Lewis Hamilton sice vyjednává s Mercedesem o své další budoucnosti ve Formuli 1, v zákulisí se však objevují spekulace o tom, že by se mohl objevit v některém z konkurenčních týmů. Šéf Red Bullu Christian Horner se vyjádřil k tomu, zda by se nemohl objevit u nich.
Britskému sedminásobnému šampionovi vyprší smlouva na konci roku, proto nyní se svým nadřízeným Totem Wolffem jedná o jejím prodloužení. Má ale vysoké finanční požadavky, které se vedení Stříbrných šípů moc nezamlouvají.
Red Bull na druhou stranu přemýšlí, koho by vzal ke své jedničce Maxovi Verstappenovi, protože Sergio Pérez za ním dost zaostává a v poslední době se mu nedaří postupovat v kvalifikacích do Q3, zatímco Holanďan se stejným vozem získává jedno pole-position za druhým.
Odborný poradce týmu Helmut Marko se zajímá o Landa Norrise z McLarenu, na přetřes ale došla i další jména. Horner na dotaz novinářů k případnému zájmu o Hamiltona řekl: "Nejde o nic, o čem bychom v poslední době vůbec uvažovali!"
"Musíme samozřejmě platit za ty dva jezdce, museli bychom asi prodat továrnu," uvedl k sumě, kterou za své angažmá požaduje britský pilot. Jeho plat se pohybuje kolem 35 milionů dolarů (740 mil. Kč), Verstappen však paradoxně pobírá již o 10 mil. dolarů (212 mil. Kč více).
Horner nicméně přiznává, že kdysi o případném přestupu Hamiltona jednali: "Lewis je samozřejmě skvělý jezdec. Snad tady bude ještě hodně dlouho. V historii bylo několik okamžiků, kdy jsme spolu vedli pár konverzací o tom, že by se přidal k Red Bullu, ale nešlo o nedávnou minulost."
Brit se zřejmě dohodne na prodloužení své smlouvy s Mercedesem, i když se hovoří také o možném odchodu k Ferrari. Tuto variantu ale komplikuje neschopnost Scuderie postavit vítězné auto, s nímž by si chtěl dojet pro rekordní osmý titul v F1.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.