Lewis Hamilton je odhodlaný pomoci svému Mercedesu v tom, aby se zlepšil a znovu zabojoval o mistrovský titul ve Formuli 1. Přestup k dominantnímu Red Bullu jej moc neláká.
Britský pilot má na kontě sedm mistrovských titulů stejně jako legendární Michael Schumacher a moc touží po tom, aby během své kariéry přidal ještě alespoň jeden.
V posledních letech se však jeho Mercedesu moc nedaří a Lewis v posledních dvou sezónách nevyhrál ani jednu velkou cenu - naposledy se mu to povedlo v Saúdské Arábii 2021, zatímco jeho největší soupeř Max Verstappen s nejrychlejším Red Bullem přepisuje jeden rekord za druhým.
Hamilton nedávno s Mercedesem podepsal novou dvouletou smlouvu, která vyprší na konci roku 2025, čímž dal najevo, že svému týmu věří a že opětovné vítězství s ním pro něj bude lepší než případný přestup k Red Bullu.
"Myslím, že podpis ukázal moji oddanost týmu. Buďme realisté: každý jezdec, který zde závodí, sní o tom, že bude mít vítězné auto. A myslím, že když jsem byl mladší a u McLarenu nezažíval tolik úspěchů, to bylo ještě atraktivnější," popisuje pilot Stříbrných šípů.
"Když o tom přemýšlím ze závodního hlediska, když jsem přestoupil do tohoto týmu, užil jsem si přestup z úspěšnějšího stáje do takové, která měla i přes absenci úspěchů vizi růstu a budování týmu. Byl to lepší pocit," říká Hamilton.
"Všichni piloti tady vzhlížejí k vozu Red Bullu a moc rádi by s ním jezdili. Neříkám, že bych si ho rád nezkusil a nepocítil, jak dobré je, všichni by to cítili," pokračuje rodák z britského Stevenage, jenž vloni i přes nepříliš úspěšnou sezónu vydělal v přepočtu 900 milionů korun.
"Zažili jsme dva náročné roky a pokud budeme pracovat na tom, abychom měli takové auto, bude to mnohem lepší pocit, než kdybych do takového nastoupil. To by pro mě moc neznamenalo kvůli tomu, že bych usedl do auta, které je nejdominantnější v celé historii," pokračuje.
"Spolupráce s mým týmem na tom, abychom se vypracovali a byli schopni je porazit, to by pro můj odkaz bylo mnohem lepší," usuzuje 38letý Hamilton, jenž příští rok započne již svou 18 sezónu ve Formuli 1. Dosud ve 332 velkých cenách vystoupal 103krát na nejvyšší stupínek, nasbíral 4639,5 bodů, zajel během závodů 65 nejrychlejších kol a ovládl 104 kvalifikací.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.