Red Bull v úvodu sezony 2023 dominuje. Lewis Hamilton a George Russell se nechali slyšet, že takovým způsobem ještě ve Formuli 1 nikdo nedominoval. S tím ale nesouhlasí bývalý technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe.
Uznávaný odborník tvrdí, že dominance německé stáje byla v roce 2014 ještě mnohem výraznější. Jen připomeňme, že ročník 2014 se nesl v duchu výrazné změny technických regulí. Vůbec poprvé monoposty poháněly hybridní turbomotory V6 a o titul si to tehdy rozdali Lewis Hamilton s Nicem Rosbergem, přičemž na konci ročníku slavil Hamilton.
„Pravda je taková, že v roce 2014 jsme měli tak obrovský náskok, že jsme většinu času ani nejezdili na plný výkon. Dodnes nechápu, proč se kolem toho dělalo takové tajemství. Stejně to už tehdy všichni věděli. Dokonce jsme museli regulovat během závodů náš výkon, abychom soupeře totálně neztrapnili. Myslím, že taková dominance je ve světě F1 naprosto výjimečná," líčí Lowe.
Faktem je, že motor Mercedesu byl tehdy doslova parádní. Kromě vysokého výkonu jej zdobila i nízká spotřeba paliva a poměrně slušná spolehlivost hned v prvním roce jeho používání. „Odvedli jsme na jeho vývoji neuvěřitelnou práci. Myslím, že tohle byl jeden z největších úspěchů Mercedesu v celé historii motorsportu. Pro ostatní výrobce motorů naopak šlo o hanbu," dodává Lowe.
.S takovým tvrzením však nesouhlasí Toto Wolff. Ten naopak tvrdí, že Mercedes takto výrazným náskokem nikdy nedisponoval. „Paddy byl tehdy asi někde jinde než jsme byl já. V tak dominantní situaci, jak popisuje on, jsme určitě nikdy nebyli," říká rodák z Vídně. Komu věříte vy?
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.