Lewis Hamilton je odhodlaný pomoci svému Mercedesu v tom, aby se zlepšil a znovu zabojoval o mistrovský titul ve Formuli 1. Přestup k dominantnímu Red Bullu jej moc neláká.
Britský pilot má na kontě sedm mistrovských titulů stejně jako legendární Michael Schumacher a moc touží po tom, aby během své kariéry přidal ještě alespoň jeden.
V posledních letech se však jeho Mercedesu moc nedaří a Lewis v posledních dvou sezónách nevyhrál ani jednu velkou cenu - naposledy se mu to povedlo v Saúdské Arábii 2021, zatímco jeho největší soupeř Max Verstappen s nejrychlejším Red Bullem přepisuje jeden rekord za druhým.
Hamilton nedávno s Mercedesem podepsal novou dvouletou smlouvu, která vyprší na konci roku 2025, čímž dal najevo, že svému týmu věří a že opětovné vítězství s ním pro něj bude lepší než případný přestup k Red Bullu.
"Myslím, že podpis ukázal moji oddanost týmu. Buďme realisté: každý jezdec, který zde závodí, sní o tom, že bude mít vítězné auto. A myslím, že když jsem byl mladší a u McLarenu nezažíval tolik úspěchů, to bylo ještě atraktivnější," popisuje pilot Stříbrných šípů.
"Když o tom přemýšlím ze závodního hlediska, když jsem přestoupil do tohoto týmu, užil jsem si přestup z úspěšnějšího stáje do takové, která měla i přes absenci úspěchů vizi růstu a budování týmu. Byl to lepší pocit," říká Hamilton.
"Všichni piloti tady vzhlížejí k vozu Red Bullu a moc rádi by s ním jezdili. Neříkám, že bych si ho rád nezkusil a nepocítil, jak dobré je, všichni by to cítili," pokračuje rodák z britského Stevenage, jenž vloni i přes nepříliš úspěšnou sezónu vydělal v přepočtu 900 milionů korun.
"Zažili jsme dva náročné roky a pokud budeme pracovat na tom, abychom měli takové auto, bude to mnohem lepší pocit, než kdybych do takového nastoupil. To by pro mě moc neznamenalo kvůli tomu, že bych usedl do auta, které je nejdominantnější v celé historii," pokračuje.
"Spolupráce s mým týmem na tom, abychom se vypracovali a byli schopni je porazit, to by pro můj odkaz bylo mnohem lepší," usuzuje 38letý Hamilton, jenž příští rok započne již svou 18 sezónu ve Formuli 1. Dosud ve 332 velkých cenách vystoupal 103krát na nejvyšší stupínek, nasbíral 4639,5 bodů, zajel během závodů 65 nejrychlejších kol a ovládl 104 kvalifikací.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.