Mercedes i přes velký pokrok stále potřebuje zcela nové auto, tvrdí Wolff

Lewis Hamilton po dojezdu do cíle závodu v Texasu
Lewis Hamilton po dojezdu do cíle závodu v Texasu, foto: Mercedes AMG F1 Team
Petr Hlawiczka 26. října 2023 08:00
Sdílej:

Mercedes se s posledními novinkami hodně přiblížil Red Bullu, podle svého šéfa Tota Wolffa i přesto potřebují příští rok přijít s úplně novým autem, na kterém již v továrně usilovně pracují.

Podle inženýrů Stříbrných šípů Lewis Hamilton potřeboval jen pár kol navíc, aby ve Velké ceně Spojených států zdolal vítězného Maxe Verstappena. Stáj tam nasadila novou podlahu, která se hodně podobá jejich řešení připravovanému pro rok 2024.

"Šlo o jedno z prvních vylepšení, které jsem za poslední dva roky pocítil... jestli přineslo desetinu, druhou desetinu jsem získal větší důvěrou v auto, se kterým jsem mohl do zatáček najíždět ostřeji," pochvaloval si sedminásobný mistr světa, jenž byl ale po závodě společně s Charlesem Leclercem z Ferrari dodatečně diskvalifikován za příliš velké opotřebení kluzné desky v zadní části podlahy.

"Myslím, že jsme měli to nejrychlejší auto, ale nezoptimalizovali jsme ho. Doufám, že tato výkonnost se později projeví, protože něco takového sport potřebuje. Potřebujeme pár dobrých závodů, v nichž bude s Maxem bojovat někdo jiný," komentuje Wolff.

"Zdá se, že nová podlaha funguje. V rychlých zatáčkách v Suzuce jsme byli příšerní, tady jsme byli konkurenceschopní. Zdá se, že máme správný směr," pochvaloval si šéf Mercedesu po Velké ceně Spojených států.

Jejich plány na kompletní předělání konstrukce monopostu pro rok 2024 se nicméně nemění: "Auto zcela měníme, protože zkrátka musíme Red Bull přeskočit a stále nám schází půl sekundy. S dalším vývojem bychom toho nedosáhli," vysvětluje Wolff.

Bývalý pilot Timo Glock k tomu dodává: "Mercedes nyní rozumí směru, kterým se musí ubírat. Myslím, že auto nyní více připomíná Red Bull a McLaren. Zdá se, že se čím dál více blíží tomu správnému směru, obzvlášť po nasazení vylepšení, které u Lewise fungovalo velmi dobře. Vypadá to, že se naučili dost na to, aby příští rok přišli s autem, které bude od počátku stejně rychlé jako Red Bull."

Stalo se
Novinky
Max Verstappen

VÍME PRVNÍ: Max Verstappen přistál v Praze: Co ho po neúspěchu ve Španělsku přivádí do Česka?

Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

Žijeme jen jednou, říká "zuřivý" Max Verstappen. Hrozí mu zákaz, penalizace ho srazila až na desáté místo

Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně

Temný den pro Lewise Hamiltona: Nejhorší závod, jaký jsem zažil

Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.

Novinky
Max Verstappen v Monaku

Max Verstappen a další trest od FIA: Po kolizi s Russellem přišel o body do superlicence, hrozí mu stopka

Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.