Piloti se na tiskové konferenci v Mexiku vracejí k diskvalifikacím z minulého závodu v Austinu. Pro Ferrari šlo podle Charlese Leclerca o naprosté překvapení. Stejný trest obdržel Lewis Hamilton, podle kterého by pozávodní kontrolou neprošlo ani mnoho dalších vozů soupeřů.
Leclercův vůz SF23 byl jedním ze čtyř, u něhož komisaři zkontrolovali opotřebení kluzné desky pod podlahou. A protože bylo vyšší, než připouštějí pravidla, byl diskvalifikován ze šestého místa. Dalším postiženým byl stříbrný Lewis Hamilton, naopak McLaren Landa Norrise a Red Bull Maxe Verstappena byly v pořádku.
U potrestaných nešlo o záměr obejít pravidla, doplatili na hrbolatý okruh v Texasu a na skutečnost, že kvůli sprintovému formátu víkendu nemohli po úvodním pátečním tréninku už sáhnout na auto - jedinou věcí byla změna tlaku pneumatik.
Podle Leclerca u nich po kontrolách vozů po tréninku ani kvalifikaci nic nenaznačovalo, že by se jim nadměrně opotřebovávala spodní část podlahy: "Upřímně, šlo o naprosté překvapení. Protože v pátek bychom to u auta změnili. Opotřebení bylo nulové, nedotýkali jsme se vozovky nikde."
"Pak jdete do závodu, nic se nemění, ale vy jste nelegální. Pravidla jsou pravidla, musí se respektovat, takže to není omluvou říct, že v pátek bylo vše v pořádku. Musíme se na to podívat a lépe očekávat, co se bude dít s opotřebením," popisuje pilot Ferrari.
"Také v sobotu večer jsme mohli vidět, jak na tom jsme, pokud jde o doteky podlahy. A mysleli jsme si, že tam máme spoustu prostoru. Pak jsme v neděli skončili a bylo to velkým překvapením. Stále tedy analyzujeme to, kdy se přesně kluzná deska opotřebovávala více, než jsme čekali," kroutí hlavou Leclerc.
Po změně pravidel volá Hamilton, druhý diskvalifikovaný jezdec, podle kterého se mimo rámec pravidel pohybovalo také několik dalších soupeřů, jen měli to štěstí, že je komisaři nezkontrolovali.
"Z různých zdrojů jsem slyšel, že tam byla spousta dalších aut, která byla také nelegální, ale nebyla testována, takže jim to prošlo... musí se rozhodně vytvořit lepší struktura, pokud jde o zajištění rovných podmínek pro všechny," dodává sedminásobný šampion.
Liam Lawson vstoupil do své první kompletní sezóny ve Formuli 1 způsobem, který si rozhodně nepředstavoval. Místo solidních výsledků se potýká s problémy a jeho výkony zatím zaostávají za očekáváním.
Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.