Co říká Kimi Räikkönen na záměr Mezinárodní automobilové federace omezit v F1 komunikaci mezi boxovou zídkou a pilotem?
Fin se proslavil svými reakcemi zejména před dvěma léty v Abú Zabí, když na pokyny svého inženýra, který jej vybízel ke správnému zahřívání pneumatik, odpověděl podrážděně: "Jo, jo, jo, jo - zahřívám všechny gumy, nemusíte mi to každou sekundu připomínat" a na zprávy o odstupu soupeřů za ním a jeho tempu odvětil stroze: "Nechte mě být. Vím, co dělám."
Räikkönen je znám tím, že toho moc nenamluví mimo kokpit ani ve voze. Jak tedy vnímá nové omezení FIA, která chce zakázat veškeré pokyny, které by mohly mít dopad na výkonnost jezdce ve voze?
"No, očividně toho rádiem v mém případě moc nenamluvíme, když nejsou problémy. Může se to ale samozřejmě celkem dost zkomplikovat, pokud jsou problémy s vozem a vy musíte některé věci změnit, abyste dojeli do cíle závodu," uvádí jezdec Scuderie.
Video: Kimiho podrážděné reakce na pokyny z boxové zídky (zdroj: Youtube)
"Nevím, jak v takovém případě budou pravidla fungovat. Samozřejmě nám to život ztěžuje, ale je to součástí hry, takže je to OK," nedělá si Kimi těžkou hlavu z nového omezení, které má vstoupit v platnost od Velké ceny Singapuru.
Očekává se ale, že FIA před prvním tréninkem trochu sleví a upřesní, které zprávy tolerovat bude a které nikoliv.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.