První trénink na Monze patřil Ferrari. První příčku obsadil Charles Leclerc, druhý skončil Carlos Sainz. Třetí a čtvrtá pozice patří Mercedesu.
První trénink na italské Monze přinesl poměrně klidný průběh. K vidění bylo kromě obvyklého kroužení ještě pár drobných výletů mimo trať. Obzvláště v první zatáčce, kde probrzdili Pérez či De Vryes, který si tentokrát vyzkoušel monopost Aston Martinu.
Slušné tempo poukazovalo Ferrari. Italská stáj je během domácího závodního víkendu pod enormním tlakem. Obzvlášť pokud uvážíme poslední závody, které Ferrari nezastihly v ideální formě. Stáj z Maranella představila na Monze speciální výroční lakování. Te je charakteristické poměrně velkým množstvím žluté barvy. Nutno říct, že do žluta se tentokrát vybarvili také oba piloti. Leclerc se Sainzem mají žluté kombinézy i helmy.
FP1 REPORT: Charles Leclerc leads Carlos Sainz in opening Monza practice#ItalianGP #F1https://t.co/IA4tqGpw4Y
— Formula 1 (@F1) September 9, 2022A žlutá Scuderii přináší štěstí. Alespoň zatím. Leclerc a Sainz totiž první trénink v tomto pořadí vyhráli. Sekundují jim Russell a Hamilton, kteří sedlají Mercedes. Pátá příčka patřila Verstappenovi. Sluší se dodat, že Hamilton, Cunoda Bottas, Sainz a zřejmě i Verstappen budou na startu nedělního závodu penalizováni. Důvodem je nasazení nových pohonných jednotek, případně jejich částí.
Příliš nezářil Pérez. Mexičan ve službách Red Bullu obsadil až čtrnáctou příčku. Alpha Tauri testovala nové zadní křídlo, ovšem Gasly se potýkal s technickými problémy, jež tým stály několik minut cenného času. Uvadá McLaren. Britská stáj nepředvádí v posledním období dobré výkony a v nastoleném trendu (zatím) pokračuje také na Monze. Naopak přímý konkurent McLarenu v Poháru konstruktérů Alpine ukazuje, že by mu chrám rychlosti mohl vyhovovat. Alonso i Ocon skončili v prvním tréninku hned za elitními týmy. Tedy na šestém a sedmém místě.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.