Piloti se na tiskové konferenci v Mexiku vracejí k diskvalifikacím z minulého závodu v Austinu. Pro Ferrari šlo podle Charlese Leclerca o naprosté překvapení. Stejný trest obdržel Lewis Hamilton, podle kterého by pozávodní kontrolou neprošlo ani mnoho dalších vozů soupeřů.
Leclercův vůz SF23 byl jedním ze čtyř, u něhož komisaři zkontrolovali opotřebení kluzné desky pod podlahou. A protože bylo vyšší, než připouštějí pravidla, byl diskvalifikován ze šestého místa. Dalším postiženým byl stříbrný Lewis Hamilton, naopak McLaren Landa Norrise a Red Bull Maxe Verstappena byly v pořádku.
U potrestaných nešlo o záměr obejít pravidla, doplatili na hrbolatý okruh v Texasu a na skutečnost, že kvůli sprintovému formátu víkendu nemohli po úvodním pátečním tréninku už sáhnout na auto - jedinou věcí byla změna tlaku pneumatik.
Podle Leclerca u nich po kontrolách vozů po tréninku ani kvalifikaci nic nenaznačovalo, že by se jim nadměrně opotřebovávala spodní část podlahy: "Upřímně, šlo o naprosté překvapení. Protože v pátek bychom to u auta změnili. Opotřebení bylo nulové, nedotýkali jsme se vozovky nikde."
"Pak jdete do závodu, nic se nemění, ale vy jste nelegální. Pravidla jsou pravidla, musí se respektovat, takže to není omluvou říct, že v pátek bylo vše v pořádku. Musíme se na to podívat a lépe očekávat, co se bude dít s opotřebením," popisuje pilot Ferrari.
"Také v sobotu večer jsme mohli vidět, jak na tom jsme, pokud jde o doteky podlahy. A mysleli jsme si, že tam máme spoustu prostoru. Pak jsme v neděli skončili a bylo to velkým překvapením. Stále tedy analyzujeme to, kdy se přesně kluzná deska opotřebovávala více, než jsme čekali," kroutí hlavou Leclerc.
Po změně pravidel volá Hamilton, druhý diskvalifikovaný jezdec, podle kterého se mimo rámec pravidel pohybovalo také několik dalších soupeřů, jen měli to štěstí, že je komisaři nezkontrolovali.
"Z různých zdrojů jsem slyšel, že tam byla spousta dalších aut, která byla také nelegální, ale nebyla testována, takže jim to prošlo... musí se rozhodně vytvořit lepší struktura, pokud jde o zajištění rovných podmínek pro všechny," dodává sedminásobný šampion.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.