Úvodní trénink v Miami patřil Mercedesu. George Russell zajel nejrychlejší a Lewis Hamilton druhý nejrychlejší čas. Naopak nedařilo se Hulkenbergovi, který havaroval.
První trénink v Miami přinesl slunečné počasí. Týmy se trápily s přilnavostí, kvůli čemuž došlo k několika hodinám a výletům mimo trať. Hodiny předvedl Nyck de Vries, výlet mimo trať si neodpustil Albon. Problémy měl Mercedes - George Russell si hned v prvním kole stěžoval na mizernou ovladatelnost svého vozu a po inženýrech požadoval jeho přenastavení.
V polovině měřeného tréninku havaroval Nico Hulkenberg, jelikož se jednalo o poměrně tvrdou ránu, následovaly červené vlajky. Přerušení měřených jízd týmy mrzelo. Většina totiž do Miami přivezla nové díly a kvůli červeným vlajkám bylo méně času na jejich analýzu. S balíkem vylepšení přišli například Red Bull, Ferrari nebo již zmíněný Haas.
🚩 RED FLAG 🚩Hulkenberg loses the car at Turn 3 and he hits the wall#MiamiGP #F1 pic.twitter.com/NJM3f8vmNP
— Formula 1 (@F1) May 5, 2023Rychlost jednotlivých vozů se z prvního tréninku příliš vyčíst nedá. Jasné je, že největším favoritem na vítězství bude v Miami opět Red Bull, který jezdí během tohoto závodního víkendu se speciálním zbarvením. Ale jak to bude vypadat za rudými býky? Všeobecně se očekává další bitva Ferrari, Aston Martinu a Mercedesu.
První trénink nakonec ovládl George Russell s časem 1:30,1, druhý byl Lewis Hamilton, který na svého týmového kolegu ztratil dvě desetiny. Následovali Leclerc, Verstappen a Sainz. Vítěz předchozího závodu Sergio Pérez zajel až jedenáctý nejrychlejší čas.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.