Šéf Ferrari Frederic Vasseur se upřímně domnívá, že jeho jezdci Charles Leclerc i Carlos Sainz mohou odvádět lepší práci, než zatím předvedli za závodních tratích v letošní sezóně. Stáj také potvrzuje, že svou pozornost ve vývoji již upíná zcela k monopostu pro rok 2024.
"Vždy můžete odvádět lepší práci - jako tým a také jako jezdec. Charles neočekával takovou sezónu a na počátku na to tlačil více než měl. Nyní to vypadá, že situaci tráví lépe," hodnotí výkony svého svěřence šéf stáje z Maranella.
"Carlos je také velmi konzistentní a z tohoto důvodu je pro nás dobrým měřítkem. Leclerc je jako osobnost impulzivní, což znamená, že když se něco nevyjde, tak si nebere servítky. Pro jeho dobro i pro dobro týmu je ale někdy lepší se zklidnit před tím, než promluví. Vždycky je velmi rychlý, ale letos, když se podíváte na kvalifikace, tak je Carlos o něco lepší než v minulosti," porovnává Vasseur oba piloty.
V padoku se hovoří o tom, že Leclerc má blízko k prodloužení smlouvy s Ferrari, zatímco Sainz tlačí na to, aby jeho jednání začala co nejdříve. A spekuluje se i o tom, že by Lewis Hamilton v závěru své kariéry mohl být pro Maranello možností, jelikož si také rozumí s Vasseurem.
"Hovořím s ním během každého závodu. Závodil pro mě před 20 lety a stále máme k sobě blízko. Pomohl jsem mu, když šel na počátku své kariéry k McLarenu a často jsme spolu mluvili," potvrzuje 55letý Francouz.
"Naše jezdce nechci porovnávat, nemělo by to smysl. Ale příspěvek špičkového jezdce není jen v ježdění, ale je také technický, strategický, spočívá i v pomoci při získávání inženýrů. A když máte Hamiltona, Verstappena nebo také Leclerca, tak je to v tomto případě snazší," pokračuje šéf Ferrari, které přesunulo svou pozornost k budoucímu autu.
"Vývoj v aerodynamickém tunelu pro tuto sezónu jsme zastavili na konci července, ale máme pár schválených dílů, které vezmeme do Kataru či do Austinu. Pokud jde o stroj pro rok 2024, stále se věnujeme filozofickým konceptům," říká Vasseur.
"Musíme přemýšlet jinak a najít rozdíly, aby naši piloti mohli závodit, aniž by pořád jezdili na limitu. Ale konečný termín pro nové auto není konec roku. Musíme být připraveni na Bahrajn v březnu, takže před sebou máme pořád mnoho měsíců," dodává.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.