Mercedes se s posledními novinkami hodně přiblížil Red Bullu, podle svého šéfa Tota Wolffa i přesto potřebují příští rok přijít s úplně novým autem, na kterém již v továrně usilovně pracují.
Podle inženýrů Stříbrných šípů Lewis Hamilton potřeboval jen pár kol navíc, aby ve Velké ceně Spojených států zdolal vítězného Maxe Verstappena. Stáj tam nasadila novou podlahu, která se hodně podobá jejich řešení připravovanému pro rok 2024.
"Šlo o jedno z prvních vylepšení, které jsem za poslední dva roky pocítil... jestli přineslo desetinu, druhou desetinu jsem získal větší důvěrou v auto, se kterým jsem mohl do zatáček najíždět ostřeji," pochvaloval si sedminásobný mistr světa, jenž byl ale po závodě společně s Charlesem Leclercem z Ferrari dodatečně diskvalifikován za příliš velké opotřebení kluzné desky v zadní části podlahy.
"Myslím, že jsme měli to nejrychlejší auto, ale nezoptimalizovali jsme ho. Doufám, že tato výkonnost se později projeví, protože něco takového sport potřebuje. Potřebujeme pár dobrých závodů, v nichž bude s Maxem bojovat někdo jiný," komentuje Wolff.
"Zdá se, že nová podlaha funguje. V rychlých zatáčkách v Suzuce jsme byli příšerní, tady jsme byli konkurenceschopní. Zdá se, že máme správný směr," pochvaloval si šéf Mercedesu po Velké ceně Spojených států.
Jejich plány na kompletní předělání konstrukce monopostu pro rok 2024 se nicméně nemění: "Auto zcela měníme, protože zkrátka musíme Red Bull přeskočit a stále nám schází půl sekundy. S dalším vývojem bychom toho nedosáhli," vysvětluje Wolff.
Bývalý pilot Timo Glock k tomu dodává: "Mercedes nyní rozumí směru, kterým se musí ubírat. Myslím, že auto nyní více připomíná Red Bull a McLaren. Zdá se, že se čím dál více blíží tomu správnému směru, obzvlášť po nasazení vylepšení, které u Lewise fungovalo velmi dobře. Vypadá to, že se naučili dost na to, aby příští rok přišli s autem, které bude od počátku stejně rychlé jako Red Bull."
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.