Výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff je nadmíru spokojený se svými jezdci: s Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem.
Mercedesu se podařilo předstihnout Ferrari v šampionátu konstruktérů, před posledním závodem má nad svým soupeřem náskok 15 bodů. Dík za to patří Hamiltonovi s Rosbergem, kteří dle Wolffa tvoří nejlepší jezdeckou dvojici v současné F1.
"Můžete pozorovat, jak na sebe navzájem tlačí. Soutěží od počátku víkendu, a to je pro tým skvělé. Jeden s druhým jednají férově - respektují názory a nápady toho druhého," popisuje v rozhovoru pro ESPN výkonný ředitel Mercedesu.
"Vzájemně si sdílejí různé věci. Dobrá, každý má své drobné triky, ale přesto to dělají správným způsobem pro tým. Jsou inteligentní na to, aby pochopili, že to je nyní o týmu. Není to o maximalizaci jejich vlastní výkonnosti. Jde o výjimečně příjemné prostředí pro práci," pochvaluje si.
V závěru přiznává, že se Mercedes v důsledku boje o druhou příčku v šampionátu zaměřil na letošní sezónu více, než původně plánoval: "Trochu jsme polevili v našem úsilí pro rok 2014, protože jsme viděli, že jsme [letos] konkurenceschopní."
"Dokonce můžeme skončit na druhém místě a stát se v šampionátu konstruktérů vicemistry, což je velký úspěch. Stále se však roku 2014 musíme věnovat," dodává Wolff před posledním závodem sezóny - Velkou cenou Brazílie.
Hamilton s Rosbergem se vzájemně posouvají k lepším výkonům (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.