Druhý trénink na GP Holandska přinesl nejrychlejší čas Leclerca, jemuž sekundoval týmový kolega Sainz. Třetí příčka patřila Hamiltonovi.
Před druhým tréninkem potvrdil McLaren, že za něj příští rok bude závodit Oscar Piastri, který nahradí Daniela Ricciarda. Zároveň byl začátek druhého tréninku posunutý kvůli neplánovaně delší kvalifikaci F3.
Hned po startu tréninkových jízd vyjel na trať Max Verstappen, jenž většinu prvního tréninku vynechal kvůli problémům s převodovkou. Max kroužil na červených pneumatikách a jeho první kolo mělo hodnotu 1:13,465. Stačilo mu na průběžné vedení. Druhý byl Sainz, třetí Leclerc a čtvrtý Russell. Ti ale měli nazuty střední pneumatiky. Menší krizi zažil Racciardo. Australan ji dokázal ustát.
🔴 RED FLAG 🔴Tsunoda has beached his car in the gravel #DutchGP #F1 pic.twitter.com/YIWvV0vrum
— Formula 1 (@F1) September 2, 2022Následovalo zlepšení pilotů Ferrari. Sainz s Leclercem se vyšvihli na první příčku. Rozdíly však byly minimální. V úvodních dvaceti minutách na trať nevyrazil Gasly. Vypadalo to na technické problémy jeho AlphaTauri. V rámci kvalifikačních simulací zajeli nejlépe Leclerc a Sainz. Oba piloti měli mezi sebou miniaturní rozdíl čtyř tisícin sekundy. Třetí příčka patřila Hamiltonovi, čtvrtá Norrisovi. Red Bull se hledal. Verstappen byl osmý, Pérez až dvanáctý.
Dobré kolo zajel šestý Stroll i třináctý Schumacher. Rychlost neměla Alfa Romeo. Bottas a Zhou byli hluboko v poli. Dvanáct minut před koncem druhého tréninku zavlály červené vlajky. Zapříčinil je Cunoda, který nezvládl svůj vůz a skončil ve štěrkové zóně. K poškození sice nedošlo, avšak Japonec nebyl schopný vůz nastartovat, proto musel být trénink přerušen. K restartu došlo čtyři minuty před vypršením stanoveného času a v nich už k ničemu důležitému nedošlo. Pátek tedy zakončilo na čele Ferrari.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.