Co říká Kimi Räikkönen na záměr Mezinárodní automobilové federace omezit v F1 komunikaci mezi boxovou zídkou a pilotem?
Fin se proslavil svými reakcemi zejména před dvěma léty v Abú Zabí, když na pokyny svého inženýra, který jej vybízel ke správnému zahřívání pneumatik, odpověděl podrážděně: "Jo, jo, jo, jo - zahřívám všechny gumy, nemusíte mi to každou sekundu připomínat" a na zprávy o odstupu soupeřů za ním a jeho tempu odvětil stroze: "Nechte mě být. Vím, co dělám."
Räikkönen je znám tím, že toho moc nenamluví mimo kokpit ani ve voze. Jak tedy vnímá nové omezení FIA, která chce zakázat veškeré pokyny, které by mohly mít dopad na výkonnost jezdce ve voze?
"No, očividně toho rádiem v mém případě moc nenamluvíme, když nejsou problémy. Může se to ale samozřejmě celkem dost zkomplikovat, pokud jsou problémy s vozem a vy musíte některé věci změnit, abyste dojeli do cíle závodu," uvádí jezdec Scuderie.
Video: Kimiho podrážděné reakce na pokyny z boxové zídky (zdroj: Youtube)
"Nevím, jak v takovém případě budou pravidla fungovat. Samozřejmě nám to život ztěžuje, ale je to součástí hry, takže je to OK," nedělá si Kimi těžkou hlavu z nového omezení, které má vstoupit v platnost od Velké ceny Singapuru.
Očekává se ale, že FIA před prvním tréninkem trochu sleví a upřesní, které zprávy tolerovat bude a které nikoliv.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.