Bývalý pilot Formule 1 Jackie Stewart si myslí, že Lewis Hamilton má na to, aby ukončil vítěznou sérii Sebastiana Vettela, jenž v loňské sezóně získal čtvrtý titul v řadě.
Brit považuje Hamiltona za rychlejšího než Vettela, dokonce za nejrychlejšího jezdce současné F1. "Myslím, že Lewis je nejrychlejším jezdcem ve Formuli 1. Oplývá ryzí rychlostí. Je mistrem, když zajíždí rychlé kolo," uvádí pro Daily Star.
Podle něj je Mercedes na dobré cestě k zisku titulu. Hamiltonovi se ho podařilo získat již v roce 2008 s McLarenem, loni však se svou sezónou příliš spokojený nebyl. Nasbíral 189 bodů - o 208 bodů méně než Vettel, a celkovém pořadí obsadil až 4. místo, tj. stejné jako v roce 2012, kdy v poslední sezóně s McLarenem získal o bod více.
Stewartovi dělá starosti dominance jednoho muže poté, co Vettel vyhrál čtyři šampionáty po sobě: "Bylo by lepší, kdyby se na špici mohl prosadit jiný pilot. Bylo by to oživením a občerstvující." Německý pilot má našlápnuto k tomu, aby vyrovnal rekord svého krajana Michaela Schumachera, který získal pět titulů v řadě. Stewart však varuje: "Nikdo tam není věčně."
Lewis Hamilton s vozem Mercedes F1 W04 loni v Austinu (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.