Když k Alpine přicházel Fernando Alonso, mnozí prorokovali Estebanu Oconovi těžké chvíle. Francouz ale obstál a myslí si, že je nejlepším týmovým kolegou Alonsa od dob Lewise Hamiltona.
„Taky jsem slyšel prognózy, podle kterých to budu mít těžké. Moc lidí mi upřímně na začátku loňské sezony nevěřilo, ale pořád jsem tady," říká Ocon v rozhovoru pro italské novináře. A dodává: „Fernando je opravdu rychlý, naučil jsem se od něj řadu věcí. Doufám, že i on se naučil něco ode mně.
Fakt je, že duo Alonso - Ocon odborná i neodborná veřejnost považuje za jednu z nejvyrovnanějších týmových dvojic na startovním roštu. A čísla to potvrzují. Alonso má zatím navrch v kvalifikacích, kdežto Ocon získal více bodů v závodech. „Docela mě překvapuje, že v kvalifikacích s Fernandem zatím prohrávám. Loni jsme v tomto ohledu byli vyrovnaní, ale mám zase o pár bodů víc."
„Myslím každopádně, že odvádím dobrou práci. Se svými výkony jsem spokojený. Není moc dalších pilotů, kteří by se postavili dvojnásobnému mistru světa a uspěli. Když se na to podívám, tak poslední, kdo opravdu byl na Fernandově úrovně, je Lewis Hamilton v roce 2007. Myslím, že od té doby jsem mu nejblíže ze všech. Ale ve Formuli 1 nemáte nikdy nic jistého. Stačí se podívat na příklad Daniela Ricciarda, kterému byl před pár lety předpovídán mistrovský titul. Dnes má problémy najít si sedačku," dodává Ocon. Ten bude mít příští rok nového týmového kolegu. Fernando Alonso totiž podepsal s Aston Martinem, kde bude jeho parťákem pravděpodobně Lance Stroll.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.