První trénink na Monze patřil Ferrari. První příčku obsadil Charles Leclerc, druhý skončil Carlos Sainz. Třetí a čtvrtá pozice patří Mercedesu.
První trénink na italské Monze přinesl poměrně klidný průběh. K vidění bylo kromě obvyklého kroužení ještě pár drobných výletů mimo trať. Obzvláště v první zatáčce, kde probrzdili Pérez či De Vryes, který si tentokrát vyzkoušel monopost Aston Martinu.
Slušné tempo poukazovalo Ferrari. Italská stáj je během domácího závodního víkendu pod enormním tlakem. Obzvlášť pokud uvážíme poslední závody, které Ferrari nezastihly v ideální formě. Stáj z Maranella představila na Monze speciální výroční lakování. Te je charakteristické poměrně velkým množstvím žluté barvy. Nutno říct, že do žluta se tentokrát vybarvili také oba piloti. Leclerc se Sainzem mají žluté kombinézy i helmy.
FP1 REPORT: Charles Leclerc leads Carlos Sainz in opening Monza practice#ItalianGP #F1https://t.co/IA4tqGpw4Y
— Formula 1 (@F1) September 9, 2022A žlutá Scuderii přináší štěstí. Alespoň zatím. Leclerc a Sainz totiž první trénink v tomto pořadí vyhráli. Sekundují jim Russell a Hamilton, kteří sedlají Mercedes. Pátá příčka patřila Verstappenovi. Sluší se dodat, že Hamilton, Cunoda Bottas, Sainz a zřejmě i Verstappen budou na startu nedělního závodu penalizováni. Důvodem je nasazení nových pohonných jednotek, případně jejich částí.
Příliš nezářil Pérez. Mexičan ve službách Red Bullu obsadil až čtrnáctou příčku. Alpha Tauri testovala nové zadní křídlo, ovšem Gasly se potýkal s technickými problémy, jež tým stály několik minut cenného času. Uvadá McLaren. Britská stáj nepředvádí v posledním období dobré výkony a v nastoleném trendu (zatím) pokračuje také na Monze. Naopak přímý konkurent McLarenu v Poháru konstruktérů Alpine ukazuje, že by mu chrám rychlosti mohl vyhovovat. Alonso i Ocon skončili v prvním tréninku hned za elitními týmy. Tedy na šestém a sedmém místě.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.