Lewis Hamilton i přes postupné stahování náskoku věří, že si Red Bull svou nadvládu ve Formuli 1 udrží ještě několik příštích let. Šéf Toto Wolff je z předvedené výkonnosti Mercedesu v Brazílii hodně zklamaný, po loňském vítězství tam očekával od svého týmu podstatně více.
Zatímco loni Stříbrné šípy ovládly Velkou cenu Brazílie, když obsadily první a druhé místo, letos se musí spokojit pouze se čtyřmi body, které po dojezdu na 8. místě vybojoval Lewis Hamilton. Jeho týmový kolega George Russell musel po technické závadě (přehřátí motorového oleje) odstoupit.
"Ztrácíme spoustu času na rovinkách, s tím nic nenadělám. A pak v zatáčkách stejně jen kloužu. Red Bull má takový náskok! Myslím, že příštích pár let budou úplně jasní," pasuje Hamilton svého rakouského rivala do role favorita i v příštích letech.
V továrně se přitom tolik snaží vylepšit letošní monopost, místo dalšího vzestupu však přišel nejhorší výsledek od loňského Singapuru, což je podle Wolffa "nepřijatelné." Mercedes podle něj bude muset učinit na voze obrovské změny před příštím ročníkem.
"Je to naprosto nepochopitelné. Máme řádnou strukturu, solidní tým - a tohle jako solidní tým nevypadalo... Víme, že úplně měníme auto," pokračuje šéf týmu, který se minulý týden rozešel se svým technickým ředitelem Mikem Elliotem.
"Neomluvitelný výkonnost. Nemám pro to slov. Auto skončilo minulý týden a před 2 týdny druhé a cokoliv jsme s ním udělali, bylo to příšerné. Lewis to tam přežil, ale George... můžu s nimi pouze soucítit, že museli jezdit s tak příšernou věcí," láteří Wolff.
"Jen to ukazuje, jak náročné je to auto, je na ostří nože. Musíme pro příští rok vyvinout lepši, protože to není možné, abyste během sedmi dnů skončili po solidním výkonu s dvěma nejrychlejšími auty na pódiu a pak jste mimo a dojedete osmí," pokračuje ve svém výlevu.
"Auto je očividně po celou dobu na ostří nože. Musíme zajistit, že své auto pro příští rok vyvineme. Také na to v posledních dvou závodech sezóny tlačit a zotavit se. To je to nejdůležitější před dvěma odlišnými tratěmi v Las Vegas a Abú Zabí," popisuje 51letý Rakušan.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.