Lewis Hamilton se vrací k průběhu úvodní velké ceny letošního šampionátu. V ní se musel sklonit před uměním Fernanda Alonsa, jehož Aston Martin postavil pro rok 2023 i s pomocí Mercedesu velmi konkurenceschopné auto - dokonce konkurenceschopnější, než má tovární tým.
Britský pilot si v Bahrajnu dojel pro páté místo, když do závodu startoval ze sedmého. Polepšil si díky předjetí svého týmového kolegy George Russella a odpadnutí Charlese Leclerca. V průběhu velké ceny se dostal i před Alonsa, který po startu ztratil pár pozic, později je však získal zpět a vybojoval bronz.
Hamilton si s ním užil "zábavný" souboj v 37. kole, věděl ale, že jeho španělský soupeř má rychlejší vůz: "Byla to v tu chvíli legrace. V té době jel z pohledu výkonnosti jinou ligu, protože poté začal rychle ujíždět. Ale užil jsem si ten menší souboj, který jsme spolu svedli. Díky tomu, jak rychle se za mě dostal, jsem věděl jsem, že mě předjede."
S Mercedesem si uvědomují, že jejich koncept ultra-úzkých bočnic nepodává takové výkony, jaké by si přáli, proto jej chtějí změnit a vrátit se ke klasickým širokým bočnicím, které používají všichni soupeři. "Byli jsme na míle pozadu. Před Alonsem by bylo ještě Ferrari, takže bych normálně skončil šestý. Pódium nebyla ani zdaleka na dosah," povzdechl si sedminásobný šampion po GP Bahrajnu.
Alonsovi po ní nicméně sportovně poblahopřál: "Velké gratulace Fernandovi a týmu Aston Martin, odvedl dnes skvělou práci. Je to opravdu úžasné pozorovat, odvedli tak dobrou práci!"
"My před sebou máme práci, protože polovina jejich auta je naše, a to ještě to své auto staví v našem aerodynamickém tunelu - svou aerodynamiku dělají v našem aerodynamickém tunelu, máme tedy na čem pracovat!" poznamenává Hamilton.
To je pro Mercedes hořkou pilulkou, protože je jakožto tovární tým s podstatně většími zdroji a zkušenostmi na dráze poráží malá stáj, jež od nich navíc odebírá celou zadní část včetně převodovky a zavěšení! Není divu, že Toto Wolff hned po Bahrajnu zavelel k návratu za rýsovací prkna.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.