Přípravu na kvalifikaci v Monze zvládl nejlépe Caros Sainz před Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem.
Třetí trénink nabídl slunečné počasí, které týmům umožnilo kvalitně se připravit na odpolední kvalifikaci a nedělní závod. Velmi dobré tempo poukazoval Red Bull, Verstappen s Pérezem většinu třetího tréninku hráli prim. Slušně vypadal také Albon, který by mohl být během zbytku závodního víkendu černým koněm. Totéž platí o Alonsovi, který kroužil většinu času na nejtvrdších pneumatikách, přesto byly jeho časy velmi dobré.
Divokou chvilku zažil Piastri, pilot McLarenu vycestoval do štěrkové zóny, svůj vůz však dokázal zpomalit natolik, aby nenarazil do bariéry, což bylo klíčové. Čtvrt hodiny před koncem třetího tréninku se do čela dostal Hamilton s časem 1:21,453. Nevydrželo mu to ale dlouho, protože Verstappen zajel ještě o půl vteřiny lépe.
Carlos Sainz byl nicméně ještě rychlejší a byl to právě Španěl, kdo s časem 1:20,912 vyhrál třetí volný trénink. Ferrari tedy vypadá na domácí půdě velmi slušně. Minimálně v kvalifikaci by rudé vozy mohly konkurovat i Red Bullu. Druhá příčka patřila Verstappenovi, třetí místo obsadil Hamilton. Odpoledne je na programu kvalifikace.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.