Úvodní trénink v Miami patřil Mercedesu. George Russell zajel nejrychlejší a Lewis Hamilton druhý nejrychlejší čas. Naopak nedařilo se Hulkenbergovi, který havaroval.
První trénink v Miami přinesl slunečné počasí. Týmy se trápily s přilnavostí, kvůli čemuž došlo k několika hodinám a výletům mimo trať. Hodiny předvedl Nyck de Vries, výlet mimo trať si neodpustil Albon. Problémy měl Mercedes - George Russell si hned v prvním kole stěžoval na mizernou ovladatelnost svého vozu a po inženýrech požadoval jeho přenastavení.
V polovině měřeného tréninku havaroval Nico Hulkenberg, jelikož se jednalo o poměrně tvrdou ránu, následovaly červené vlajky. Přerušení měřených jízd týmy mrzelo. Většina totiž do Miami přivezla nové díly a kvůli červeným vlajkám bylo méně času na jejich analýzu. S balíkem vylepšení přišli například Red Bull, Ferrari nebo již zmíněný Haas.
🚩 RED FLAG 🚩Hulkenberg loses the car at Turn 3 and he hits the wall#MiamiGP #F1 pic.twitter.com/NJM3f8vmNP
— Formula 1 (@F1) May 5, 2023Rychlost jednotlivých vozů se z prvního tréninku příliš vyčíst nedá. Jasné je, že největším favoritem na vítězství bude v Miami opět Red Bull, který jezdí během tohoto závodního víkendu se speciálním zbarvením. Ale jak to bude vypadat za rudými býky? Všeobecně se očekává další bitva Ferrari, Aston Martinu a Mercedesu.
První trénink nakonec ovládl George Russell s časem 1:30,1, druhý byl Lewis Hamilton, který na svého týmového kolegu ztratil dvě desetiny. Následovali Leclerc, Verstappen a Sainz. Vítěz předchozího závodu Sergio Pérez zajel až jedenáctý nejrychlejší čas.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.