Lewis Hamilton se vrací k průběhu úvodní velké ceny letošního šampionátu. V ní se musel sklonit před uměním Fernanda Alonsa, jehož Aston Martin postavil pro rok 2023 i s pomocí Mercedesu velmi konkurenceschopné auto - dokonce konkurenceschopnější, než má tovární tým.
Britský pilot si v Bahrajnu dojel pro páté místo, když do závodu startoval ze sedmého. Polepšil si díky předjetí svého týmového kolegy George Russella a odpadnutí Charlese Leclerca. V průběhu velké ceny se dostal i před Alonsa, který po startu ztratil pár pozic, později je však získal zpět a vybojoval bronz.
Hamilton si s ním užil "zábavný" souboj v 37. kole, věděl ale, že jeho španělský soupeř má rychlejší vůz: "Byla to v tu chvíli legrace. V té době jel z pohledu výkonnosti jinou ligu, protože poté začal rychle ujíždět. Ale užil jsem si ten menší souboj, který jsme spolu svedli. Díky tomu, jak rychle se za mě dostal, jsem věděl jsem, že mě předjede."
S Mercedesem si uvědomují, že jejich koncept ultra-úzkých bočnic nepodává takové výkony, jaké by si přáli, proto jej chtějí změnit a vrátit se ke klasickým širokým bočnicím, které používají všichni soupeři. "Byli jsme na míle pozadu. Před Alonsem by bylo ještě Ferrari, takže bych normálně skončil šestý. Pódium nebyla ani zdaleka na dosah," povzdechl si sedminásobný šampion po GP Bahrajnu.
Alonsovi po ní nicméně sportovně poblahopřál: "Velké gratulace Fernandovi a týmu Aston Martin, odvedl dnes skvělou práci. Je to opravdu úžasné pozorovat, odvedli tak dobrou práci!"
"My před sebou máme práci, protože polovina jejich auta je naše, a to ještě to své auto staví v našem aerodynamickém tunelu - svou aerodynamiku dělají v našem aerodynamickém tunelu, máme tedy na čem pracovat!" poznamenává Hamilton.
To je pro Mercedes hořkou pilulkou, protože je jakožto tovární tým s podstatně většími zdroji a zkušenostmi na dráze poráží malá stáj, jež od nich navíc odebírá celou zadní část včetně převodovky a zavěšení! Není divu, že Toto Wolff hned po Bahrajnu zavelel k návratu za rýsovací prkna.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.