Lewis Hamilton dokázal náskok Sebastiana Vettela ve Velké ceně Austinu vždy stáhnout, ale na předjetí to dlouho nevypadalo. Proč bylo pro Brita předjetí Red Bullu i přes výhodu v podobě aktivovaného DRS takovým problémem?
"Všude, byli hodně silní všude," vysvětloval po vítězném závodě Hamilton, který lídra šampionátu v Red Bullu dostal až s přispěním vozu jezdících o kolo zpět. Náskok Vettela dokázal dvakrát stáhnout, ale před DRS zónou mu Sebastian vždy ujel natolik, že ani díky vyšší maximální rychlosti svého McLarenu a otevřeného křídla na něj na konci dlouhé rovinky nebyl schopen zaútočit.
"V prvním sektoru se těsně za sebou jezdí velmi obtížně, zatáčkami 4, 5, 6, 7. V tak vysoké rychlosti je těžké tam někoho následovat," přibližuje pilot McLarenu potíže, které mají moderní monoposty při jízdě těsně za sebou v rychlých zatáčkách kvůli víření vzduchu, jež způsobuje vpředu jedoucí vůz. Tato část Austinu kopíruje velmi rychlé zatáčky Maggots - Becketts - Chapel ze Silverstone.
Proč se Vettelovi nedokázal dostat na kobylku ani díky DRS? "Místo, kde opravdu zvyšoval svůj náskok, byl výjezd z deváté zatáčky. V té nejdůležitější části si vybudovával více než sekundový náskok, takže jsem měl problémy dostat se.. zůstat těsně za ním," uvádí Hamilton.
Poté následovala dlouhá rovinka s DRS zónou, na kterou najížděl McLaren vždy s příliš velkou ztrátou na to, aby se mohl pokusit na jejím konci Red Bull vybrzdit. Ve zbylé části se Vettelovi dokázal přiblížit, ale místo k předjetí tam nebylo, a tak se situace opakovala kolo za kolem.
Před útokem na Vettela se Hamilton musel úspěšně vypořádat ještě s jedním Red Bullem řízeným Webberem - ten však poté odstoupil kvůli problému s alternátorem (foto: McLaren Mercedes)
Nakonec mu pomohl o kolo zpět jedoucí Karthikeyan, který v rychlých zatáčkách neměl moc kam uhnout a Vettela trochu zbrzdil. "Jak jsem řekl, s provozem nám to dnes opravdu dobře vyšlo.. Věděl jsem, že to kolo bude kolem, kdy budu mít šanci. Takže jsem zvýšil otáčky motoru a dostal se blízko," popisuje spokojený Hamilton okamžiky předcházející jeho úspěšnému manévrr v DRS zóně ve 42. kole závodu.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.