Lewis Hamilton je spokojený s tím, jak probíhá vývoj nového monopostu Stříbrných šípů. Plně věří v to, že bude mít příští rok k dispozici mnohem konkurenceschopnější zbraň než letos.
Sedminásobný šampion o víkendu převzal na slavnostním večeru FIA v ázerbájdžánském Baku trofej za třetí místo v letošním šampionátu jezdců. Pár dní před tím navštívil továrnu Mercedesu, kde se mohl seznámit s průběhem vývoje nového vozu W15.
"Nejsem inženýrem ani konstruktérem, takže se těžko posuzuje, jak na tom nové auto bude. Vždy jde o vzrušující část roku, protože jsem viděl současné auto v aerodynamickém tunelu," popisuje Hamilton.
"Vždy se projdu kolem aerodynamického tunelu, když dorazím do továrny, abych viděl, jak se auto vyvíjí, ať už se ubírá jakýmkoliv směrem," pokračuje britský pilot, který by chtěl v příštím roce zaútočit na rekordní osmý titul ve své kariéře.
Podle jeho šéfa Tota Wolffa má být příští monopost kompletně přepracovaný, aby mohli stáhnout velký náskok Red Bullu a konečně bojovat o vítězství.
"Skočil jsem se podívat, jak jsme na tom, a když tam přijdu příště, půjde znovu odlišné zvíře. Mám ale plnou důvěru vůči všem, kteří na něm pracují a chovám naději v to, že příští rok budeme v mnohem konkurenceschopnější pozici," dodává Hamilton.
Mercedes letos jen těsně uhájil druhou příčku mezi konstruktéry před Ferrari, kterému v konečném účtování scházely pouhé tři body. Mistrovský Red Bull nicméně všem ulétl, když nasbíral o 451 bodů více než Stříbrné šípy.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.