V prvním tréninku před GP Monaka zajel nejrychlejší čas Lewis Hamilton. Naproti tomu u Sauberu a Alpine mají o čem přemýšlet.
Úvod tréninku přinesl zamračené a relativně chladné počasí (24°C). Zároveň existovala možnost dešťových přeháněk, což znamenalo, že hned od prvních minut jsme byli svědky hustého provozu na trati. Nechyběly ani incidenty, leč jen mírného rázu.
V první zatáčce probrzdili do únikové zóny Bottas, Hulkenberg či Albon. V Monaku se vždy jezdí velmi blízko bariérám - pocítili to Leclerc a Verstappen, kteří si o bariéry jemně škrtli, nicméně v obou případech to byl zanedbatelný kontakt.
Mnohem větší starosti měli u Alpine. Pierre Gasly zahlásil do týmového rádia jen pár minut po startu měřených jízd "no power". Tým proto povolal francouzského jezdce do boxu, načež začaly kontrolní práce na Gaslyho pohonné jednotce.
Juki Cunoda žádal po týmu pro změnu kontrolu podlahy. Osmnáct minut před koncem prvního tréninku byly vyvěšeny červené vlajky. Zhou očesal reklamu za první zatáčkou a k tomu si urazil bočnici předního křídla. Na trosky vzápětí najel Charles Leclerc a část jich "nachytal" na svůj vůz, ihned to také hlásil do depa, kde musela proběhnout důkladná kontrola. Navíc bylo potřeba inkriminovaný úsek v Ste. Dévote uklidit.
Nejrychlejší čas prvního tréninku zajel Lewis Hamilton, druhý skončil Oscar Pastri a třetí George Russell.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.