Australskou kvalifikaci nakonec ovládl Verstappen, na druhém a třetím místě se umístily stříbrné šípy s rychlejším Russellem. Za očekáváním zůstali obě Ferrari. Hned v první části Red Bull ztratil Péreze, který probrzdil v třetí zatáčce a uvízl v kačírku.
Australská kvalifikace a oslizlá trať - to je kombinace, která čekala jezdce v ranních sobotních hodinách středoevropského času. Nikdo nezahálel a trať se brzy zaplnila monoposty. První časy si zapsaly Williamsy. V úvodu se dostal do popředí Kevin Magnussen, ale chvíli na to se v Melbourne roztočil Logan Sargeant. Znovu to zkusil Albon, ale poradil si s ním druhý Haas s Hülkenbergem za volantem. Nečekaný byl výlet Péreze ve 3. zatáčce - Mexičan navíc uvízl v kačírku a musely být vyvěšeny červené vlajky.
🚩 RED FLAG 🚩Perez slides into the barriers #AusGP #F1 pic.twitter.com/RvTsXN6fJr
— Formula 1 (@F1) April 1, 2023Přerušení bylo krátké, takže jsme po chvíli mohli vidět monoposty F1 v plném tempu. Na trati se objevil Verstappen, který zajel kolo spíše na jistotu, ale i tak byl o 3 desetiny rychlejší než nově druhý Hülkenberg. K závěru se do popředí dostaly Mercedesy a Astony. Zazářil i Ocon, Ferrari se Sainzem na 7. místě a Leclerc byl jedenáctý. Štěstí na postup ale už neměl Piastri, Zhou, Sargeant, Bottas a Pérez, který nezajel ani jedno rychlé kolo.
Q2Ve druhé části vyjeli na trať ze začátku všichni krom obou Alpinů. Vepředu byl najednou Stroll s Alonsem za zády. Před Kanaďana se ale dostal Leclerc s časem 1:17,560. Sainz na Monačana ztratil 183 tisícin. Eso z rukávu vytáhl Verstappen a vyšvihl čas 1:17,219. Nejrychlejší sektory mu ale začal brát Alonso a nakonec z toho byla ztráta 64 tisícin. Do obdobného incidentu jako Pérez se dostal Norris - ten už ale dokázal svůj monopost ukočírovat a vrátil se zpět na trať. V sérii kol odjetých na jedné sadě pokračoval i Russell, který se dokázal zlepšovat a umístil se na 4. místě se ztrátou necelých 4 desetin na Verstappena. Fantastické kvalifikační výkony stále podával Hülkenberg - nejdříve zrychlil na 6. místo se ztrátou 6 desetin a jeho další kolo bylo ještě o 3 desetiny rychlejší. Zrychlil i Verstappen, který si s časem 1:17,056 najel pohodlný náskok. Do Q3 těsně nepostoupil Ocon, Cunoda, Norris, Magnussen a Nyck de Vries.
Q3Nad okruhem v Melbourne se začaly sbíhat mraky a všichni se raději vydali na trať. V boxech zůstal jen Lance Stroll. První kolo si zapsal Verstappen, ale nejlepší kolo to zrovna nebylo - po dojetí jeho rivalů se začal propadat. Po jeho druhém pokusu byl o něco lepší a společně s Hamiltonem, Alonsem a Russellem byl v 86 tisícinách. Za touto čtveřicí byli oba jezdci Ferrari s již většími rozestupy. Verstappen si mimo jiné stěžoval na svůj vůz, přesněji na podřazování. Při jeho posledním pokusu se ale karty otočily a zlepšil svůj čas o 5 desetin. Neuvěřitelný výkon podaly i stříbrné šípy na druhém a třetím místě. Russell se s Verstappenem navíc jako jediní dostali pod hranici minuty a sedmnácti vteřin.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.