Rozstřel patřil Red Bullu a Maxi Verstappenovi. Těsné výsledky však dávají tušit, že sprint nabídne zajímavou podívanou
Úvodní část rozstřelu opanoval Max Verstappen před Albonem a Leclercem. Naopak nepostoupili, oba Haasy, Botas, Sargeant a Cunoda. Zejména z pohledu Američana šlo o doslova tristní výsledek, když si uvědomíme, že Albonův čas stačil na top 3. Za zmínku rovněž stojí snad až extrémní vyrovnanost, neboť prvních sedm pilotů se nacházelo v pouhých třech desetinách sekundy.
Také druhá sekvence rozstřelu patřila Verstappenovi. Za ním se seřadili oba jezdci Ferrari, Nahnuté to měl Mercedes, ale Hamilton i Russell nakonec postoupili do SQ3. Takové štěstí neměli Ricciardo, Alonso, Ocon, Stroll a Zhou. Tito piloti sítem SQ2 neprošli.
SQ3 nabídla pořádně dramatickou řež. První čtyři piloti skončili v rozmezí jedné desetiny sekundy. Vyhrál Verstappen, druhý byl Leclerc, třetí Hamilton a čtvrtý Norris. Zklamali Sainz a Russell, kteří na svoje týmové kolegy ztratili celkem hodně
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.