Existuje určité rčení o slaboduchých na dvorečku, které ovšem nelze uvést v plném znění. Tak to vypadalo po Grand Prix Saúdské Arábie - Alonso tak vlastně mohl dvakrát přijmout trofej za třetí místo. Nezbývá než doufat, že jde o definitivní rozhodnutí.
Fernando Alonso čelil pětivteřinové penalizaci za špatné postavení na startovním roštu. Po defektu a odstavení vozu Lance Strolla absolvoval Španěl zastávku v boxech a trest si odpykal. Po skončení závodu ho ale čekala nemilá zpráva - protože se zvedák v rukou jednoho z mechaniků dotkl zadní části Fernandova Aston Martinu, následovala další penalizace, tentokrát v délce 10 vteřin - důvodem bylo chybné odpykání trestu.
Tři hodiny po skončení závodu však FIA uvedla, že na základě žádosti týmu Aston Martin o přezkoumání situace změnila své rozhodnutí. "Jako podpora žádosti byl stewardům předložen zápis z posledního zasedání NSS a videozáznamy sedmi různých případů, kdy se zvedák dotkl části monopostu během probíhající penalizace podobně jako dnes u vozu startovní číslo 14, aniž by došlo k následnému trestu. Tým argumentuje, že posouzení dohody mezi FIA a týmy, kdy dojde k dotyku vozu jakýmkoli způsobem včetně zvedáku, má představovat »práci« na voze podle článku 54.4 písmeno c sportovních řádů, bylo vyloženo nesprávně, proto bylo rozhodnutí stewardů chybné.
S ohledem na dokument museli stewardi rozhodovat, zda existuje »významný a relevantní nový prvek, který nebyl k dispozici zmíněným stranám žádajícím o přezkum v době zveřejnění zmíněného rozhodnutí«. Pokud by takový prvek nebo prvky existovaly, pak by stewardi museli zvážit, zda je třeba ho nějakým způsobem změnit. Po přezkoumání předložených videodůkazů, vyslechnutí zástupce týmu Aston Martin a příslušných členů FIA komisaři rozhodli, že existují významné a relevantní nové důkazy umožňující rozhodnutí přezkoumat, jak je požadováno podle článku 14.1.1. Podle toho je zřejmé, že podstata původního rozhodnutí, tedy uvedení existence dohody, byla těmito důkazy zpochybněna. Proto bylo přistoupeno k projednání podstaty žádosti o přezkum. Po něm jsme dospěli k závěru, že dříve zmíněná jasná dohoda, předložená stewardům, s níž by se dalo kalkulovat, se nemusí vztahovat na situaci, kdy se zvedák dotýkající vozu rovnal práci na voze. Ve světle těchto okolností jsme dospěli k závěru, že původní rozhodnutí uložit penalizaci vozu se startovním číslem 14 musí být zrušeno - tak jsme také učinili," zní oficiální prohlášení FIA.
Alonso se tak dočkal svého stého postavení na pódiu, je jenom poněkud tristní, jaký taneček se kolem tohoto třetího místa konal. S ohledem na ohlasy z tábora F1 se dá předpokládat, že toto rozhodnutí už zůstane v platnosti.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.