Když k Alpine přicházel Fernando Alonso, mnozí prorokovali Estebanu Oconovi těžké chvíle. Francouz ale obstál a myslí si, že je nejlepším týmovým kolegou Alonsa od dob Lewise Hamiltona.
„Taky jsem slyšel prognózy, podle kterých to budu mít těžké. Moc lidí mi upřímně na začátku loňské sezony nevěřilo, ale pořád jsem tady," říká Ocon v rozhovoru pro italské novináře. A dodává: „Fernando je opravdu rychlý, naučil jsem se od něj řadu věcí. Doufám, že i on se naučil něco ode mně.
Fakt je, že duo Alonso - Ocon odborná i neodborná veřejnost považuje za jednu z nejvyrovnanějších týmových dvojic na startovním roštu. A čísla to potvrzují. Alonso má zatím navrch v kvalifikacích, kdežto Ocon získal více bodů v závodech. „Docela mě překvapuje, že v kvalifikacích s Fernandem zatím prohrávám. Loni jsme v tomto ohledu byli vyrovnaní, ale mám zase o pár bodů víc."
„Myslím každopádně, že odvádím dobrou práci. Se svými výkony jsem spokojený. Není moc dalších pilotů, kteří by se postavili dvojnásobnému mistru světa a uspěli. Když se na to podívám, tak poslední, kdo opravdu byl na Fernandově úrovně, je Lewis Hamilton v roce 2007. Myslím, že od té doby jsem mu nejblíže ze všech. Ale ve Formuli 1 nemáte nikdy nic jistého. Stačí se podívat na příklad Daniela Ricciarda, kterému byl před pár lety předpovídán mistrovský titul. Dnes má problémy najít si sedačku," dodává Ocon. Ten bude mít příští rok nového týmového kolegu. Fernando Alonso totiž podepsal s Aston Martinem, kde bude jeho parťákem pravděpodobně Lance Stroll.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.