V posledních dnech a týdnech se razantně řeší případné porušení rozpočtového stropu, ke kterému mělo dojít ze strany Red Bullu. Názor Lewise Hamiltona je v téhle záležitosti naprosto jasný.
Brit, který prohrál loňskou bitvu o titul v úplně posledním závodě sezony se domnívá, že pokud Red Bull opravdu porušil finanční pravidla, měl by následovat přísný trest. Hamilton svou úvahu obhajuje jednoduše. Jestliže by prý Mercedes utratil jen o 300 tisíc liber víc než mu dovolují pravidla, změnilo by to podle Brita výsledek šampionátu.
„Náš poslední velký balík vylepšení přišel loni v Silverstone a musím říct, že fungoval naprosto skvěle. Mohli jsme díky němu bojovat až do konce mistrovství. Zároveň jsme ale viděli, že Red Bull přivážel od té doby téměř každý závod další a další novinky."
„Od Británie do posledního závodu mohli mít celkem možná čtyři větší balíky. Pokud bychom my utratili o 300 tisíc liber víc a vylepšili bychom díky tomu podlahu nebo křídla, změnilo by to výsledek mistrovství. Když něco takového uděláte, jste vždy konkurenceschopnější" má jasno sedminásobný šampion.
Hamilton se proto přimlouvá pro to, aby FIA v případě porušení regulí tvrdě zasáhla. „Musíme uchovat transparentnost sportu pro fanoušky. Podle mě by bylo špatné, pokud opravdu došlo k prohřešku, tak aby to nechali být. Ale nevím o tom dost. Hodně se namluvilo i napsalo, nicméně uvidíme, jak vše nakonec dopadne," dodává. O tom, jestli některý z týmů porušil pravidla rozpočtového stropu by mělo být jasno příští týden, kdy FIA vydá oficiální zprávu.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.