V posledních dnech se šíří spekulace o přestupu Lewise Hamiltona do Ferrari. Obě strany však společné námluvy na tiskových konferencích v Monaku dementují.
„Jo, minulý týden jsme poslali Leclerca k Mercedesu a Sainze do Audi. Teď jsem tu sám a asi budu sám i závodit. Uvidíme, jak to se mnou dopadne," odpověděl šéf Scuderie Frederic Vasseur v nadsázce novinářům. A dodal: „V téhle fázi sezony je to každý týden jiný příběh. Bavíme se spolu a nepřestaneme jen proto, že nás vy novináři naháníte, ale žádnou smlouvu jsme mu nenabídli."
Podobná slova zvolil při tiskové konferenci také Lewis Hamilton. „Spekulace jsou běžné, nicméně momentálně pracujeme na nové smlouvě s Mercedesem, přičemž můžu říct, že se blížíme do finální fáze. Mercedes je pořád tým schopný vyhrávat, jen teď máme dva roky po sobě špatné auto, ale děláme maximum pro to, abychom situaci otočili."
Až čas nicméně ukáže, jak vše dopadne. Podle posledních spekulací má o Hamiltona eminentní zájem především prezident Ferrari John Elkann. Sedminásobný šampion by měl být základním stavením kamenem přestavby týmu. Nejvyšší špičky Ferrari prý doufají, že by do Maranella přilákal i řadu inženýrů z Mercedesu. Vypadá to jakoby Italové chtěli zopakovat historii, kdy v devadesátých letech podobným způsobem "vybrakovali" Benetton.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.