Druhý trénink na GP Holandska přinesl nejrychlejší čas Leclerca, jemuž sekundoval týmový kolega Sainz. Třetí příčka patřila Hamiltonovi.
Před druhým tréninkem potvrdil McLaren, že za něj příští rok bude závodit Oscar Piastri, který nahradí Daniela Ricciarda. Zároveň byl začátek druhého tréninku posunutý kvůli neplánovaně delší kvalifikaci F3.
Hned po startu tréninkových jízd vyjel na trať Max Verstappen, jenž většinu prvního tréninku vynechal kvůli problémům s převodovkou. Max kroužil na červených pneumatikách a jeho první kolo mělo hodnotu 1:13,465. Stačilo mu na průběžné vedení. Druhý byl Sainz, třetí Leclerc a čtvrtý Russell. Ti ale měli nazuty střední pneumatiky. Menší krizi zažil Racciardo. Australan ji dokázal ustát.
🔴 RED FLAG 🔴Tsunoda has beached his car in the gravel #DutchGP #F1 pic.twitter.com/YIWvV0vrum
— Formula 1 (@F1) September 2, 2022Následovalo zlepšení pilotů Ferrari. Sainz s Leclercem se vyšvihli na první příčku. Rozdíly však byly minimální. V úvodních dvaceti minutách na trať nevyrazil Gasly. Vypadalo to na technické problémy jeho AlphaTauri. V rámci kvalifikačních simulací zajeli nejlépe Leclerc a Sainz. Oba piloti měli mezi sebou miniaturní rozdíl čtyř tisícin sekundy. Třetí příčka patřila Hamiltonovi, čtvrtá Norrisovi. Red Bull se hledal. Verstappen byl osmý, Pérez až dvanáctý.
Dobré kolo zajel šestý Stroll i třináctý Schumacher. Rychlost neměla Alfa Romeo. Bottas a Zhou byli hluboko v poli. Dvanáct minut před koncem druhého tréninku zavlály červené vlajky. Zapříčinil je Cunoda, který nezvládl svůj vůz a skončil ve štěrkové zóně. K poškození sice nedošlo, avšak Japonec nebyl schopný vůz nastartovat, proto musel být trénink přerušen. K restartu došlo čtyři minuty před vypršením stanoveného času a v nich už k ničemu důležitému nedošlo. Pátek tedy zakončilo na čele Ferrari.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.