Kvalifikaci na GP Belgie zvládl nejlépe Max Verstappen. Sekundovali mu Charles Leclerc, Sergio Pérez a Lewis Hamilton.
Kvalifikace začala za přechodných podmínek, přičemž trať rychle osychala. Rychlým tepem se tedy zlepšovala i hodnota zajížděných časů. Krizový moment zažil během Q1 Lando Norris, Brit ve službách McLarenu v prostředním sektoru ztratil kontrolu nad vozem a divoce vyjel do štěrkové zóny. Nárazu do bariéry se však dokázal vyhnout.
Z Q1 nakonec nepostoupili Albon, Zhou, Sargeant, Ricciardo a Hulkenberg. Smutnit mohl především Ricciardo, jemuž by zajetý čas na Q2 pohodlně stačil, jenže při něm překročil traťově limity a kolo mu bylo odebráno.
Q2 opět odstartovala za přechodných podmínek, avšak jezdci brzy přezuli na suché pneumatiky. K vidění tedy byla nefalšovaná kvalifikační ruleta, ve které hrálo zásadní roli především to, komu se podařilo zahřát pneumatiky. Zachyboval Esteban Ocon, který si po kontaktu s bariérou rozbil přední křídlo.
Charles Leclerc will be on pole for the Belgian Grand Prix after inheriting pole from Max Verstappen who has a five-place grid penalty 🇧🇪 pic.twitter.com/hAZFW9Of6r
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) July 28, 2023Do třetího kvalifikačního segmentu nepostoupili Cunoda, Gasly, Magnussen, Bottas a Ocon. Jen tak tak to měl Max Verstappen, který byl pouze desátý.
Jenže v Q3 předvedl Verstappen naprostou dominanci - mistr světa zajel o osm desetin rychlejší čas než druhý Leclerc. Následují Pérez, Hamilton, Sainz, Piastri a Norris. Kvůli Verstappenově penalizaci však odstartuje z první pozice Charles Leclerc.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.