Piloti se na tiskové konferenci v Mexiku vracejí k diskvalifikacím z minulého závodu v Austinu. Pro Ferrari šlo podle Charlese Leclerca o naprosté překvapení. Stejný trest obdržel Lewis Hamilton, podle kterého by pozávodní kontrolou neprošlo ani mnoho dalších vozů soupeřů.
Leclercův vůz SF23 byl jedním ze čtyř, u něhož komisaři zkontrolovali opotřebení kluzné desky pod podlahou. A protože bylo vyšší, než připouštějí pravidla, byl diskvalifikován ze šestého místa. Dalším postiženým byl stříbrný Lewis Hamilton, naopak McLaren Landa Norrise a Red Bull Maxe Verstappena byly v pořádku.
U potrestaných nešlo o záměr obejít pravidla, doplatili na hrbolatý okruh v Texasu a na skutečnost, že kvůli sprintovému formátu víkendu nemohli po úvodním pátečním tréninku už sáhnout na auto - jedinou věcí byla změna tlaku pneumatik.
Podle Leclerca u nich po kontrolách vozů po tréninku ani kvalifikaci nic nenaznačovalo, že by se jim nadměrně opotřebovávala spodní část podlahy: "Upřímně, šlo o naprosté překvapení. Protože v pátek bychom to u auta změnili. Opotřebení bylo nulové, nedotýkali jsme se vozovky nikde."
"Pak jdete do závodu, nic se nemění, ale vy jste nelegální. Pravidla jsou pravidla, musí se respektovat, takže to není omluvou říct, že v pátek bylo vše v pořádku. Musíme se na to podívat a lépe očekávat, co se bude dít s opotřebením," popisuje pilot Ferrari.
"Také v sobotu večer jsme mohli vidět, jak na tom jsme, pokud jde o doteky podlahy. A mysleli jsme si, že tam máme spoustu prostoru. Pak jsme v neděli skončili a bylo to velkým překvapením. Stále tedy analyzujeme to, kdy se přesně kluzná deska opotřebovávala více, než jsme čekali," kroutí hlavou Leclerc.
Po změně pravidel volá Hamilton, druhý diskvalifikovaný jezdec, podle kterého se mimo rámec pravidel pohybovalo také několik dalších soupeřů, jen měli to štěstí, že je komisaři nezkontrolovali.
"Z různých zdrojů jsem slyšel, že tam byla spousta dalších aut, která byla také nelegální, ale nebyla testována, takže jim to prošlo... musí se rozhodně vytvořit lepší struktura, pokud jde o zajištění rovných podmínek pro všechny," dodává sedminásobný šampion.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.