První trénink na Monze patřil Ferrari. První příčku obsadil Charles Leclerc, druhý skončil Carlos Sainz. Třetí a čtvrtá pozice patří Mercedesu.
První trénink na italské Monze přinesl poměrně klidný průběh. K vidění bylo kromě obvyklého kroužení ještě pár drobných výletů mimo trať. Obzvláště v první zatáčce, kde probrzdili Pérez či De Vryes, který si tentokrát vyzkoušel monopost Aston Martinu.
Slušné tempo poukazovalo Ferrari. Italská stáj je během domácího závodního víkendu pod enormním tlakem. Obzvlášť pokud uvážíme poslední závody, které Ferrari nezastihly v ideální formě. Stáj z Maranella představila na Monze speciální výroční lakování. Te je charakteristické poměrně velkým množstvím žluté barvy. Nutno říct, že do žluta se tentokrát vybarvili také oba piloti. Leclerc se Sainzem mají žluté kombinézy i helmy.
FP1 REPORT: Charles Leclerc leads Carlos Sainz in opening Monza practice#ItalianGP #F1https://t.co/IA4tqGpw4Y
— Formula 1 (@F1) September 9, 2022A žlutá Scuderii přináší štěstí. Alespoň zatím. Leclerc a Sainz totiž první trénink v tomto pořadí vyhráli. Sekundují jim Russell a Hamilton, kteří sedlají Mercedes. Pátá příčka patřila Verstappenovi. Sluší se dodat, že Hamilton, Cunoda Bottas, Sainz a zřejmě i Verstappen budou na startu nedělního závodu penalizováni. Důvodem je nasazení nových pohonných jednotek, případně jejich částí.
Příliš nezářil Pérez. Mexičan ve službách Red Bullu obsadil až čtrnáctou příčku. Alpha Tauri testovala nové zadní křídlo, ovšem Gasly se potýkal s technickými problémy, jež tým stály několik minut cenného času. Uvadá McLaren. Britská stáj nepředvádí v posledním období dobré výkony a v nastoleném trendu (zatím) pokračuje také na Monze. Naopak přímý konkurent McLarenu v Poháru konstruktérů Alpine ukazuje, že by mu chrám rychlosti mohl vyhovovat. Alonso i Ocon skončili v prvním tréninku hned za elitními týmy. Tedy na šestém a sedmém místě.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.