Třídenní testování týmů Formule 1 má za sebou druhý den. Jak se týmům dařilo a co se v Bahrajnu dělo? Průběh jsme sledovali.
Během druhého dne testů v dopoledních hodinách na čele stanulo Ferrari. Nakonec však odpoledne nejrychlejší čas dne zajel Guanyu Zhou, který na měkké sadě předčil Maxe Verstappena.
Hydraulický problém řešil Mercedes na voze Georgea Russella. Ten musel zastavit a způsobil tak červenou vlajku. Mechanici Mercedesu však kvůli poškození podlahy museli pracovat i na voze Lewise Hamiltona.
Výsledky 2. dne testů:
Průběžně aktualizovanou fotogalerii z testů v Bahrajnu najdete zde 📸.
Průběh dne:17:36 Testy končí. Nejrychlejší čas dnes zajel Zhou.
17:32 Podle řady inženýrů přítomných v Bahrajnu je černým koněm sezony Aston Martin. Tým prý udělal největší pokrok ze všech a momentálně je čtvrtý nejrychlejší. Prý se dokonce může rovnat i Mercedesu a Ferrari.
17:24. Williams má technické problémy. Vůz stojí v boxech.
17:20 Aston Martin má na svém zadním křídle Flow-vis. Posledních několik minut využívá stáj ke kontrole funkčnosti aerodynamiky.
It's not just about laps in #F1Testing 💪 pic.twitter.com/2dfcnXj8MR
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 24, 202317:09 Leclerc krouží na druhé nejtvrdší směsi pneumatik.
17:06 Zhou 1:31,610 a první místo. Měkká pneumatika.
16:58 Vyhlíží snad Felipe Drugovich svoji premiéru ve Formuli 1?
watching testing from the pitwall today pic.twitter.com/rn0OdMzeJ6
— felipe drugovich archive (@drugovichfiles) February 24, 202316:49 S časem 1:32,214 se vytáhl Guanyu Zhou.
16:42 Alonso i de Vries se přiblížili Verstappenovi na 5 desetin.
16:37 Mercedes potvrdil, že Russella zastavil problém s hydraulikou. Prý je vysoce nepravděpodobné, že se dnes ještě vrátí na trať.
We’ve confirmed it was a hydraulic failure that caused George’s car to stop on track. That’s likely to be the end of our running for today.Back on track tomorrow. 💪 pic.twitter.com/JdSKLzaUGR
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 24, 202316:34 De Vries nasadil nejměkčí sadu a časem 1:32,4 posouvá Alonsa na třetí místo.
16:24 Včerejší scénář se opakuje. Fernando Alonso zajíždí 2. nejrychlejší čas a na Verstappena ztrácí 7 desetin.
16:18 Nyck de Vries zajel 7. nejrychlejší čas (1:33,145) se ztrátou 1,495 sekundy na svého krajana.
16:14 Na konci boxové uličky svítí zelené světlo, což znamená jediné - monoposty již můžou zpět na trať.
16:07 Monopost Mercedesu je již zakryt černými plachtami a Russell se přesouvá do boxů. K závadě došlo během závodní simulace.
#Formula1 #F1Testing #F1HappyTesting #F1 https://t.co/csjwI4iJ5i
— F1 Insider (@F1Insider_FB) February 24, 202315:55 A máme zde červenou vlajku. Na trati zastavil George Russell, na vině je zřejmě hydraulika.
🚩 RED FLAG 🚩The Mercedes of George Russell has stopped out on track #F1 #F1Testing pic.twitter.com/55CrOcGtm8
— Formula 1 (@F1) February 24, 202315:53 Leclerc je dalším jezdcem na trati, ale z boxového stání byl roztlačen mechaniky Ferrari.
15:48 Na trať se vydává George Russell. Mercedes toho dnes zatím moc neukázal. Změní se to teď?
15:41 Dobré zprávy z Ferrari - Sainz i Leclerc jsou spokojeni s vyvážením vozu.
15:38 Red Bull právě uzavřel svoji garáž plentami - pracují na podlaze vozu.
15:33 George Russell je již dlouho v garáži. Během té doby stihl prohodit i pár slov o trati s Pérezem. Podle vyjádření týmu se nejedná o technický problém, nýbrž jen o kontrolu vozu.
Checo and George having a catch-up! 💬What do you think they are talking about? 😅#F1 #F1Testing pic.twitter.com/hRvHMO8aN4
— Formula 1 (@F1) February 24, 202315:24 Hranici sta odjetých kol pokořil i Fernando Alonso.
15:19 Na okruhu v Sáchíru začínají podmínky nahrávat kvalifikačním pokusům. Uvidíme tedy nějaká větší zlepšení?
15:09 Logan Sargeant právě překonal hranici 100 odjetých kol.
15:08 Nico Hülkenberg zajel na směsi C4 o 8 desetin pomalejší čas než Verstappen a řadí se na druhé místo.
15:03 Aston Martin již oznámil jezdecké složení na zítřek - dopoledne uvidíme Drugoviche a odpoledne Alonsa.
Our driver line-up for day three of #F1Testing will be as follows.AM - @FelipeDrugovich PM - @alo_oficial pic.twitter.com/gtJF6BWhyb
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 24, 202314:40 Piastri se roztočil a málem vjel do cesty Leclercovi. Nakonec ale bez dramat.
14:30 Mercedes je podle Russella tam, kde očekával, že bude. Mladého Brita těší skutečnost, že tým vyřešil poskakování. Síly Red Bullu si ale je George dobře vědom. Vyzve Mercedes Red Bull na souboj?
Nico returns to the cockpit for this afternoon's session in Bahrain!He's just completed his first seven-lap run.#HaasF1 #F1Testing pic.twitter.com/o8wHZB9jkL
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 24, 202314:20 Gasly 1:33,508, Hulk 1:35,042. Pro oba jde o doposud nejlepší časy.
14:14: Verstappem tlačí! 1:31, 650.
14:06 Pohled z vozu Lewise Hamiltona.
He might be number 44, but Lewis left some thiccccck number 11s on the track 🥵#F1 #F1Testing pic.twitter.com/GHSJSjoSpe
— Formula 1 (@F1) February 24, 202314:03 Piastri a De Vries na trati. Russell míří po krátkém stintu do boxů.
13:50 Verstappen jde do čela. 1:31,863
13:35 Leclerc krouží na pneumatikách C2.
13:27 Verstappen zrychluje, je třetí.
13:15 Odpolední testovací program startuje.
...
12:15 Začíná obědová přestávka, za hodinu se vám z Bahrajnu opět přihlásíme. Nejrychlejší čas dopoledne patří Sainzovi, nejvíce kol (85) zvládl neúnavný Cunoda, který stejně jako Pérez zvládl simulaci závodu.
12:13 Před koncem dopolední části se na roštu řadí vozy, piloti nacvičují start závodu. Norris zůstal stát po rozsvícení zelených světel, což naštvalo Sainze snažícího se o raketový rozjezd za ním. Vše zvládl perfektně pouze Magnussen z první řady.
We're getting Brazil flashbacks 🤩😄#HaasF1 #F1Testing pic.twitter.com/paJez3xkcs
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 24, 202312:07 Na okruhu proběhla kontrola žlutých, poté červených vlajek. Provoz plně obnoven.
12:00 Haas zužuje svou boxovou zídku pouze na tři místa z obvyklých šesti. Ušetří tím 5,6 mil. Kč na přepravních nákladech. Peníze hodlá raději vložit do vývoje vozu a jeho vylepšení.
11:56 Williams se dostává 63 tisícin za Ferrari - 1:32,549 min na nejměkčí C5 směsi pneumatik.
11:54 Alfa Romeo si pochvaluje, že vyřešilo dvě loňské slabiny - nestabilní zadní část, zejména v rychlých zatáčkách, a spolehlivost. "Neměli jsme jediný problém, což je obrovský rozdíl proti loňskému roku," pochvaluje si Bottas.
11:50 Sargeant znovu přidává - 1:32,666 min, zůstává druhý.
11:40 Provoz trochu utichl, jen 2 vozy na dráze: Alonso a Zhou.
11:35 Spolehlivost letošních aut je fantastická, dnes ještě žádné přerušení, včera jen jedno v úvodu. Není divu, že šéf Red Bullu Christian Horner ani Toto Wolff z Mercedesu není pro navyšování předsezónních testů či možnosti účasti s dvěma vozy. Určité úpravy by uvítali jen u filmovacích dnů.
11:32 Saergeant předvádí druhý nejrychlejší čas dne na měkkých C5 pneumatikách - 1:32,968 min.
11:25 AlphaTauri dnes dokončila simulaci závodů, Cunoda pokračuje dále již 75. kolem.
race sim complete! ✅ @yukitsunoda07 currently leading the way with 68 laps 💪 pic.twitter.com/Zl4t2rxWLe
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 24, 202311:15 Na trati je docela živo, 8 aut v akci. Pérez konečně předjel Ocon, ten pak před sebe pouští i Sargeanta se Sainzem.
11:10 Sargeant posouvá Williams na 4. místo - 1:33,368 min.
11:00 Ferrari stále vede, mechanici nyní pracují na brzdách Sainzova vozu.
10:55 Když se Lewis snaží opřít o záď svého vozu, tak mu ustřeluje. W14 se dle záběrů z palubní kamery zdá být méně stabilní než Red Bull, pilot musí Mercedes často divoce krotit.
10:50 Sargeant hodně probrzdil levou přední pneumatiku v nájezdu do zatáčky č. 10, zde dnes nebyl jediný. Hamilton trénuje start na konci boxové uličky, kde chvíli stál. Zdá se, že pak při brzdění na konci cílové rovinky opět přišel o část podlahy.
Putting in that 𝐖𝐎𝐑𝐊 🙌💯#WeAreWilliams @LoganSargeant pic.twitter.com/lu4SnPhF4i
— Williams Racing (@WilliamsRacing) February 24, 202310:40 Sezóna 2023 začíná v Bahrajnu již příští týden, týmy moc času na úpravy svých vozů mít nebudou. Poté následuje závod v Saúdské Arábii, přesun do Austrálie. Na řadu přijde Baku a Miami, až pak se kolotoč F1 přesune ke své evropské části. Celkem nás čeká 23 velkých cen.
10:30 Maximální rychlosti: 1. Sainz 326 km/h, 2. Magnussen 324 km/h, 3. Sargeant 324 km/h.
10:20 Cunoda má na kontě již 57 kol, Pérez s druhým nejvyšším počtem 38 kol.
10:15 Týmy dnes jezdí převážně na C2 a C3 pneumatikách. S tím, jak se blížíme polovině předsezónního testu, se budou častěji objevovat i ty měkčí.
10:10 Hamilton je po menší opravě znovu na trati, polepšuje si na sedmé místo - 1:37,178 min, C3 pneumatiky.
10:05 O části karosérie na konci cílové rovinky, kde se nachází větší hrbol, přicházejí také další vozy: Alfa Romeo a krátce po ní i AlphaTauri.
10:00 Mechanici Mercedesu opravují podlahu, snaží se něco upevnit lepící páskou v oblasti difuzoru. Hamilton před nějakou dobou na rovince z vozu drobná část ulétla.
9:55 Daří se také Oconovi na C3 směsi - 1:33,490 min, čtvrtá příčka.
Got the Zhoumies. 💨#F1Testing #F1 pic.twitter.com/3UPmDXleNy
— Alfa Romeo F1 Team Stake (@alfaromeof1) February 24, 20239:50 Zhou posouvá Alfu Romeo na druhé místo - 1:33,170 min.
9:40 Leclerc o své přípravě na sezónu 2023: "Byla dobrá, strávil jsem hodně času tréninkem... U Ferrari jsme po včerejšku všichni spokojeni, protože data odpovídají těm z továrny. To bylo tím hlavním, na co jsme se soustředili při různých konfiguracích. Nyní se soustředíme více na nastavení a navyšování výkonnosti. Soustředíme se ale jen na sebe, protože žádný tým ještě neukázal svůj potenciál. Snažíme se získat co nejvíce ze tří dnů testování.
Věřím, že budeme v dobré formě, nejen kvůli včerejšku, ale proto, že vím, kolik práce a úsilí jsme do toho dali. Carlos má podobně dobré pocity, i když jsme se nastavení ještě moc nevěnovali. Včera jsme měli hodně odlišné programy. Netuším, jak jsou na tom ostatní, panuje řada otazníků, soustředíme se jen na sebe."
🌴🌶️🏎️ #SF23 pic.twitter.com/UkuFlc8VOB
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 24, 20239:35 Norris na tvrdší C2 směsi sedmý - 1:35,528. Po včerejších potížích zažívá McLaren lepší den.
9:30 Sainz dále vylepšuje dnešní maximum - 1:33,486 min na C3 pneumatikách. Druhý Alonso ztrácí 8 desetin, třetí Magnussen 1,2 s.
9:20 Hamilton přišel o část své karosérie na rovince, o chvíli později ji přejel Alonso. Jeho vozu se naštěstí nic nestalo. Lewis zmizel v boxech a mechanici zkoumají, co bylo příčinou.
9:02 Ferrari vyskakuje na první místo - Sainz na C3 pneumatikách 1:32,653 min. Překonává tím i včerejší rekord Verstappena.
9:10 Alonso skončil včera druhý, dnes pokračuje ve stříbrné jízdě - 1:33,278 na C3 pneumatikách. Dnešek si plně užije, Aston Martin jej neprostřídá. Čeká na lékařskou zprávu o zranění Lance Strolla. Objevují se zprávy, že by nemusel stihnout první závod. V tom případě by dostal šanci Felipe Drugovich, jenž testoval včera.
8:57 McLaren se uvádí časem 1:36,019, šestá příčka.
8:50 Ocon má na kontě už 14 kol. Bez času zůstávají pouze Norris se Sargeantem, oba však bez potíží krouží.
test test & some more tests 😎 pic.twitter.com/FYaMJmGq5t
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 24, 20238:45 Rychlý čas Péreze - 1:34,952 min.
8:40 Helmut Marko neočekává, že by jeho Red Bull měl být letos tak dominantní jako minulý rok: "Když vezmete v potaz strukturu týmu, osobnosti a kvality jezdců, tak je Mercedes naším nejsilnějším soupeřem. Loni prokázali, že jsou na tom strategicky velmi dobře. Russell se stává silnějším a Hamilton sbírá body, což je dobrá věc. A Ferrari vyřešilo svůj problém se spolehlivostí a nyní má vyšší výkon."
8:35 Sainz (1:35,547) se přibližuje k Magnussenovi, třetí je Alonso (1:35,943) před čtvrtým Hamiltonem (1:37,010).
8:25 Sargeant jako první zkouší měkké pneumatiky. Týmy by dnes mohly vyzkoušet simulace kvalifikace a zítra simulace závodů, které nám více napoví o jejich výkonnosti.
8:20 Magnussen o 3,5 sekundy překonává čas Ferrari - 1:33,710 min. To by mu včera stačilo na 8. místo.
8:13 Celý den dnes budou mít vůz pro sebe Alonso (Aston Martin), Sargeant (Williams) a Zhou (Alfa Romeo). Ostatní týmy jej rozdělí mezi oba své piloty.
8:10 Red Bull po včerejšku vypadal velmi dobře. Časům zatím nepřikládáme takovou důležitost, auto však bylo dobře vyvážené a Verstappen vypadal velmi spokojeně. Šasi RB19 se od loňského liší jen v drobných detailech, největší změny jsou patrné na předním křídle, spodní části zadního křídla a na podlaze (podseknutí bočnic mělo po celé délce i RB18, tentokrát jsou jeho okraje ostřejší).
8:06 Ocon 1:39,582, Cunoda 1:45,329 min.
8:05 Sainz si zapisuje časem 1:38,225 min.
8:03 Povzbuzením po včerejšku je spolehlivost týmů. Na dráze zastavil pouze Aston Martin, problémy během dne zaznamenal McLaren, který nakonec ujel nejméně kilometrů - stále šlo ale o slušnou pětistovku.
8:00 Začínáme: Alonso, Zhou, Norris a Sainz vyrážejí na trať jako první.
7:55 Testování začíná v 8 hod a s hodinovou přestávkou (12:15 - 13:15) pokračuje do 17:30 hod.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.