Lewis Hamilton je odhodlaný pomoci svému Mercedesu v tom, aby se zlepšil a znovu zabojoval o mistrovský titul ve Formuli 1. Přestup k dominantnímu Red Bullu jej moc neláká.
Britský pilot má na kontě sedm mistrovských titulů stejně jako legendární Michael Schumacher a moc touží po tom, aby během své kariéry přidal ještě alespoň jeden.
V posledních letech se však jeho Mercedesu moc nedaří a Lewis v posledních dvou sezónách nevyhrál ani jednu velkou cenu - naposledy se mu to povedlo v Saúdské Arábii 2021, zatímco jeho největší soupeř Max Verstappen s nejrychlejším Red Bullem přepisuje jeden rekord za druhým.
Hamilton nedávno s Mercedesem podepsal novou dvouletou smlouvu, která vyprší na konci roku 2025, čímž dal najevo, že svému týmu věří a že opětovné vítězství s ním pro něj bude lepší než případný přestup k Red Bullu.
"Myslím, že podpis ukázal moji oddanost týmu. Buďme realisté: každý jezdec, který zde závodí, sní o tom, že bude mít vítězné auto. A myslím, že když jsem byl mladší a u McLarenu nezažíval tolik úspěchů, to bylo ještě atraktivnější," popisuje pilot Stříbrných šípů.
"Když o tom přemýšlím ze závodního hlediska, když jsem přestoupil do tohoto týmu, užil jsem si přestup z úspěšnějšího stáje do takové, která měla i přes absenci úspěchů vizi růstu a budování týmu. Byl to lepší pocit," říká Hamilton.
"Všichni piloti tady vzhlížejí k vozu Red Bullu a moc rádi by s ním jezdili. Neříkám, že bych si ho rád nezkusil a nepocítil, jak dobré je, všichni by to cítili," pokračuje rodák z britského Stevenage, jenž vloni i přes nepříliš úspěšnou sezónu vydělal v přepočtu 900 milionů korun.
"Zažili jsme dva náročné roky a pokud budeme pracovat na tom, abychom měli takové auto, bude to mnohem lepší pocit, než kdybych do takového nastoupil. To by pro mě moc neznamenalo kvůli tomu, že bych usedl do auta, které je nejdominantnější v celé historii," pokračuje.
"Spolupráce s mým týmem na tom, abychom se vypracovali a byli schopni je porazit, to by pro můj odkaz bylo mnohem lepší," usuzuje 38letý Hamilton, jenž příští rok započne již svou 18 sezónu ve Formuli 1. Dosud ve 332 velkých cenách vystoupal 103krát na nejvyšší stupínek, nasbíral 4639,5 bodů, zajel během závodů 65 nejrychlejších kol a ovládl 104 kvalifikací.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.