Lewis Hamilton dokázal náskok Sebastiana Vettela ve Velké ceně Austinu vždy stáhnout, ale na předjetí to dlouho nevypadalo. Proč bylo pro Brita předjetí Red Bullu i přes výhodu v podobě aktivovaného DRS takovým problémem?
"Všude, byli hodně silní všude," vysvětloval po vítězném závodě Hamilton, který lídra šampionátu v Red Bullu dostal až s přispěním vozu jezdících o kolo zpět. Náskok Vettela dokázal dvakrát stáhnout, ale před DRS zónou mu Sebastian vždy ujel natolik, že ani díky vyšší maximální rychlosti svého McLarenu a otevřeného křídla na něj na konci dlouhé rovinky nebyl schopen zaútočit.
"V prvním sektoru se těsně za sebou jezdí velmi obtížně, zatáčkami 4, 5, 6, 7. V tak vysoké rychlosti je těžké tam někoho následovat," přibližuje pilot McLarenu potíže, které mají moderní monoposty při jízdě těsně za sebou v rychlých zatáčkách kvůli víření vzduchu, jež způsobuje vpředu jedoucí vůz. Tato část Austinu kopíruje velmi rychlé zatáčky Maggots - Becketts - Chapel ze Silverstone.
Proč se Vettelovi nedokázal dostat na kobylku ani díky DRS? "Místo, kde opravdu zvyšoval svůj náskok, byl výjezd z deváté zatáčky. V té nejdůležitější části si vybudovával více než sekundový náskok, takže jsem měl problémy dostat se.. zůstat těsně za ním," uvádí Hamilton.
Poté následovala dlouhá rovinka s DRS zónou, na kterou najížděl McLaren vždy s příliš velkou ztrátou na to, aby se mohl pokusit na jejím konci Red Bull vybrzdit. Ve zbylé části se Vettelovi dokázal přiblížit, ale místo k předjetí tam nebylo, a tak se situace opakovala kolo za kolem.
Před útokem na Vettela se Hamilton musel úspěšně vypořádat ještě s jedním Red Bullem řízeným Webberem - ten však poté odstoupil kvůli problému s alternátorem (foto: McLaren Mercedes)
Nakonec mu pomohl o kolo zpět jedoucí Karthikeyan, který v rychlých zatáčkách neměl moc kam uhnout a Vettela trochu zbrzdil. "Jak jsem řekl, s provozem nám to dnes opravdu dobře vyšlo.. Věděl jsem, že to kolo bude kolem, kdy budu mít šanci. Takže jsem zvýšil otáčky motoru a dostal se blízko," popisuje spokojený Hamilton okamžiky předcházející jeho úspěšnému manévrr v DRS zóně ve 42. kole závodu.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.