Šéf Mercedesu Toto Wolff si užívá spolupráce s Lewisem Hamiltonem, který je svůj a občas na to doplácí. Talent ani rychlost mu však neschází, proto je s ním potěšení spolupracovat.
Brit byl během své první sezóny s Mercedesem občas k sobě velmi kritický a rozpaky budila i jeho velmi upřímná radiokomunikace s inženýry. Po Velké ceně Brazílie byl se svými výkony nespokojený a uvedl, že prožil průměrný rok a že své úsilí v příští sezóně zdvojnásobí.
"Především je upřímnou a příjemnou osobností. Takže obecně je to potěšení s ním pracovat - a potěšení to je také díky tomu, že je velmi soutěživý. Zřídka najdete lidi, kteří jsou tak soutěživí jako on a nepodělávají to," popisuje vlastnosti svého jezdce Wolff pro Autosport.
Na dotaz, zda Hamilton potřebuje větší péči než jiní piloti, šéf Mercedesu uvádí, že je zkrátka svůj a občas na to doplácí. Dokáže se však z toho poučit. "Mně se líbí, jak nakládá s radami a věří, že je to pro něj dobré. Snažíme se být jeden k druhému velmi upřímní."
Podle nevýkonného ředitele Mercedesu Nikiho Laudy byl však Hamilton v sezóně 2013 k sobě příliš tvrdý: "Lewis byl nahoře a dole, má však talent, rychlost a útočí, o tom není pochyb. V Budapešti vyhrál výjimečným způsobem. Nikdo by to tam nedokázal lépe než on."
Talent ani rychlost podle Nikiho Laudy Lewisovi Hamiltonovi nescházejí(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.