Lewis Hamilton se vrací k průběhu úvodní velké ceny letošního šampionátu. V ní se musel sklonit před uměním Fernanda Alonsa, jehož Aston Martin postavil pro rok 2023 i s pomocí Mercedesu velmi konkurenceschopné auto - dokonce konkurenceschopnější, než má tovární tým.
Britský pilot si v Bahrajnu dojel pro páté místo, když do závodu startoval ze sedmého. Polepšil si díky předjetí svého týmového kolegy George Russella a odpadnutí Charlese Leclerca. V průběhu velké ceny se dostal i před Alonsa, který po startu ztratil pár pozic, později je však získal zpět a vybojoval bronz.
Hamilton si s ním užil "zábavný" souboj v 37. kole, věděl ale, že jeho španělský soupeř má rychlejší vůz: "Byla to v tu chvíli legrace. V té době jel z pohledu výkonnosti jinou ligu, protože poté začal rychle ujíždět. Ale užil jsem si ten menší souboj, který jsme spolu svedli. Díky tomu, jak rychle se za mě dostal, jsem věděl jsem, že mě předjede."
S Mercedesem si uvědomují, že jejich koncept ultra-úzkých bočnic nepodává takové výkony, jaké by si přáli, proto jej chtějí změnit a vrátit se ke klasickým širokým bočnicím, které používají všichni soupeři. "Byli jsme na míle pozadu. Před Alonsem by bylo ještě Ferrari, takže bych normálně skončil šestý. Pódium nebyla ani zdaleka na dosah," povzdechl si sedminásobný šampion po GP Bahrajnu.
Alonsovi po ní nicméně sportovně poblahopřál: "Velké gratulace Fernandovi a týmu Aston Martin, odvedl dnes skvělou práci. Je to opravdu úžasné pozorovat, odvedli tak dobrou práci!"
"My před sebou máme práci, protože polovina jejich auta je naše, a to ještě to své auto staví v našem aerodynamickém tunelu - svou aerodynamiku dělají v našem aerodynamickém tunelu, máme tedy na čem pracovat!" poznamenává Hamilton.
To je pro Mercedes hořkou pilulkou, protože je jakožto tovární tým s podstatně většími zdroji a zkušenostmi na dráze poráží malá stáj, jež od nich navíc odebírá celou zadní část včetně převodovky a zavěšení! Není divu, že Toto Wolff hned po Bahrajnu zavelel k návratu za rýsovací prkna.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.