Lewis Hamilton zažil svou nejhorší sezonu ve Formuli 1, sezonu, ve které nezískal ani jedno vítězství, což se mu za patnáct let k královně motorsportu stalo vůbec poprvé. Přesto vidí pozitiva.
„Byla to těžká sezona, ale díky takovým rostete. Právě takové sezony vás posouvají dopředu, stáváte se lepším pilotem i člověkem," popisuje Brit. Ten navíc prohrál v interním týmovém souboji s novým vyzyvatelem - mladým Georgem Russellem. Nutno však říct, že Russell získal klíčový náskok v první třetině sezony, když už byl vůz Mercedesu konkurenceschopnější, měl Hamilton mírně navrch.
Jeden z důležitých zlomů přišel i nepřišel v Barceloně. „Barcelona byla náznakem lepších zítřků, šlo o první signál toho, že se ve voze skrývá výraznější potenciál. Nakonec ale šlo o přehnané naděje, protože v dalších závodech po Barceloně byl vůz obtížný. Jako bychom v něm měli ducha. Navíc jsme občas přivezli vylepšení, která nefungovala, což nám situaci neusnadňovalo," líčí sedminásobný šampion.
Přesto však Mercedes alespoň jeden závod sezony 2022 vyhrál, když jeho jezdci obsadili v pořadí Russell - Hamilton první dvě místa v GP Brazílie. To je ale pro ambiciózní německou stáj málo, takže příští ročník se pro ni ponese v duchu opravného reparátu. Už poslední závody sezony 2022 nicméně ukázaly, že Mercedes bude příští rok na jaře znovu silný. Pokud by tomu tak nebylo, šlo by o velké překvapení...
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.