Když k Alpine přicházel Fernando Alonso, mnozí prorokovali Estebanu Oconovi těžké chvíle. Francouz ale obstál a myslí si, že je nejlepším týmovým kolegou Alonsa od dob Lewise Hamiltona.
„Taky jsem slyšel prognózy, podle kterých to budu mít těžké. Moc lidí mi upřímně na začátku loňské sezony nevěřilo, ale pořád jsem tady," říká Ocon v rozhovoru pro italské novináře. A dodává: „Fernando je opravdu rychlý, naučil jsem se od něj řadu věcí. Doufám, že i on se naučil něco ode mně.
Fakt je, že duo Alonso - Ocon odborná i neodborná veřejnost považuje za jednu z nejvyrovnanějších týmových dvojic na startovním roštu. A čísla to potvrzují. Alonso má zatím navrch v kvalifikacích, kdežto Ocon získal více bodů v závodech. „Docela mě překvapuje, že v kvalifikacích s Fernandem zatím prohrávám. Loni jsme v tomto ohledu byli vyrovnaní, ale mám zase o pár bodů víc."
„Myslím každopádně, že odvádím dobrou práci. Se svými výkony jsem spokojený. Není moc dalších pilotů, kteří by se postavili dvojnásobnému mistru světa a uspěli. Když se na to podívám, tak poslední, kdo opravdu byl na Fernandově úrovně, je Lewis Hamilton v roce 2007. Myslím, že od té doby jsem mu nejblíže ze všech. Ale ve Formuli 1 nemáte nikdy nic jistého. Stačí se podívat na příklad Daniela Ricciarda, kterému byl před pár lety předpovídán mistrovský titul. Dnes má problémy najít si sedačku," dodává Ocon. Ten bude mít příští rok nového týmového kolegu. Fernando Alonso totiž podepsal s Aston Martinem, kde bude jeho parťákem pravděpodobně Lance Stroll.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.