Ferrari SF-24 po nasazení vylepšení divoce poskakuje, šéf vývoje šasi Cardile končí

Charles Leclerc s vozem SF-24 za deště
Charles Leclerc s vozem SF-24 za deště, foto: Scuderia Ferrari
PH 9. července 2024 08:02
Sdílej:

Stáj z Maranella má problém - po nasazení nových dílů jejich monopost SF-24 při vyšších rychlostech opět poskakuje. Zároveň potvrzuje zprávy, že jejich technický ředitel pro oblast šasi končí s okamžitou platností končí.

K týmu se přitom přidal již v roce 2005 jako šéf termického oddělení, v roce 2016 dostal na starost vývoj aerodynamiky a v roce 2021 k tomu přibyl také vývoj šasi. Nyní Scuderia potvrdila, že podal výpověď a jeho úlohu dočasně převezme šéf týmu Fred Vasseur.

Podle zákulisních zpráv zamíří k Aston Martinu, které nedávno podepsalo smlouvu s bývalým šéfem vývoje pohonných jednotek Mercedesu Andym Cowellem (nahrazujícím Martina Whitmarshe). Ferrari nicméně posílí nový šéf výkonnosti šasi Loic Serra a nový zástupce šéfa týmu Jerome D'Ambrosio, oba z Mercedesu.

Ferrari v polovině sezóny 2024 patří mezi konstruktéry druhá příčka, na třetí McLaren má náskok ovšem již pouze 7 bodů. Ten se společně s Mercedesem začíná na rudou stáj dotahovat, obzvlášť poté, co zvolila ve vývoji vozu zřejmě špatný směr a nové díly ji nefungují.

Team Statement: pic.twitter.com/iSPYCFc3Dk

— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) July 8, 2024

V Barceloně po jejich nasazení auto začalo poskakovat a v Silverstone po přímém porovnání obou konfigurací v trénincích nasadilo do velké ceny raději tu starší.

"Zkrátka se momentálně trápíme. V trénincích jsme se toho dost dozvěděli, když jsme to rozdělili mezi obě auta. Víkend kvůli tomu nedokážeme optimalizovat a soustředit se jen na výkonnost," popisuje zklamaný Charles Leclerc, jenž v neděli dojel mimo body až na 14. místě po zpackané strategii.

Auto ve starší konfiguraci "bylo trochu lepší, což byl hlavní důvod, proč jsme se k ní vrátili," pokračuje vítěz nedávné Velké ceny Monaka. Výkonnostní pokles ale nechtěl rozebírat: "Nepůjdu moc do detailů. Určitě jsme od Monaka něco ztratili. Zkoumáme to. Proto také děláme všechny ty testy. Došli jsme k závěru, že šlo o správné rozhodnutí [vrátit se ke starší konfiguraci] tento víkend, zejména kvůli poskakování."

We’ve got some work to do but we’re ready to bounce back.Our focus moves to Hungary 🔜🇭🇺 pic.twitter.com/qhQiH5KTig

— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) July 8, 2024

A šéf Vasseur potvrzuje: "Rozhodli jsme se vrátit ke starší specifikaci, protože s tou novou auto více poskakovalo a vzhledem k vysokorychlost-ním zatáčkám v Silverstone by výměna za nové díly nebyla dostatečně pozitivní."

"Pro jezdce je toho ohromně těžké pochopit, jak dostávat výkonnost z auta. V některých zatáčkách můžete tlačit naplno, v jiných musíte kontrolovat svůj jízdní styl a být velmi disciplinovaní v tom, jak jedete, abyste dosáhli rychlého času," říká Carlos Sainz.

"A pro inženýry to je velmi podobné. Není to tak jasné, jakože přidáte 5 či 10 bodů přítlaku a auto bude rychlejší, protože někdy vzniknou problémy jinde. Pravidla jsou velkou výzvou a myslím, že se všichni na roštu v určitou chvíli s těmito vylepšeními trápili," kroutí hlavou Španěl.

"Poskakování vás 100% stojí čas. Podle mě více času, než si myslíte. A nejde jen o čas, který ztrácíte poskakováním v rychlé zatáčce, ale také potenciální čas, o který můžete přicházet v jiných zatáčkách, kde vám to neskáče poté, co vám to poskakovalo v zatáčce o přetížení 6 G. Je to ten hlavní problém, řekl bych," dodává Sainz k posledním balíku vylepšení Ferrari.

Stalo se
Novinky
Max Verstappen

VÍME PRVNÍ: Max Verstappen přistál v Praze: Co ho po neúspěchu ve Španělsku přivádí do Česka?

Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

Žijeme jen jednou, říká "zuřivý" Max Verstappen. Hrozí mu zákaz, penalizace ho srazila až na desáté místo

Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně

Temný den pro Lewise Hamiltona: Nejhorší závod, jaký jsem zažil

Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.

Novinky
Max Verstappen v Monaku

Max Verstappen a další trest od FIA: Po kolizi s Russellem přišel o body do superlicence, hrozí mu stopka

Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.