Lewis Hamilton po dnešních trénincích mírnil očekávání, že by to měl být právě on, kdo ukončí kvalifikační nadvládu Red Bullů a to i přesto, že Vettel naznačil, že McLaren bude na něj a Webbera hodně tlačit.
Red Bully a McLareny dominovaly boji s časem v odpoledním tréninku na okruhu Yas Marina. Hamilton zajel brzy dobré kolo na středně-tvrdých gumách, poté jej ale překonal o skoro dvě desetiny sekundy právě Vettel na měkčí variantě pneumatik.
Poté Lewis Hamilton popsal trénink jako "trochu boj". Dodal ale, že bylo pro McLaren těžké zlepšit se na teoreticky rychlejší směsi. "Je velmi těžké dostat z ní nějaký čas [měkké směsi]," řekl Hamilton pro Sky Sports News. "Na primech jsme jezdili docela dobře, ale pak mohli lidé vidět, že jsme na option našli dalších osm desetin. Žádný další čas jsem z nich ale nebyl schopen dostat. Takže ano, možná je to o výměně gum."
Hamilton se tak v případě postupu do Q3 pokusí zabojovat o pole position na měkkých gumách. "Pokud by se nám podařilo získat pole, tak by to bylo fantastické. Něměli bychom si ale dělat nějaké naděje, Sebastian má rychlejší auto."
Stejný názor sdílí i odborník Sky Sports F1, Anthony Davidson. "Jsem více než přesvědčený, že Sebastian Vettel má rychlost na to, aby je porazil. A navíc asi může porazit všechny i v dlouhé jízdě. Jeho auto vypadá velmi dobře." Nicméně samotný Sebastian Vettel by ještě McLaren neodepisoval. Když byl dotázán, jestli to vypadá na přímý duel s Lewisem Hamiltonem, tak řekl: "Vypadá to tak, minimálně dnes tomu tak bylo. Na středně-tvrdé směsi byl hodně rychlý, takže musíme něco udělat něco, abychom se ujistili, že pro zítřek jsme jim velmi blízko nebo přímo před nimi."
Sebastian Vettel v Abú Zabí (foto: Pirelli)
Vettel pak řekl, že by tým z RB8 před zítřejší kvalifikací měl dostat ještě větší rychlost. "Myslím, že přes noc musíme auto zlepšit," řekl pro Sky Sports News. "Základ nebyl špatný, ale dnes to hodně klouzalo všem jezdcům, všem autům. Hodně aut tady a támhle vyjíždělo z tratě - snažili se najít limity. To normálně v pátek děláme. Myslím, že tam více méně jsme, ale jak jsem řekl, musíme se ujistit, že auto pro zítra můžeme zlepšit."
Týmový šéf McLarenu, Martin Whitmarsh, více méně souhlasil s Vettelem s tím, že to zítra v Q3 bude těsné a dodal, že na voze udělají také "detailní změny". "Zatímco Lewis během odpoledního druhého volného tréniku při dlouhých jízdách narazil na hustý provoz, tak Jenson mohl být potěšen možností zajet několik slušných kol. Zvláště, když nedostatek volných pátečních jízd minulý týden v Dillí tak trochu kompromitoval náš výkon pro zbytek víkendu."
"Jako vždycky budou naši inženýři dnes večer a v noci tvrdě studovat data, která jsme získali - cítíme, že je tam někde ještě mezera. Nějaké detailní změny nás můžou dostat do pozice, která nám zajistí vzrušující a extrémně těsný souboj v zítřejší kvalifikaci."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.