Sebastian Vettel strávil největší část své kariéry ve Formuli 1 s týmy Red Bull a Ferrari. Na jejím konci však přiznal, že v určité době mohl zamířit i do Mercedesu.
„Zhruba v polovině mého angažmá u Ferrari jsme se o tom s Nikim Laudou bavili, ale nebylo to nic seriózního. Spíš šlo jen o přátelskou výměnu názorů. Byl jsem v té době oddaný Ferrari a chtěl vyhrávat právě s nimi," praví Vettel.
To se nakonec povedlo jen částečně, Seb sice získal s Ferrari několik vítězství, na mistrovský titul ale v rudém nikdy nedosáhnul. Nejblíž k tomu měl patrně v roce 2017, ale i tehdy byl Mercedes nakonec úspěšnější. Definitivní zlom poté přišel o rok později v Německu, kde dnes už legendární havárie předznamenala Vettelův ústup ze slávy.
A jak vidí Vettel možnost soupeření v jednom týmu s Lewisem Hamiltonem? „Známe se od juniorských formulových kategorií, nikdy jsme spolu neměli problém. Baku 2017 bylo spíše jen nedorozuměním. Nevím ale, jestli by Mercedes chtěl mít vedle sebe dva tak moc ambiciózní piloty. Pokud by k tomu ale v minulosti opravdu došlo, určitě bych si to užil, byla by to velká výzva. Ale jak už jsem řekl, byl jsem oddaný Ferrari, nechtěl jsem změnit tým a jen tak vyhrávat s Mercedesem," doplňuje Vettel.
Ten svou kariéru na konci letošní sezony uzavřel. Ve Formuli 1 se nakonec objevil u pěti týmů, debutoval v barvách BMW, poté zamířil do Toro Rosso, Red Bullu Ferrari a Aston Martinu. Na svém kontě má čtyři mistrovské tituly. Nyní je jeho ambicí věnovat se rodině, v budoucnu však nevylučuje návrat do světa motorsportu v roli týmového manažera.
Po dvou závodech v roce 2025, včetně jednoho sprintu, už Williams vyrovnal svůj bodový zisk za celý loňský rok. I přesto, že tým dosáhl pozitivních výsledků, šéf James Vowles zůstává opatrný a varuje před přehnaným optimismem.
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačuje, že Red Bull by mohl urychlit přechod na motory V10, pokud má obavy ohledně nadcházejících změn. Varuje však, že by bylo pro F1 nevhodné a trapné předčasně zrušit pravidla pro rok 2026, což by poškodilo důvěru mezi výrobci.
Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Další změna v týmu Red Bull, když po neúspěchu svého předchůdce musí opustit tým další Verstappenův kolega. Na jeho místo přichází Júki Cunoda, který vzbuzuje velká očekávání, ale zůstává otázkou, zda má dostatek schopností, aby se vyrovnal vysokým nárokům a stal se skutečným konkurentem na vrcholu světového motorsportu.
Red Bull oficiálně potvrdil, že od nadcházející Velké ceny Japonska dojde k výměně mezi Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou. Tým zdůraznil, že rozhodnutí má za cíl nejen posílit Cunodovy šance před domácím publikem, ale především zajistit další rozvoj a ochranu Lawsona v rámci dlouhodobé strategie.
Red Bull je známý svou nekompromisní politikou vůči jezdcům a častými změnami už během sezóny. S dalším možným přeskupením na obzoru stojí za to připomenout si, jak podobné kroky v minulosti ovlivnily tým i samotné závodníky.
Šéf Ferrari Fred Vasseur hodnotí začlenění Lewise Hamiltona do týmu jako postupný proces s viditelnými změnami, avšak bez zásadního odklonu od jeho závodního stylu.
Sezóna 2025 Formule 1 teprve odstartovala a už přicházejí spekulace, snad i jasné zprávy o změnách v týmu Red Bull Racing. Tým hledá náhradu za Liama Lawsona. Je však opravdu Lawson tím, kdo selhal, nebo je problém v druhém sedadle Red Bullu hlubší, než se zdá?