Jezdec Lewis Hamilton vůbec nepochybuje o tom, že se jeho Mercedesu v budoucnu znovu podaří vybojovat mistrovský titul. Popírá, že by za jeho přestupem k Ferrari stála ztráta víry ve schopností Stříbrných šípů.
Britovi se nepodařilo vyhrát závod od roku 2021 a jeho tým se trápí s postavením dostatečně konkurenceschopného monopostu po přechodu na novou generací aut spoléhající na přísavný efekt. I když loni podepsal prodloužení smlouvy s Mercedesem do konce sezóny 2025, nakonec využil klauzule a rozhodl se přejít příští rok k Ferrari.
"Jsem nadšen tímto ročníkem a vím, že tento tým vyhraje další šampionát a já budu hrdý na to, že jsem byl jeho součástí," říká Hamilton a vysvětluje, proč tomu věří: "Protože se udělala spousta věcí, pokud jde o mnohem větší diverzitu našeho týmu, procesy, kterými jsme prošly. Z dlouhodobého hlediska budu navždy součástí tohoto procesu a vývoj, kterým tento tým prochází."
"Upřímně tomu věřím"Nestála za jeho rozhodnutím Stříbrné šípy nedůvěra v to, že by mohli dokázat opět ovládnout šampionát? "Ne, upřímně to nebylo tím. Skutečně věřím, že tento tým vyhraje další titul, jak už jsem zmínil dříve. Jde o neuvěřitelnou skupinu lidí a je fakt dobře vedený," odpovídá 39letý jezdec.
"Mercedes má tak neuvěřitelnou historii a od správní rady dolů se hodně zajímají o závodění v tolika oblastech bez ohledu jestli to je vítězné auto. tohle nemá žádná vliv na to, jak smýšlím o další fázi mé kariéry. Jak už jsem řekl, je to vše o nové kapitole v mém životě a opravdu cítím, že jsem s tímto týmem udělal vše, co jsem mohl," popisuje Hamilton.
"Jsem na sklonku své kariéry. Miluji výzvy a tohle je ta nejvyšší výzva, jít do týmu, který je neuvěřitelně ikonický a má také úžasnou historii, ale nedočkal se tolika úspěchů, kolika v poslední dekádě podle mě mohl. Mým cílem je letos je porazit. A to se příští rok samozřejmě otočí," dodává.
Our very first race together 💛 #OTD in 2013, @LewisHamilton competed in his debut race for our Team at the Australian GP 💪 pic.twitter.com/2gXCc752LL
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) March 17, 2024První viditelné zlepšení již tento víkend?Nyní už je v Melbourne, kde se tento víkend jede Velká cena Austrálie. A Mercedes tam očekává další zrychlení: "Od Džiddy jsme tvrdě pracovali na poznatcích z první dvou závodů. Je to povzbuzující vidět potenciál W15, ale také jasné oblasti zlepšení. Vypadáme konkurenceschopně v pomalých a středně-rychlých zatáčkách, ale ty rychlé jsou naší slabinou," hovoří Toto Wolff o jejich novém voze.
"Tvrdě pracujeme na tom, abychom pochopili, proč naše výkonnost neodráží naše očekávání. Soustředíme se zejména na to, abychom to zlepšili. Doufáme v určitý prvotní pokrok pro Melbourne a tato práce nasměruje náš vývoj v příštích týdnech... Albert Park nám poskytne další šanci ukázat, co umíme!" uzavírá šéf Mercedesu.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.