Kvalifikaci na GP Belgie zvládl nejlépe Max Verstappen. Sekundovali mu Charles Leclerc, Sergio Pérez a Lewis Hamilton.
Kvalifikace začala za přechodných podmínek, přičemž trať rychle osychala. Rychlým tepem se tedy zlepšovala i hodnota zajížděných časů. Krizový moment zažil během Q1 Lando Norris, Brit ve službách McLarenu v prostředním sektoru ztratil kontrolu nad vozem a divoce vyjel do štěrkové zóny. Nárazu do bariéry se však dokázal vyhnout.
Z Q1 nakonec nepostoupili Albon, Zhou, Sargeant, Ricciardo a Hulkenberg. Smutnit mohl především Ricciardo, jemuž by zajetý čas na Q2 pohodlně stačil, jenže při něm překročil traťově limity a kolo mu bylo odebráno.
Q2 opět odstartovala za přechodných podmínek, avšak jezdci brzy přezuli na suché pneumatiky. K vidění tedy byla nefalšovaná kvalifikační ruleta, ve které hrálo zásadní roli především to, komu se podařilo zahřát pneumatiky. Zachyboval Esteban Ocon, který si po kontaktu s bariérou rozbil přední křídlo.
Charles Leclerc will be on pole for the Belgian Grand Prix after inheriting pole from Max Verstappen who has a five-place grid penalty 🇧🇪 pic.twitter.com/hAZFW9Of6r
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) July 28, 2023Do třetího kvalifikačního segmentu nepostoupili Cunoda, Gasly, Magnussen, Bottas a Ocon. Jen tak tak to měl Max Verstappen, který byl pouze desátý.
Jenže v Q3 předvedl Verstappen naprostou dominanci - mistr světa zajel o osm desetin rychlejší čas než druhý Leclerc. Následují Pérez, Hamilton, Sainz, Piastri a Norris. Kvůli Verstappenově penalizaci však odstartuje z první pozice Charles Leclerc.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.