Lewis Hamilton je spokojený s tím, jak probíhá vývoj nového monopostu Stříbrných šípů. Plně věří v to, že bude mít příští rok k dispozici mnohem konkurenceschopnější zbraň než letos.
Sedminásobný šampion o víkendu převzal na slavnostním večeru FIA v ázerbájdžánském Baku trofej za třetí místo v letošním šampionátu jezdců. Pár dní před tím navštívil továrnu Mercedesu, kde se mohl seznámit s průběhem vývoje nového vozu W15.
"Nejsem inženýrem ani konstruktérem, takže se těžko posuzuje, jak na tom nové auto bude. Vždy jde o vzrušující část roku, protože jsem viděl současné auto v aerodynamickém tunelu," popisuje Hamilton.
"Vždy se projdu kolem aerodynamického tunelu, když dorazím do továrny, abych viděl, jak se auto vyvíjí, ať už se ubírá jakýmkoliv směrem," pokračuje britský pilot, který by chtěl v příštím roce zaútočit na rekordní osmý titul ve své kariéře.
Podle jeho šéfa Tota Wolffa má být příští monopost kompletně přepracovaný, aby mohli stáhnout velký náskok Red Bullu a konečně bojovat o vítězství.
"Skočil jsem se podívat, jak jsme na tom, a když tam přijdu příště, půjde znovu odlišné zvíře. Mám ale plnou důvěru vůči všem, kteří na něm pracují a chovám naději v to, že příští rok budeme v mnohem konkurenceschopnější pozici," dodává Hamilton.
Mercedes letos jen těsně uhájil druhou příčku mezi konstruktéry před Ferrari, kterému v konečném účtování scházely pouhé tři body. Mistrovský Red Bull nicméně všem ulétl, když nasbíral o 451 bodů více než Stříbrné šípy.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.