Australskou kvalifikaci nakonec ovládl Verstappen, na druhém a třetím místě se umístily stříbrné šípy s rychlejším Russellem. Za očekáváním zůstali obě Ferrari. Hned v první části Red Bull ztratil Péreze, který probrzdil v třetí zatáčce a uvízl v kačírku.
Australská kvalifikace a oslizlá trať - to je kombinace, která čekala jezdce v ranních sobotních hodinách středoevropského času. Nikdo nezahálel a trať se brzy zaplnila monoposty. První časy si zapsaly Williamsy. V úvodu se dostal do popředí Kevin Magnussen, ale chvíli na to se v Melbourne roztočil Logan Sargeant. Znovu to zkusil Albon, ale poradil si s ním druhý Haas s Hülkenbergem za volantem. Nečekaný byl výlet Péreze ve 3. zatáčce - Mexičan navíc uvízl v kačírku a musely být vyvěšeny červené vlajky.
🚩 RED FLAG 🚩Perez slides into the barriers #AusGP #F1 pic.twitter.com/RvTsXN6fJr
— Formula 1 (@F1) April 1, 2023Přerušení bylo krátké, takže jsme po chvíli mohli vidět monoposty F1 v plném tempu. Na trati se objevil Verstappen, který zajel kolo spíše na jistotu, ale i tak byl o 3 desetiny rychlejší než nově druhý Hülkenberg. K závěru se do popředí dostaly Mercedesy a Astony. Zazářil i Ocon, Ferrari se Sainzem na 7. místě a Leclerc byl jedenáctý. Štěstí na postup ale už neměl Piastri, Zhou, Sargeant, Bottas a Pérez, který nezajel ani jedno rychlé kolo.
Q2Ve druhé části vyjeli na trať ze začátku všichni krom obou Alpinů. Vepředu byl najednou Stroll s Alonsem za zády. Před Kanaďana se ale dostal Leclerc s časem 1:17,560. Sainz na Monačana ztratil 183 tisícin. Eso z rukávu vytáhl Verstappen a vyšvihl čas 1:17,219. Nejrychlejší sektory mu ale začal brát Alonso a nakonec z toho byla ztráta 64 tisícin. Do obdobného incidentu jako Pérez se dostal Norris - ten už ale dokázal svůj monopost ukočírovat a vrátil se zpět na trať. V sérii kol odjetých na jedné sadě pokračoval i Russell, který se dokázal zlepšovat a umístil se na 4. místě se ztrátou necelých 4 desetin na Verstappena. Fantastické kvalifikační výkony stále podával Hülkenberg - nejdříve zrychlil na 6. místo se ztrátou 6 desetin a jeho další kolo bylo ještě o 3 desetiny rychlejší. Zrychlil i Verstappen, který si s časem 1:17,056 najel pohodlný náskok. Do Q3 těsně nepostoupil Ocon, Cunoda, Norris, Magnussen a Nyck de Vries.
Q3Nad okruhem v Melbourne se začaly sbíhat mraky a všichni se raději vydali na trať. V boxech zůstal jen Lance Stroll. První kolo si zapsal Verstappen, ale nejlepší kolo to zrovna nebylo - po dojetí jeho rivalů se začal propadat. Po jeho druhém pokusu byl o něco lepší a společně s Hamiltonem, Alonsem a Russellem byl v 86 tisícinách. Za touto čtveřicí byli oba jezdci Ferrari s již většími rozestupy. Verstappen si mimo jiné stěžoval na svůj vůz, přesněji na podřazování. Při jeho posledním pokusu se ale karty otočily a zlepšil svůj čas o 5 desetin. Neuvěřitelný výkon podaly i stříbrné šípy na druhém a třetím místě. Russell se s Verstappenem navíc jako jediní dostali pod hranici minuty a sedmnácti vteřin.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.