Dle Lewise Hamiltona nemáme v posledním závodu v Brazílii, kde reálně hrozí, že se pojede za deště, očekávat odlišného vítěze než v posledních osmi závodech této sezony.
Mezi pátkem a sobotou jsou na okruhu v brazilském Interlagosu očekávány dešťové přeháňky. Normálně by takovéto podmínky přidaly na zajímavosti závodu a mohly by vést k překvapivým výsledkům jako například vloni v Brazílii, kde za proměnných podmínek vyhrál Jenson Button. Dle Lewise Hamiltona má ale Vettel tak dominantní auto, že vyhraje bez ohledu na podmínky.
"Nejlepší šance [na vítězství, kterou máme] je, když by nedokončil! I kdyby pršelo, tak bude mít stále větší přítlak a jeho auto pracuje o hodně lépe. A bude lepší za jakéhokoliv počasí, i kdyby sněžilo! Takže v této oblasti není moc v co doufat."
A jak se Hamilton těší na poslední závod před zimní pauzou? "Obecně jsem měl problémy se set-upem, nastavení set-upu v tomto autě není z nějakých důvodů zrovna lehké. Během zimy tak budeme muset prozkoumat některé z těchto věcí a musíme být otevření novým nápadům. Když jsem sem došel, tak jsem se snažil tlačit věci do míst, kde jsem je míval předtím, abych pak mohl zatlačit. Ale s rozdílným autem se musíte přizpůsobit více v různých směrech. Na tom jsme tedy pracovali a doufám, že příští rok budeme mít s nastavením auta menší problémy."
V Austinu minulý týden Lewis předvedl sympatický výkon(foto: Daimler AG)
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.