Red Bull se suverénně prošel také druhým závodem letošní sezóny, když Sergio Pérez s Maxem Verstappenem získali v Saúdské Arábii trofeje za první a druhé místo. Soupeře předčili o parník, ti na jejich výkon reagují.
Úřadující mistr světa se kolem Hamiltona prohnal po startu z 15. pozice už ve 12 kole, zatímco Pérez na čele ujížděl o sekundu na kolo. "Rozhodně jsem nikdy neviděl tak rychlé auto," pronesl po závodě pilot Mercedesu, jenž cílem projel za svým týmovým kolegou Georgem Russellem na pátém místě.
"Když jsme my bývalí rychlí, tak jsme nebyli rychlí o tolik. Je to to nejrychlejší auto, jaké jsem kdy viděl, obzvlášť ve srovnání se zbytkem. Nevím proč nebo jak, ale Verstappen se kolem mě prohnal s velkou rychlostí," popisuje užaslý Hamilton.
"Ani jsem se nenamáhal jej blokovat, protože ten rozdíl v rychlostech byl ohromný. Nemůžu zpochybňovat legalitu Red Bullu, protože odvedli lepší práci," pokračuje dále s tím, že jeho Mercedes je "hodně pozadu v přítlaku."
🇪🇸 Carlos: "We have work to do and we know the car is not where we want it to be at the moment. However, we will keep pushing and I am fully confident we can improve the situation."Read @CarlosSainz55 and @Charles_Leclerc words after the #SaudiArabianGP
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 19, 2023V úžasu byl i Leclerc, jehož Ferrari nestačilo na Red Bull, Aston Martin a tentokrát ani na Mercedes. Monačan sice kvůli penalizace za nasazení letos již třetí sady řídicí elektroniky startoval až z 12. místa, v cíli byl klasifikován jako sedmý hned za Carlosem Sainzem.
Bylo zdolání Mercedesu v Džiddě mimo jejich možnosti? "Nevím, jestli jsme na ně neměli. Věc se má tak, že když jsem ztrácel méně než 1,5 sekundy na Carlose, tak to bylo velmi těžké se dostat blíže. Rozdíl v rychlostech nebyl dostatečný."
"Udělal jsem drobnou chybu, když jsem byl v dosahu DRS, a pak jsem ztratil a bylo to. Jen jsem se tam držel, tak to je. Upřímně si stejně nemyslím, že bychom toho v autě měli o moc více. Musíme zkrátka makat, abychom přišli na to, jak dále zrychlit," říká pilot Ferrari.
Kolik práce je před nimi? "Spousta, opravdu spousta. Jsou rychlejší na rovinkách a rychlejší jsou i v zatáčkách, takže jde o trochu ze všeho," dodává další pilot, jemuž začíná být jasné, že o mistrovský titul nebude moci bojovat ani tento rok.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.