Lewis Hamilton po dnešních trénincích mírnil očekávání, že by to měl být právě on, kdo ukončí kvalifikační nadvládu Red Bullů a to i přesto, že Vettel naznačil, že McLaren bude na něj a Webbera hodně tlačit.
Red Bully a McLareny dominovaly boji s časem v odpoledním tréninku na okruhu Yas Marina. Hamilton zajel brzy dobré kolo na středně-tvrdých gumách, poté jej ale překonal o skoro dvě desetiny sekundy právě Vettel na měkčí variantě pneumatik.
Poté Lewis Hamilton popsal trénink jako "trochu boj". Dodal ale, že bylo pro McLaren těžké zlepšit se na teoreticky rychlejší směsi. "Je velmi těžké dostat z ní nějaký čas [měkké směsi]," řekl Hamilton pro Sky Sports News. "Na primech jsme jezdili docela dobře, ale pak mohli lidé vidět, že jsme na option našli dalších osm desetin. Žádný další čas jsem z nich ale nebyl schopen dostat. Takže ano, možná je to o výměně gum."
Hamilton se tak v případě postupu do Q3 pokusí zabojovat o pole position na měkkých gumách. "Pokud by se nám podařilo získat pole, tak by to bylo fantastické. Něměli bychom si ale dělat nějaké naděje, Sebastian má rychlejší auto."
Stejný názor sdílí i odborník Sky Sports F1, Anthony Davidson. "Jsem více než přesvědčený, že Sebastian Vettel má rychlost na to, aby je porazil. A navíc asi může porazit všechny i v dlouhé jízdě. Jeho auto vypadá velmi dobře." Nicméně samotný Sebastian Vettel by ještě McLaren neodepisoval. Když byl dotázán, jestli to vypadá na přímý duel s Lewisem Hamiltonem, tak řekl: "Vypadá to tak, minimálně dnes tomu tak bylo. Na středně-tvrdé směsi byl hodně rychlý, takže musíme něco udělat něco, abychom se ujistili, že pro zítřek jsme jim velmi blízko nebo přímo před nimi."
Sebastian Vettel v Abú Zabí (foto: Pirelli)
Vettel pak řekl, že by tým z RB8 před zítřejší kvalifikací měl dostat ještě větší rychlost. "Myslím, že přes noc musíme auto zlepšit," řekl pro Sky Sports News. "Základ nebyl špatný, ale dnes to hodně klouzalo všem jezdcům, všem autům. Hodně aut tady a támhle vyjíždělo z tratě - snažili se najít limity. To normálně v pátek děláme. Myslím, že tam více méně jsme, ale jak jsem řekl, musíme se ujistit, že auto pro zítra můžeme zlepšit."
Týmový šéf McLarenu, Martin Whitmarsh, více méně souhlasil s Vettelem s tím, že to zítra v Q3 bude těsné a dodal, že na voze udělají také "detailní změny". "Zatímco Lewis během odpoledního druhého volného tréniku při dlouhých jízdách narazil na hustý provoz, tak Jenson mohl být potěšen možností zajet několik slušných kol. Zvláště, když nedostatek volných pátečních jízd minulý týden v Dillí tak trochu kompromitoval náš výkon pro zbytek víkendu."
"Jako vždycky budou naši inženýři dnes večer a v noci tvrdě studovat data, která jsme získali - cítíme, že je tam někde ještě mezera. Nějaké detailní změny nás můžou dostat do pozice, která nám zajistí vzrušující a extrémně těsný souboj v zítřejší kvalifikaci."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.