Lewis Hamilton zažil svou nejhorší sezonu ve Formuli 1, sezonu, ve které nezískal ani jedno vítězství, což se mu za patnáct let k královně motorsportu stalo vůbec poprvé. Přesto vidí pozitiva.
„Byla to těžká sezona, ale díky takovým rostete. Právě takové sezony vás posouvají dopředu, stáváte se lepším pilotem i člověkem," popisuje Brit. Ten navíc prohrál v interním týmovém souboji s novým vyzyvatelem - mladým Georgem Russellem. Nutno však říct, že Russell získal klíčový náskok v první třetině sezony, když už byl vůz Mercedesu konkurenceschopnější, měl Hamilton mírně navrch.
Jeden z důležitých zlomů přišel i nepřišel v Barceloně. „Barcelona byla náznakem lepších zítřků, šlo o první signál toho, že se ve voze skrývá výraznější potenciál. Nakonec ale šlo o přehnané naděje, protože v dalších závodech po Barceloně byl vůz obtížný. Jako bychom v něm měli ducha. Navíc jsme občas přivezli vylepšení, která nefungovala, což nám situaci neusnadňovalo," líčí sedminásobný šampion.
Přesto však Mercedes alespoň jeden závod sezony 2022 vyhrál, když jeho jezdci obsadili v pořadí Russell - Hamilton první dvě místa v GP Brazílie. To je ale pro ambiciózní německou stáj málo, takže příští ročník se pro ni ponese v duchu opravného reparátu. Už poslední závody sezony 2022 nicméně ukázaly, že Mercedes bude příští rok na jaře znovu silný. Pokud by tomu tak nebylo, šlo by o velké překvapení...
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.