Šéf Ferrari Frederic Vasseur se upřímně domnívá, že jeho jezdci Charles Leclerc i Carlos Sainz mohou odvádět lepší práci, než zatím předvedli za závodních tratích v letošní sezóně. Stáj také potvrzuje, že svou pozornost ve vývoji již upíná zcela k monopostu pro rok 2024.
"Vždy můžete odvádět lepší práci - jako tým a také jako jezdec. Charles neočekával takovou sezónu a na počátku na to tlačil více než měl. Nyní to vypadá, že situaci tráví lépe," hodnotí výkony svého svěřence šéf stáje z Maranella.
"Carlos je také velmi konzistentní a z tohoto důvodu je pro nás dobrým měřítkem. Leclerc je jako osobnost impulzivní, což znamená, že když se něco nevyjde, tak si nebere servítky. Pro jeho dobro i pro dobro týmu je ale někdy lepší se zklidnit před tím, než promluví. Vždycky je velmi rychlý, ale letos, když se podíváte na kvalifikace, tak je Carlos o něco lepší než v minulosti," porovnává Vasseur oba piloty.
V padoku se hovoří o tom, že Leclerc má blízko k prodloužení smlouvy s Ferrari, zatímco Sainz tlačí na to, aby jeho jednání začala co nejdříve. A spekuluje se i o tom, že by Lewis Hamilton v závěru své kariéry mohl být pro Maranello možností, jelikož si také rozumí s Vasseurem.
"Hovořím s ním během každého závodu. Závodil pro mě před 20 lety a stále máme k sobě blízko. Pomohl jsem mu, když šel na počátku své kariéry k McLarenu a často jsme spolu mluvili," potvrzuje 55letý Francouz.
"Naše jezdce nechci porovnávat, nemělo by to smysl. Ale příspěvek špičkového jezdce není jen v ježdění, ale je také technický, strategický, spočívá i v pomoci při získávání inženýrů. A když máte Hamiltona, Verstappena nebo také Leclerca, tak je to v tomto případě snazší," pokračuje šéf Ferrari, které přesunulo svou pozornost k budoucímu autu.
"Vývoj v aerodynamickém tunelu pro tuto sezónu jsme zastavili na konci července, ale máme pár schválených dílů, které vezmeme do Kataru či do Austinu. Pokud jde o stroj pro rok 2024, stále se věnujeme filozofickým konceptům," říká Vasseur.
"Musíme přemýšlet jinak a najít rozdíly, aby naši piloti mohli závodit, aniž by pořád jezdili na limitu. Ale konečný termín pro nové auto není konec roku. Musíme být připraveni na Bahrajn v březnu, takže před sebou máme pořád mnoho měsíců," dodává.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.
Helmut Marko naznačil, že by si přál, aby jeho nástupcem v Red Bullu byl Sebastian Vettel, který podle něj ideálně spojuje zkušenosti, respekt i cit pro práci s mladými talenty. Čtyřnásobný mistr světa by tak mohl sehrát klíčovou roli v náročném období týmu spojeném s velkými změnami ve Formuli 1.
Christian Horner měl podle zákulisních informací jednat s jedním z nejvýraznějších jmen ve světě formule 1 o možné budoucnosti v týmu Red Bull – a to dokonce jako o potenciální náhradě za Maxe Verstappena.
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.