V prvním tréninku před GP Monaka zajel nejrychlejší čas Lewis Hamilton. Naproti tomu u Sauberu a Alpine mají o čem přemýšlet.
Úvod tréninku přinesl zamračené a relativně chladné počasí (24°C). Zároveň existovala možnost dešťových přeháněk, což znamenalo, že hned od prvních minut jsme byli svědky hustého provozu na trati. Nechyběly ani incidenty, leč jen mírného rázu.
V první zatáčce probrzdili do únikové zóny Bottas, Hulkenberg či Albon. V Monaku se vždy jezdí velmi blízko bariérám - pocítili to Leclerc a Verstappen, kteří si o bariéry jemně škrtli, nicméně v obou případech to byl zanedbatelný kontakt.
Mnohem větší starosti měli u Alpine. Pierre Gasly zahlásil do týmového rádia jen pár minut po startu měřených jízd "no power". Tým proto povolal francouzského jezdce do boxu, načež začaly kontrolní práce na Gaslyho pohonné jednotce.
Juki Cunoda žádal po týmu pro změnu kontrolu podlahy. Osmnáct minut před koncem prvního tréninku byly vyvěšeny červené vlajky. Zhou očesal reklamu za první zatáčkou a k tomu si urazil bočnici předního křídla. Na trosky vzápětí najel Charles Leclerc a část jich "nachytal" na svůj vůz, ihned to také hlásil do depa, kde musela proběhnout důkladná kontrola. Navíc bylo potřeba inkriminovaný úsek v Ste. Dévote uklidit.
Nejrychlejší čas prvního tréninku zajel Lewis Hamilton, druhý skončil Oscar Pastri a třetí George Russell.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.