Lewis Hamilton je spokojený s tím, jak probíhá vývoj nového monopostu Stříbrných šípů. Plně věří v to, že bude mít příští rok k dispozici mnohem konkurenceschopnější zbraň než letos.
Sedminásobný šampion o víkendu převzal na slavnostním večeru FIA v ázerbájdžánském Baku trofej za třetí místo v letošním šampionátu jezdců. Pár dní před tím navštívil továrnu Mercedesu, kde se mohl seznámit s průběhem vývoje nového vozu W15.
"Nejsem inženýrem ani konstruktérem, takže se těžko posuzuje, jak na tom nové auto bude. Vždy jde o vzrušující část roku, protože jsem viděl současné auto v aerodynamickém tunelu," popisuje Hamilton.
"Vždy se projdu kolem aerodynamického tunelu, když dorazím do továrny, abych viděl, jak se auto vyvíjí, ať už se ubírá jakýmkoliv směrem," pokračuje britský pilot, který by chtěl v příštím roce zaútočit na rekordní osmý titul ve své kariéře.
Podle jeho šéfa Tota Wolffa má být příští monopost kompletně přepracovaný, aby mohli stáhnout velký náskok Red Bullu a konečně bojovat o vítězství.
"Skočil jsem se podívat, jak jsme na tom, a když tam přijdu příště, půjde znovu odlišné zvíře. Mám ale plnou důvěru vůči všem, kteří na něm pracují a chovám naději v to, že příští rok budeme v mnohem konkurenceschopnější pozici," dodává Hamilton.
Mercedes letos jen těsně uhájil druhou příčku mezi konstruktéry před Ferrari, kterému v konečném účtování scházely pouhé tři body. Mistrovský Red Bull nicméně všem ulétl, když nasbíral o 451 bodů více než Stříbrné šípy.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.