Lewis Hamilton je spokojený s tím, jak probíhá vývoj nového monopostu Stříbrných šípů. Plně věří v to, že bude mít příští rok k dispozici mnohem konkurenceschopnější zbraň než letos.
Sedminásobný šampion o víkendu převzal na slavnostním večeru FIA v ázerbájdžánském Baku trofej za třetí místo v letošním šampionátu jezdců. Pár dní před tím navštívil továrnu Mercedesu, kde se mohl seznámit s průběhem vývoje nového vozu W15.
"Nejsem inženýrem ani konstruktérem, takže se těžko posuzuje, jak na tom nové auto bude. Vždy jde o vzrušující část roku, protože jsem viděl současné auto v aerodynamickém tunelu," popisuje Hamilton.
"Vždy se projdu kolem aerodynamického tunelu, když dorazím do továrny, abych viděl, jak se auto vyvíjí, ať už se ubírá jakýmkoliv směrem," pokračuje britský pilot, který by chtěl v příštím roce zaútočit na rekordní osmý titul ve své kariéře.
Podle jeho šéfa Tota Wolffa má být příští monopost kompletně přepracovaný, aby mohli stáhnout velký náskok Red Bullu a konečně bojovat o vítězství.
"Skočil jsem se podívat, jak jsme na tom, a když tam přijdu příště, půjde znovu odlišné zvíře. Mám ale plnou důvěru vůči všem, kteří na něm pracují a chovám naději v to, že příští rok budeme v mnohem konkurenceschopnější pozici," dodává Hamilton.
Mercedes letos jen těsně uhájil druhou příčku mezi konstruktéry před Ferrari, kterému v konečném účtování scházely pouhé tři body. Mistrovský Red Bull nicméně všem ulétl, když nasbíral o 451 bodů více než Stříbrné šípy.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.