Zdá se, že napětí mezi Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem, které se rozpoutalo hlavně během loňské sezony, když spolu oba bojovali na trati o titul šampiona, se pomalu uklidňuje. Oba jezdci spolu tráví část svého volného času.
Až do loňské sezony platili Rosberg s Hamiltonem za velké kamarády, kteří se znají od dob, kdy spolu jezdili motokárové závody. Jenže loňský přímý souboj o titul situaci změnil a z kamarádů se stali rivalové. Asi největší kontroverze vzbudily závody v Monaku (Rosbergova chyba v kvalifikaci) a ve Spa (kolize).
Na galavečeru FIA si oba jezdci udělali společnou fotku. Zima je sice už dávno pryč a v probíhající sezoně oba opět bojují o titul, ale už mezi nimi není takové napětí jako vloni. V rámci GP Rakouska Lewis Hamilton dokonce prozradil, že spolu oba piloti tráví část svého volného času.
"Během závodního víkendu spolu sáhodlouze nediskutujeme. Od čtvrtka má každý své rozhovory s novináři. Ale před nedávnem jsme spolu u něj v bytě chvíli diskutovali. Seděli jsme tam s jeho ženou, bavili se a hrály si se psem. Občas se takto potkáme," říká pro 'motorsport-total.com' úřadující mistr světa.
"Když trénujeme, tak se vždycky pozdravíme. Během víkendu na to [debaty] není čas." V Monaku jsou oba jezdci prakticky sousedy. Zdá se, že se tedy mezi jezdci obnovila zdravá rivalita, která nevylučuje přátelství. To ostatně potvrzuje i šéf Mercedesu, Toto Wolff.
V rozhovoru pro 'The Independent' dokonce Rakušan řekl, že Rosberg je garantem úspěchů Hamiltona: "Vím, že Nico je důležitým faktorem v úspěších Lewise. Nico má úplně jiný styl, který jej činí na jedno kolo velmi rychlým. Myslím, že to Lewisovi pomáhá zlepšit se v oblastech, které předtím zanedbával."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.