Zdá se, že napětí mezi Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem, které se rozpoutalo hlavně během loňské sezony, když spolu oba bojovali na trati o titul šampiona, se pomalu uklidňuje. Oba jezdci spolu tráví část svého volného času.
Až do loňské sezony platili Rosberg s Hamiltonem za velké kamarády, kteří se znají od dob, kdy spolu jezdili motokárové závody. Jenže loňský přímý souboj o titul situaci změnil a z kamarádů se stali rivalové. Asi největší kontroverze vzbudily závody v Monaku (Rosbergova chyba v kvalifikaci) a ve Spa (kolize).
Na galavečeru FIA si oba jezdci udělali společnou fotku. Zima je sice už dávno pryč a v probíhající sezoně oba opět bojují o titul, ale už mezi nimi není takové napětí jako vloni. V rámci GP Rakouska Lewis Hamilton dokonce prozradil, že spolu oba piloti tráví část svého volného času.
"Během závodního víkendu spolu sáhodlouze nediskutujeme. Od čtvrtka má každý své rozhovory s novináři. Ale před nedávnem jsme spolu u něj v bytě chvíli diskutovali. Seděli jsme tam s jeho ženou, bavili se a hrály si se psem. Občas se takto potkáme," říká pro 'motorsport-total.com' úřadující mistr světa.
"Když trénujeme, tak se vždycky pozdravíme. Během víkendu na to [debaty] není čas." V Monaku jsou oba jezdci prakticky sousedy. Zdá se, že se tedy mezi jezdci obnovila zdravá rivalita, která nevylučuje přátelství. To ostatně potvrzuje i šéf Mercedesu, Toto Wolff.
V rozhovoru pro 'The Independent' dokonce Rakušan řekl, že Rosberg je garantem úspěchů Hamiltona: "Vím, že Nico je důležitým faktorem v úspěších Lewise. Nico má úplně jiný styl, který jej činí na jedno kolo velmi rychlým. Myslím, že to Lewisovi pomáhá zlepšit se v oblastech, které předtím zanedbával."
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.