V prvním tréninku před GP Monaka zajel nejrychlejší čas Lewis Hamilton. Naproti tomu u Sauberu a Alpine mají o čem přemýšlet.
Úvod tréninku přinesl zamračené a relativně chladné počasí (24°C). Zároveň existovala možnost dešťových přeháněk, což znamenalo, že hned od prvních minut jsme byli svědky hustého provozu na trati. Nechyběly ani incidenty, leč jen mírného rázu.
V první zatáčce probrzdili do únikové zóny Bottas, Hulkenberg či Albon. V Monaku se vždy jezdí velmi blízko bariérám - pocítili to Leclerc a Verstappen, kteří si o bariéry jemně škrtli, nicméně v obou případech to byl zanedbatelný kontakt.
Mnohem větší starosti měli u Alpine. Pierre Gasly zahlásil do týmového rádia jen pár minut po startu měřených jízd "no power". Tým proto povolal francouzského jezdce do boxu, načež začaly kontrolní práce na Gaslyho pohonné jednotce.
Juki Cunoda žádal po týmu pro změnu kontrolu podlahy. Osmnáct minut před koncem prvního tréninku byly vyvěšeny červené vlajky. Zhou očesal reklamu za první zatáčkou a k tomu si urazil bočnici předního křídla. Na trosky vzápětí najel Charles Leclerc a část jich "nachytal" na svůj vůz, ihned to také hlásil do depa, kde musela proběhnout důkladná kontrola. Navíc bylo potřeba inkriminovaný úsek v Ste. Dévote uklidit.
Nejrychlejší čas prvního tréninku zajel Lewis Hamilton, druhý skončil Oscar Pastri a třetí George Russell.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.