Lewis Hamilton je odhodlaný pomoci svému Mercedesu v tom, aby se zlepšil a znovu zabojoval o mistrovský titul ve Formuli 1. Přestup k dominantnímu Red Bullu jej moc neláká.
Britský pilot má na kontě sedm mistrovských titulů stejně jako legendární Michael Schumacher a moc touží po tom, aby během své kariéry přidal ještě alespoň jeden.
V posledních letech se však jeho Mercedesu moc nedaří a Lewis v posledních dvou sezónách nevyhrál ani jednu velkou cenu - naposledy se mu to povedlo v Saúdské Arábii 2021, zatímco jeho největší soupeř Max Verstappen s nejrychlejším Red Bullem přepisuje jeden rekord za druhým.
Hamilton nedávno s Mercedesem podepsal novou dvouletou smlouvu, která vyprší na konci roku 2025, čímž dal najevo, že svému týmu věří a že opětovné vítězství s ním pro něj bude lepší než případný přestup k Red Bullu.
"Myslím, že podpis ukázal moji oddanost týmu. Buďme realisté: každý jezdec, který zde závodí, sní o tom, že bude mít vítězné auto. A myslím, že když jsem byl mladší a u McLarenu nezažíval tolik úspěchů, to bylo ještě atraktivnější," popisuje pilot Stříbrných šípů.
"Když o tom přemýšlím ze závodního hlediska, když jsem přestoupil do tohoto týmu, užil jsem si přestup z úspěšnějšího stáje do takové, která měla i přes absenci úspěchů vizi růstu a budování týmu. Byl to lepší pocit," říká Hamilton.
"Všichni piloti tady vzhlížejí k vozu Red Bullu a moc rádi by s ním jezdili. Neříkám, že bych si ho rád nezkusil a nepocítil, jak dobré je, všichni by to cítili," pokračuje rodák z britského Stevenage, jenž vloni i přes nepříliš úspěšnou sezónu vydělal v přepočtu 900 milionů korun.
"Zažili jsme dva náročné roky a pokud budeme pracovat na tom, abychom měli takové auto, bude to mnohem lepší pocit, než kdybych do takového nastoupil. To by pro mě moc neznamenalo kvůli tomu, že bych usedl do auta, které je nejdominantnější v celé historii," pokračuje.
"Spolupráce s mým týmem na tom, abychom se vypracovali a byli schopni je porazit, to by pro můj odkaz bylo mnohem lepší," usuzuje 38letý Hamilton, jenž příští rok započne již svou 18 sezónu ve Formuli 1. Dosud ve 332 velkých cenách vystoupal 103krát na nejvyšší stupínek, nasbíral 4639,5 bodů, zajel během závodů 65 nejrychlejších kol a ovládl 104 kvalifikací.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.