První trénink na Monze patřil Ferrari. První příčku obsadil Charles Leclerc, druhý skončil Carlos Sainz. Třetí a čtvrtá pozice patří Mercedesu.
První trénink na italské Monze přinesl poměrně klidný průběh. K vidění bylo kromě obvyklého kroužení ještě pár drobných výletů mimo trať. Obzvláště v první zatáčce, kde probrzdili Pérez či De Vryes, který si tentokrát vyzkoušel monopost Aston Martinu.
Slušné tempo poukazovalo Ferrari. Italská stáj je během domácího závodního víkendu pod enormním tlakem. Obzvlášť pokud uvážíme poslední závody, které Ferrari nezastihly v ideální formě. Stáj z Maranella představila na Monze speciální výroční lakování. Te je charakteristické poměrně velkým množstvím žluté barvy. Nutno říct, že do žluta se tentokrát vybarvili také oba piloti. Leclerc se Sainzem mají žluté kombinézy i helmy.
FP1 REPORT: Charles Leclerc leads Carlos Sainz in opening Monza practice#ItalianGP #F1https://t.co/IA4tqGpw4Y
— Formula 1 (@F1) September 9, 2022A žlutá Scuderii přináší štěstí. Alespoň zatím. Leclerc a Sainz totiž první trénink v tomto pořadí vyhráli. Sekundují jim Russell a Hamilton, kteří sedlají Mercedes. Pátá příčka patřila Verstappenovi. Sluší se dodat, že Hamilton, Cunoda Bottas, Sainz a zřejmě i Verstappen budou na startu nedělního závodu penalizováni. Důvodem je nasazení nových pohonných jednotek, případně jejich částí.
Příliš nezářil Pérez. Mexičan ve službách Red Bullu obsadil až čtrnáctou příčku. Alpha Tauri testovala nové zadní křídlo, ovšem Gasly se potýkal s technickými problémy, jež tým stály několik minut cenného času. Uvadá McLaren. Britská stáj nepředvádí v posledním období dobré výkony a v nastoleném trendu (zatím) pokračuje také na Monze. Naopak přímý konkurent McLarenu v Poháru konstruktérů Alpine ukazuje, že by mu chrám rychlosti mohl vyhovovat. Alonso i Ocon skončili v prvním tréninku hned za elitními týmy. Tedy na šestém a sedmém místě.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.