V šampionátu ztrácí na svého britského týmového kolegu 48 bodů, Wolff ale odmítá nařčení z toho, že je Rosberg příliš měkký či slabý: "Když se podívám a vidím, jak na tom je, tak to nevzdává. Neexistuje, aby pilot něco vzdal, dokud má matematickou šanci. Pozoruji to i v případě Nica s jeho charakterem."
"Samozřejmě, že se snažíme v týmu udržet dobrý vztah bez jakéhokoliv nepřátelství. Když se pilot někdy zdá být hezký, pak je to vnímáno jako slabost, ale tak tomu vůbec není," odmítá sportovní ředitel kritiku Rosberga, jenž se podle některých ze soubojů stahuje příliš brzy.
"Viděli jsme závody jako Bahrajn a Spa, kde to bylo patrné. Rovněž to však poukazuje na to, jak těsně spolu bojují. Podle mě neexistuje tendence, že by při vzájemných soubojích Lewis vycházel na špici. Tak tomu určitě není," pokračuje Wolff.
V Singapuru a v Japonsku byl podle něj Hamilton ve formě: "Byl velmi dominantní. Je zpět v ráži, kterou měl dříve. Nebylo to z pohledu vozu tak pod kontrolou, jak to vypadalo, ale je jízda byla rozhodně velmi působivá."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.