Zdá se, že napětí mezi Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem, které se rozpoutalo hlavně během loňské sezony, když spolu oba bojovali na trati o titul šampiona, se pomalu uklidňuje. Oba jezdci spolu tráví část svého volného času.
Až do loňské sezony platili Rosberg s Hamiltonem za velké kamarády, kteří se znají od dob, kdy spolu jezdili motokárové závody. Jenže loňský přímý souboj o titul situaci změnil a z kamarádů se stali rivalové. Asi největší kontroverze vzbudily závody v Monaku (Rosbergova chyba v kvalifikaci) a ve Spa (kolize).
Na galavečeru FIA si oba jezdci udělali společnou fotku. Zima je sice už dávno pryč a v probíhající sezoně oba opět bojují o titul, ale už mezi nimi není takové napětí jako vloni. V rámci GP Rakouska Lewis Hamilton dokonce prozradil, že spolu oba piloti tráví část svého volného času.
"Během závodního víkendu spolu sáhodlouze nediskutujeme. Od čtvrtka má každý své rozhovory s novináři. Ale před nedávnem jsme spolu u něj v bytě chvíli diskutovali. Seděli jsme tam s jeho ženou, bavili se a hrály si se psem. Občas se takto potkáme," říká pro 'motorsport-total.com' úřadující mistr světa.
"Když trénujeme, tak se vždycky pozdravíme. Během víkendu na to [debaty] není čas." V Monaku jsou oba jezdci prakticky sousedy. Zdá se, že se tedy mezi jezdci obnovila zdravá rivalita, která nevylučuje přátelství. To ostatně potvrzuje i šéf Mercedesu, Toto Wolff.
V rozhovoru pro 'The Independent' dokonce Rakušan řekl, že Rosberg je garantem úspěchů Hamiltona: "Vím, že Nico je důležitým faktorem v úspěších Lewise. Nico má úplně jiný styl, který jej činí na jedno kolo velmi rychlým. Myslím, že to Lewisovi pomáhá zlepšit se v oblastech, které předtím zanedbával."
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.