Druhý trénink před GP Holandska ovládl Lando Norris před Maxem Verstappenem. Naproti tomu Oscar Piastri a Daniel Ricciardo havarovali.
Druhý trénink v Nizozemsku přinesl poměrně svižné tempo a také havárie. O ty se postarali Oscar Piastri a Daniel Ricciardo. Piastri havaroval nárazem do zdi a Ricciardo, aby se mu vyhnul a nenarazil do svého australského kolegy, musel vůz strhnout také do bariéry.
Z pohledu tempa Piastriho víc než dobře zaskočil týmový parťák Norris, který zajel nejrychlejší čas. Hned za něj se zařadil Max Verstappen a Alex Albon. Zdá se tedy, že bychom tentokrát mohli vidět další díl bitvy mezi Red Bullem a McLarenem. Daleko není ani Mercedes, přičemž slušná kola zajeli rovněž piloti AlphaTauri.
🚩 RED FLAG 🚩Piastri and Ricciardo are stopped by the barriers on the banking! #DutchGP #F1 pic.twitter.com/ZO4e6ntCM5
— Formula 1 (@F1) August 25, 2023Naopak příliš nezářilo Ferrari - Leclerc byl jedenáctý, Sainz dokonce až šestnáctý. Rozestupy sice byly relativně malé, ale i tak mají Italové na čem pracovat. V závěru výsledkové listiny se už tradičně nacházel Haas. Pokračoval trend u Mercedesu, kdy oba jeho piloty dělila celkem výrazná časová propast. Hamilton zajel rychleji o čtyři desetiny, proto mu patřila čtvrtá příčka, kdežto Russellovi až čtrnáctá.
Zítra a v neděli však může být situace diametrálně odlišná. V Holandsku je totiž předpovídán déšť, který pokud dorazí, pravděpodobně postaví všechny jezdce a týmy znovu na stejnou startovní čáru.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.