V posledních dnech a týdnech se razantně řeší případné porušení rozpočtového stropu, ke kterému mělo dojít ze strany Red Bullu. Názor Lewise Hamiltona je v téhle záležitosti naprosto jasný.
Brit, který prohrál loňskou bitvu o titul v úplně posledním závodě sezony se domnívá, že pokud Red Bull opravdu porušil finanční pravidla, měl by následovat přísný trest. Hamilton svou úvahu obhajuje jednoduše. Jestliže by prý Mercedes utratil jen o 300 tisíc liber víc než mu dovolují pravidla, změnilo by to podle Brita výsledek šampionátu.
„Náš poslední velký balík vylepšení přišel loni v Silverstone a musím říct, že fungoval naprosto skvěle. Mohli jsme díky němu bojovat až do konce mistrovství. Zároveň jsme ale viděli, že Red Bull přivážel od té doby téměř každý závod další a další novinky."
„Od Británie do posledního závodu mohli mít celkem možná čtyři větší balíky. Pokud bychom my utratili o 300 tisíc liber víc a vylepšili bychom díky tomu podlahu nebo křídla, změnilo by to výsledek mistrovství. Když něco takového uděláte, jste vždy konkurenceschopnější" má jasno sedminásobný šampion.
Hamilton se proto přimlouvá pro to, aby FIA v případě porušení regulí tvrdě zasáhla. „Musíme uchovat transparentnost sportu pro fanoušky. Podle mě by bylo špatné, pokud opravdu došlo k prohřešku, tak aby to nechali být. Ale nevím o tom dost. Hodně se namluvilo i napsalo, nicméně uvidíme, jak vše nakonec dopadne," dodává. O tom, jestli některý z týmů porušil pravidla rozpočtového stropu by mělo být jasno příští týden, kdy FIA vydá oficiální zprávu.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.