Druhý trénink před GP Holandska ovládl Lando Norris před Maxem Verstappenem. Naproti tomu Oscar Piastri a Daniel Ricciardo havarovali.
Druhý trénink v Nizozemsku přinesl poměrně svižné tempo a také havárie. O ty se postarali Oscar Piastri a Daniel Ricciardo. Piastri havaroval nárazem do zdi a Ricciardo, aby se mu vyhnul a nenarazil do svého australského kolegy, musel vůz strhnout také do bariéry.
Z pohledu tempa Piastriho víc než dobře zaskočil týmový parťák Norris, který zajel nejrychlejší čas. Hned za něj se zařadil Max Verstappen a Alex Albon. Zdá se tedy, že bychom tentokrát mohli vidět další díl bitvy mezi Red Bullem a McLarenem. Daleko není ani Mercedes, přičemž slušná kola zajeli rovněž piloti AlphaTauri.
🚩 RED FLAG 🚩Piastri and Ricciardo are stopped by the barriers on the banking! #DutchGP #F1 pic.twitter.com/ZO4e6ntCM5
— Formula 1 (@F1) August 25, 2023Naopak příliš nezářilo Ferrari - Leclerc byl jedenáctý, Sainz dokonce až šestnáctý. Rozestupy sice byly relativně malé, ale i tak mají Italové na čem pracovat. V závěru výsledkové listiny se už tradičně nacházel Haas. Pokračoval trend u Mercedesu, kdy oba jeho piloty dělila celkem výrazná časová propast. Hamilton zajel rychleji o čtyři desetiny, proto mu patřila čtvrtá příčka, kdežto Russellovi až čtrnáctá.
Zítra a v neděli však může být situace diametrálně odlišná. V Holandsku je totiž předpovídán déšť, který pokud dorazí, pravděpodobně postaví všechny jezdce a týmy znovu na stejnou startovní čáru.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.