V posledních dnech a týdnech se razantně řeší případné porušení rozpočtového stropu, ke kterému mělo dojít ze strany Red Bullu. Názor Lewise Hamiltona je v téhle záležitosti naprosto jasný.
Brit, který prohrál loňskou bitvu o titul v úplně posledním závodě sezony se domnívá, že pokud Red Bull opravdu porušil finanční pravidla, měl by následovat přísný trest. Hamilton svou úvahu obhajuje jednoduše. Jestliže by prý Mercedes utratil jen o 300 tisíc liber víc než mu dovolují pravidla, změnilo by to podle Brita výsledek šampionátu.
„Náš poslední velký balík vylepšení přišel loni v Silverstone a musím říct, že fungoval naprosto skvěle. Mohli jsme díky němu bojovat až do konce mistrovství. Zároveň jsme ale viděli, že Red Bull přivážel od té doby téměř každý závod další a další novinky."
„Od Británie do posledního závodu mohli mít celkem možná čtyři větší balíky. Pokud bychom my utratili o 300 tisíc liber víc a vylepšili bychom díky tomu podlahu nebo křídla, změnilo by to výsledek mistrovství. Když něco takového uděláte, jste vždy konkurenceschopnější" má jasno sedminásobný šampion.
Hamilton se proto přimlouvá pro to, aby FIA v případě porušení regulí tvrdě zasáhla. „Musíme uchovat transparentnost sportu pro fanoušky. Podle mě by bylo špatné, pokud opravdu došlo k prohřešku, tak aby to nechali být. Ale nevím o tom dost. Hodně se namluvilo i napsalo, nicméně uvidíme, jak vše nakonec dopadne," dodává. O tom, jestli některý z týmů porušil pravidla rozpočtového stropu by mělo být jasno příští týden, kdy FIA vydá oficiální zprávu.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.