Lewis Hamilton se vrací k průběhu úvodní velké ceny letošního šampionátu. V ní se musel sklonit před uměním Fernanda Alonsa, jehož Aston Martin postavil pro rok 2023 i s pomocí Mercedesu velmi konkurenceschopné auto - dokonce konkurenceschopnější, než má tovární tým.
Britský pilot si v Bahrajnu dojel pro páté místo, když do závodu startoval ze sedmého. Polepšil si díky předjetí svého týmového kolegy George Russella a odpadnutí Charlese Leclerca. V průběhu velké ceny se dostal i před Alonsa, který po startu ztratil pár pozic, později je však získal zpět a vybojoval bronz.
Hamilton si s ním užil "zábavný" souboj v 37. kole, věděl ale, že jeho španělský soupeř má rychlejší vůz: "Byla to v tu chvíli legrace. V té době jel z pohledu výkonnosti jinou ligu, protože poté začal rychle ujíždět. Ale užil jsem si ten menší souboj, který jsme spolu svedli. Díky tomu, jak rychle se za mě dostal, jsem věděl jsem, že mě předjede."
S Mercedesem si uvědomují, že jejich koncept ultra-úzkých bočnic nepodává takové výkony, jaké by si přáli, proto jej chtějí změnit a vrátit se ke klasickým širokým bočnicím, které používají všichni soupeři. "Byli jsme na míle pozadu. Před Alonsem by bylo ještě Ferrari, takže bych normálně skončil šestý. Pódium nebyla ani zdaleka na dosah," povzdechl si sedminásobný šampion po GP Bahrajnu.
Alonsovi po ní nicméně sportovně poblahopřál: "Velké gratulace Fernandovi a týmu Aston Martin, odvedl dnes skvělou práci. Je to opravdu úžasné pozorovat, odvedli tak dobrou práci!"
"My před sebou máme práci, protože polovina jejich auta je naše, a to ještě to své auto staví v našem aerodynamickém tunelu - svou aerodynamiku dělají v našem aerodynamickém tunelu, máme tedy na čem pracovat!" poznamenává Hamilton.
To je pro Mercedes hořkou pilulkou, protože je jakožto tovární tým s podstatně většími zdroji a zkušenostmi na dráze poráží malá stáj, jež od nich navíc odebírá celou zadní část včetně převodovky a zavěšení! Není divu, že Toto Wolff hned po Bahrajnu zavelel k návratu za rýsovací prkna.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.