ABÚ ZABÍ - 1. TRÉNINK; Nejlépe do posledního závodního víkendu sezóny na upraveném okruhu Jas Marina vstupuje Mercedes, jehož piloti skončili na špici výsledkové listiny. Nejblíže jim byl Charles Leclerc s Ferrari se ztrátou 0,255 s.
Do prvního tréninku nasadilo 80 % týmů své nováčky či či rezervní piloty: Jack Doohan (Alpine), Felipe Drugovich (Aston Martin), Pietro Fittipalid (Haas), Robert Kubica (Alfa Romeo), Liam Lawson (Red Bull) Patricio O'Ward (McLaren), Logan Sargeant (Williams) a Robert Shwartzman (Ferrari).
Jako první se na dráze objevil Drugovich následovaný McLareny, které si pro poslední závod připravily speciální černé zbarvení. "Něco se děje s autem," reportoval ale problém s hydraulikou zmatený O'Ward pomalu jedoucí po dlouhé zadní rovince. Tým jej do boxů povolal předčasně, vypadalo to na nějakou systémovou závadu v garáži (výpadek elektřiny pro ohřívače pneumatik).
První měřený čas i po 4 minutých připsal čerstvý vítěz závodu George Russell: 1:30,832 na tvrdých pneumatikách (C3). Pirelli přivezlo do Abú Zabí ty nejměkčí směsi ze svého portfolia, tj. C3 - C5. Pilota Mercedesu brzy překonal Ocon: 1:29,494 min.
Pérez na měkkých pneumatikách se dostal na 1:28,926 a 1:27,853 min a po první třetině vedl před Leclercem (1:27,917) a Lawsonem (1:28,478), jenž si v posledním sektoru stěžoval na nedotáčivost vozu stejně jako Verstappen před týdnem v Brazílii
V polovině dostal smyk s otočkou o 360 ° na konci cílové rovinky Sargean. Williams naštěstí přitom nerozbil, skončil pár centimetrů před zdí, musel však s poškozenými pneumatikami zpět do boxů.
There's a spin for Logan Sargeant at Turn 1 He just managed to avoid the barriers and is back on track#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/xOjL8DWlhg
— Formula 1 (@F1) November 18, 2022Teploty postupně klesaly, ale piloti dosahovali i přesto stále rychlejších časů. Do čela se propracoval Leclerc s Ferrari (1:26,888), Pérez na něj ztrácel jen 79 tisícin sekundy.
Čtvrt hodiny před koncem se na první místo posunul Hamilton (1:26,633), který by také letos rád nezůstal bez vítězství - zbývá mu ale již jen 1 pokus. Jeho týmový kolega se na něj dotáhl na druhou příčku se ztrátou 0,22 s - vypadá to na to, že by Mercedes mohl prožít další vydařený víkend.
Týmy však jako obvykle v 1. pátečním tréninku nevytahují všechny trumfy, ve hře o vítězství bude Ferrari i Red Bull, které za Stříbrnými šípy zaostaly jen o pár desetin.
Z nováčků předvedl nejlepší čas Lawson s Red Bullem na páté pozici se ztrátou 2 desetin na Péreze, dobře se zapsal také Shwartzman, jenž skončil o necelých 8 desetin za Leclercem
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.