Šéf Ferrari Frederic Vasseur se upřímně domnívá, že jeho jezdci Charles Leclerc i Carlos Sainz mohou odvádět lepší práci, než zatím předvedli za závodních tratích v letošní sezóně. Stáj také potvrzuje, že svou pozornost ve vývoji již upíná zcela k monopostu pro rok 2024.
"Vždy můžete odvádět lepší práci - jako tým a také jako jezdec. Charles neočekával takovou sezónu a na počátku na to tlačil více než měl. Nyní to vypadá, že situaci tráví lépe," hodnotí výkony svého svěřence šéf stáje z Maranella.
"Carlos je také velmi konzistentní a z tohoto důvodu je pro nás dobrým měřítkem. Leclerc je jako osobnost impulzivní, což znamená, že když se něco nevyjde, tak si nebere servítky. Pro jeho dobro i pro dobro týmu je ale někdy lepší se zklidnit před tím, než promluví. Vždycky je velmi rychlý, ale letos, když se podíváte na kvalifikace, tak je Carlos o něco lepší než v minulosti," porovnává Vasseur oba piloty.
V padoku se hovoří o tom, že Leclerc má blízko k prodloužení smlouvy s Ferrari, zatímco Sainz tlačí na to, aby jeho jednání začala co nejdříve. A spekuluje se i o tom, že by Lewis Hamilton v závěru své kariéry mohl být pro Maranello možností, jelikož si také rozumí s Vasseurem.
"Hovořím s ním během každého závodu. Závodil pro mě před 20 lety a stále máme k sobě blízko. Pomohl jsem mu, když šel na počátku své kariéry k McLarenu a často jsme spolu mluvili," potvrzuje 55letý Francouz.
"Naše jezdce nechci porovnávat, nemělo by to smysl. Ale příspěvek špičkového jezdce není jen v ježdění, ale je také technický, strategický, spočívá i v pomoci při získávání inženýrů. A když máte Hamiltona, Verstappena nebo také Leclerca, tak je to v tomto případě snazší," pokračuje šéf Ferrari, které přesunulo svou pozornost k budoucímu autu.
"Vývoj v aerodynamickém tunelu pro tuto sezónu jsme zastavili na konci července, ale máme pár schválených dílů, které vezmeme do Kataru či do Austinu. Pokud jde o stroj pro rok 2024, stále se věnujeme filozofickým konceptům," říká Vasseur.
"Musíme přemýšlet jinak a najít rozdíly, aby naši piloti mohli závodit, aniž by pořád jezdili na limitu. Ale konečný termín pro nové auto není konec roku. Musíme být připraveni na Bahrajn v březnu, takže před sebou máme pořád mnoho měsíců," dodává.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.